Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-06-25, 23:15
  #121
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mellan-slag
Syns det på fakturan ifall man har ringt utomlands utan att veta att personen man ringer till befinner sig utomlands?

Alltså:
Mobil A är utomlands. Mobil B är i Sverige. Mobil B ringer mobil A. Syns det sen på Mobil Bs faktura nånstans? Även om A får betala hela samtalet.

Hejsan!

Nej, det skall inte synas!
Citera
2013-09-17, 22:26
  #122
Medlem
Leksingens avatar
någon mer som inte kan använda mms? blir bara server fel hela tiN. kör 4g.
Citera
2013-09-18, 13:44
  #123
Medlem
atjautigss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leksingen
någon mer som inte kan använda mms? blir bara server fel hela tiN. kör 4g.

Det fungerar alldeles utmärkt med MMS i Telias nät här i Sydsverige, i alla fall.
Citera
2013-09-18, 17:14
  #124
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atjautigs
Det fungerar alldeles utmärkt med MMS i Telias nät här i Sydsverige, i alla fall.

Upp mot Småland helt ok också. Inga som helst problem.
Citera
2013-09-27, 22:22
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mellan-slag
Syns det på fakturan ifall man har ringt utomlands utan att veta att personen man ringer till befinner sig utomlands?

Alltså:
Mobil A är utomlands. Mobil B är i Sverige. Mobil B ringer mobil A. Syns det sen på Mobil Bs faktura nånstans? Även om A får betala hela samtalet.



Det syns inte på Mobil B då det räknas som ett vanligt samtal när du ringer till ett svenskt nummer och den personen befinner sig utomlands. Mobil B betalar vanlig taxa som ett samtal inom Sverige och Mobil A betalar för utlandstaxan.
Det är inte säkert att det kostar att ta emot samtal i alla länder, men de länder där det kostar att ta emot så syns det på fakturan för Mobil A.
Citera
2013-10-28, 07:21
  #126
Medlem
alroberts avatar
Beställde en iPhone 5S ifrån halebop, när jag beställde den var deras inloggningssystem helt kraschat så jag fick tips av supporten att ringa till deras inköpsavdelning och teckna ett abonnemang där.

Sagt och gjort, men jag fick endast ett order nummer på 6st siffror, och undrar nu vart man kan söka på detta? skulle vara kul att få vara lite updaterad om vad som händer med min order.
Citera
2013-10-28, 10:59
  #127
Medlem
gsminfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alrobert
Beställde en iPhone 5S ifrån halebop, när jag beställde den var deras inloggningssystem helt kraschat så jag fick tips av supporten att ringa till deras inköpsavdelning och teckna ett abonnemang där.

Sagt och gjort, men jag fick endast ett order nummer på 6st siffror, och undrar nu vart man kan söka på detta? skulle vara kul att få vara lite updaterad om vad som händer med min order.

Vad tyckte de på supporten att du skulle göra? Hade de nån idé var du skulle söka?
Citera
2013-10-28, 11:12
  #128
Medlem
alroberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gsminfo
Vad tyckte de på supporten att du skulle göra? Hade de nån idé var du skulle söka?
hörde av mig till supporten nyss och dom sa att när min telefon är skickad ifrån lagret så får jag ett mail med Kollinummer, så alltså kan man inte söka på ordern vilket jag tycker var lite konstigt.

sedan frågade jag även vilken plats jag hade i kön för att skickas. Låg på ~250 i kön och det borde dom väll kunna ha i lager kan man ju tycka.

Han sa åt mig att höra av mig ikväll så kunde jag se vilken plats jag hade då.
Citera
2013-11-12, 18:24
  #129
Medlem
Fick just nu en deal av Halebop att binda om mig på 18månader för halebop rubbet, varav 3månader fritt på abonnemanget. + LG G2 telefonen kontantpris ca 1600-1700:-.
Månadsbeloppet skulle ligga därefter på ca 360:-, bra eller anus?

Kändes helt ok i samtalet, men nu i efterhand vet jag inte om det var speciellt bra.
Därmed funderar jag på att utnyttja ångerrätten som finns.


Kommentar?
Citera
2013-11-13, 11:33
  #130
Medlem
Mr.Nesss avatar
Har Telia idag, men har planer att beställa en HTC One med abonnemanget Rubbet liten från Halebop.
Kommer jag märka någon skillnad mer än att det kanske står Halebop istället för Telia på mobilens skärm?
Citera
2013-11-13, 12:26
  #131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tewang
Fick just nu en deal av Halebop att binda om mig på 18månader för halebop rubbet, varav 3månader fritt på abonnemanget. + LG G2 telefonen kontantpris ca 1600-1700:-.
Månadsbeloppet skulle ligga därefter på ca 360:-, bra eller anus?

Kändes helt ok i samtalet, men nu i efterhand vet jag inte om det var speciellt bra.
Därmed funderar jag på att utnyttja ångerrätten som finns.


Kommentar?
Hej Tewang,

Det beror lite på, först och främst, vilket av Rubbet-abonnemangen handlar det om? Kom det här erbjudandet direkt från Halebop, eller från en återförsäljare? Hjälper dig ytterligare när jag har fått svar av dig.

/William - Telia

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness
Har Telia idag, men har planer att beställa en HTC One med abonnemanget Rubbet liten från Halebop.
Kommer jag märka någon skillnad mer än att det kanske står Halebop istället för Telia på mobilens skärm?
Hej Mr.Ness,

Nej, du kommer inte att märka någon direkt skillnad efter ett eventuellt operatörsbyte. Och om det skulle uppstå några problem, då är det bara för dig att höra av dig till oss så löser vi det.

/William - Telia
Citera
2013-11-13, 14:10
  #132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stpwille
Hej Tewang,

Det beror lite på, först och främst, vilket av Rubbet-abonnemangen handlar det om? Kom det här erbjudandet direkt från Halebop, eller från en återförsäljare? Hjälper dig ytterligare när jag har fått svar av dig.

/William - Telia


''Vanliga'' rubbet-abonnemanget. Erbjudandet kom från halebop dom själva. Dock funderar jag på att ångra detta avtal då det förmodligen finns bättre avtal att ta del av från andra operatörer.

Med vänliga hälsningar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback