Halebop är världens sämsta operatör. Laddade på med Halebop Hallå, som normalt räcker i en månad. Men pengarna tog slut redan efter 2-3 dagar. Kontaktade deras support för att få veta vart pengarna tog vägen, fick först inget svar ALLS. Skrev till Halebop igen efter någon vecka och fick extremt diffusa svar. Först påstod de att jag hade surfat för mycket, då svarade jag att enligt surfräknaren i Iphonen så har jag endast surfat upp 540 mb under tre senaste veckorna, de drog en enkel lögn alltså abra för att bli av med mig? Eller för att de inte orkar jobba? Sen så svarade de helt enkelt något i stil med "Nu har jag kollat igenom ditt ärende och jag kan se att du har blivit debiterad för samtal sms och surf mellan datumet xx-xx". Goddag yxskaft. No shit Sherlok att jag har blivit debiterad för surf och samtal, vad skulle jag annars bli debiterad för? Det uppenbara tog dem alltså flera arbetsdagar att lista ut. Svarade återigen att det inte förklarar varför pengarna tog slut så snabbt. Efter någon veckas funderingar så svarar nån annan anställd att om man först har EN så kallad prisplan och sedan laddar med en ANNAN, ja då får man tydligen inte det man beställer på hemsidan, nej, man får en TREDJE prisplan, som visade sig vara extremt ofördelaktig för mig som kund, höga priser etc. Var finns logiken i det här? Jag anser att det här är falsk marknadsföring och lurendrejeri! Jag går in på hemsidan, väljer ladda mitt kort med en viss prisplan, betalar, och är helt säker på att jag får det jag betalade för, dvs det som stod på hemsidan, MEN NEJ, får istället någonting helt annat. Och det som gör mig mest förbannad är att slynglarna som jobbar på Halebops kundtjänst skiter i att ta tag i saker, de gör inte sitt jobb för fem öre. Hade de svarat det där dravlet om prisplan från FÖRSTA BÖRJAN, snyggt och prydligt, ja då hade jag köpt det, inte brytt mig ett skit mer och gått vidare. Men eftersom de där jävla nonchalanta odågorna ignorerar en helt till en början, sedan försöker de ljuga bort sig, för att sedan helt enkelt konstatera lite . Först efter hot om en anmälan till den allmänna reklamationsnämnden, och det klassiska "vad heter din närmaste chef", och tre veckors frustration så tar Halebop tag i det hela och kommer med ett vettigt svar. Det här är fan skandal. Jag har jobbat med kundtjänst i tre år på ett tidningsförlag, om någon hade skött ett ärende så pass uselt då hade den personen fått sparken hundra gånger om. Vad är det för skämt-företag egentligen? Ner med Halebop! De kan dra åt skogen! Lita inte på där djävlarna!