2015-03-30, 13:44
Medlem
ChristianJPs avatar
Beställt en iphone 6 från telias hemsida har fått bekräftelse att varan skulle vara här den 26e enligt bekräftelsemailet jag fick av dem men har inte fått den än Hur lång tid brukar man få vänta någon som vet?
Citera
2015-04-01, 09:57
Medlem
loxas avatar
Vad är det som har hänt med Halebops priser den senaste tiden?
En iPhone + Rubbet verkar ha gått upp ungefär 50 kr i pris.

Minns att iPhone 6 16gb + rubbet kostade 449 för några veckor sedan, men nu har det gått upp till 499.

iPhone 5s 16gb med rubbet kostade 449 kr vid release för 1½ år sedan vill jag minnas, nu kostar den 469 kr.
Citera
2015-04-01, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loxa

Minns att iPhone 6 16gb + rubbet kostade 449 för några veckor sedan, men nu har det gått upp till 499.

iPhone 5s 16gb med rubbet kostade 449 kr vid release för 1½ år sedan vill jag minnas, nu kostar den 469 kr.

Priserna på Apples produkter har höjts generellt. Ca 1000kr vid ett kontantköp.
Citera
2015-04-05, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loxa

Apple har höjt priserna pga att kursen för dollarn har gått upp.
Citera
2015-04-17, 19:13
Medlem
puckots avatar
Är det någon som har koll på hur det ser ut med stöd för Blackberry i Telias nät i dagsläget? Jag funderar på att köpa Blackberry Q5 eller Blackberry Q10 pågrund av det fysiska tangentbordet och det påstås att skillnaden med den nya BB10 OS:et som finns i dessa modeller är att man inte längre ska behöva betala för någon tilläggstjänst med BIS eller BES som det heter för att få tillgång till vissa funktioner och tjänster i Blackberry.

Jag tänkte använda telefonen mest för att sms:a/ringa, kanske för lite surf ibland, kanske lite appar för gmail/google kalender, skype och diverse sociala nätverk som Facebook och twitter. Tror ni det kommer att fungera utan t.ex. BIS om jag använder Telia? Vill helst slippa betala för någon tilläggstjänst eller något dyrt företagsabonnemang för att få det att fungera, om jag inte absolut måste.
Citera
2015-05-18, 17:23
Medlem
Malfaitors avatar
Någon som vet vad Telias värsta "BTL" erbjudande är om man ska förlänga ett abb med samsungs galaxy s6 edge + minst 6gb surf?

Vet att visa fått typ 0:-/3m på abonnemanget men att man givetvis betalar förhöjda månads avgiften för telefonen.
Citera
2015-05-28, 12:24
Medlem
Caffreys avatar

Har inte Halebop planer på att utöka sin surfmängd? 10GB börjar kännas som stenåldern.
Citera
2015-05-29, 13:46
Medlem
Varför kan min mobil inte ladda några sidor överhuvudtaget när jag har förbrukat min ingående datamängd hos Halebop?
Såvitt jag vet så ska jag kunna fortsätta surfa på en lägre hastighet även när den har förbrukats, men i mitt fall så är hastigheten obefintlig och mobilen laddar aldrig någonting förrän jag har köpt ny datamängd.
Citera
2015-05-31, 20:57
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanThe94
Varför kan min mobil inte ladda några sidor överhuvudtaget när jag har förbrukat min ingående datamängd hos Halebop?
Såvitt jag vet så ska jag kunna fortsätta surfa på en lägre hastighet även när den har förbrukats, men i mitt fall så är hastigheten obefintlig och mobilen laddar aldrig någonting förrän jag har köpt ny datamängd.

Så ser dom nya villkoren ut hos samtliga operatörer tyvärr....
Citera
2015-06-03, 13:45
Medlem
Saandros avatar
Min bindningstid är slut och mobilen är betald. Jag har kört på det ett tag för att det är billiga räkningar men tänkte att det kanske är dags att fixa en ny mobil snart. Jag har glömt hur det funkar men är det inte så att. Fixar jag ett nytt abonnemang eller skriver på 12/24 månader bindningstid på det nuvarande så får jag välja en mobil gratis?
Citera
2015-06-03, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro
Min bindningstid är slut och mobilen är betald. Jag har kört på det ett tag för att det är billiga räkningar men tänkte att det kanske är dags att fixa en ny mobil snart. Jag har glömt hur det funkar men är det inte så att. Fixar jag ett nytt abonnemang eller skriver på 12/24 månader bindningstid på det nuvarande så får jag välja en mobil gratis?

Beroende på vilken telefon du väljer och beroende på vilken avtalslängd du väljer så förekommer olika nivåer av förhöjd månadsavgift. 24 månaders bindningstid ger mer rabatt än 12 månaders. Telia Mobil Komplett 24GB ger mer rabatt än Telia Mobil Komplett 4GB. Sedan om rabatten tar ut hela telefonens värde skiljer sig mellan olika telefoner.
Citera
2015-06-09, 20:04
Medlem
Såg att Halebop ökat datamängden för mobilt bredband från 16 till 25 gb. Gäller det även befintliga kunder, så som när datamängden ökades för rubbet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in