2015-09-27, 00:12
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stil 1
Är kund hos Halebop sen drygt två år tillbaka. Har köpt en beg mobil som jag började använda igår och upptäcker idag att det står Telia i min mobil. Säljare påstod att mobilen var olåst. Betyder det att jag kan vänta mig en faktura från Telia trots att jag inte har tecknat nåt avtal dem ?

Vad menar du att du skulle få faktura för? Samtal och liknande du gjort med ett Halebop-kort?

Telia och Halebop är varumärken som ägs av TeliaSonera Svenska AB. Men det betyder inte att Telia och Halebop fakturerar hur som helst.
Citera
2015-10-01, 19:38
Medlem
Var i kontakt med Telia för några månader sedan och frågade om min uppsägningstid, fick svar att den låg på 1 månad men att den tas bort helt när jag porterar till Tele2. Lite förvånad så dubbelkollar jag med tjejen i chatten som igen bekräftar att det är fallet.

Två månader senare får jag en slutfaktura för just uppsägningstiden på en månad, återkommer då till chatten och får helt annan information där, de beklagar givetvis att jag fått fel info tidigare men vägrade korrigera faktura beloppet.

Vad tycker ni om det här? Har transkriptet från chatten sparat sedan tidigare, kan man gå vidare med det på något sätt?
Citera
2015-10-01, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntonS
Vad menar du att du skulle få faktura för? Samtal och liknande du gjort med ett Halebop-kort?

Telia och Halebop är varumärken som ägs av TeliaSonera Svenska AB. Men det betyder inte att Telia och Halebop fakturerar hur som helst.

Jag förstår inte riktigt hur det blev ett byte av operatör, mitt SIMkort är ju från Halebop.
Om mobilen trots allt är låst till Telia så borde den väl behöva låsas upp....?
Och ang det där med faktura tänker jag att om nu Telia levererar en tjänst till mig så lär de väl vilja ha betalt för det.
Jag är totalt okunnig när det gäller sånt här.
Citera
2015-10-01, 22:52
Medlem
borguss avatar
Citat:
Jag förstår inte riktigt hur det blev ett byte av operatör, mitt SIMkort är ju från Halebop.
Om mobilen trots allt är låst till Telia så borde den väl behöva låsas upp....?
Och ang det där med faktura tänker jag att om nu Telia levererar en tjänst till mig så lär de väl vilja ha betalt för det.
Jag är totalt okunnig när det gäller sånt här.

Halebop är ett av Telias varumärken. Ett Halebopkort är alltså ett Teliakort. Så även om mobilen är låst till halebop eller Telia borde du inte märka nån skillnad.

Senaste när jag bytte från Halebop till Telia, ringde jag till Telias kundtjänst och framförde mitt ärende, att jag ville byta till Telia. Då så hon bara "ja så var det klart, men vi kommer ändå att skicka ut ett nytt sim-kort till dig". Jag fick med mig potten också. Hon bytte alltså direkt mellan Halebop och Telia. Det är ju i stort sett samma sak.
Citera
2015-10-02, 00:23
Medlem
Har ni lagt märke till en legend på facebook som skrivit "Okej." på exakt varenda inlägg Telia gjort sen i typ februari? Och som grädde på moset gillar hon sitt egna svar varje gång.
Citera
2015-10-03, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borgus
Halebop är ett av Telias varumärken. Ett Halebopkort är alltså ett Teliakort. Så även om mobilen är låst till halebop eller Telia borde du inte märka nån skillnad.

Senaste när jag bytte från Halebop till Telia, ringde jag till Telias kundtjänst och framförde mitt ärende, att jag ville byta till Telia. Då så hon bara "ja så var det klart, men vi kommer ändå att skicka ut ett nytt sim-kort till dig". Jag fick med mig potten också. Hon bytte alltså direkt mellan Halebop och Telia. Det är ju i stort sett samma sak.

Jag kontaktade Halebop och de svarade så här:
Ditt nummer är fortfarande ett Halebop-abonnemang

Fenomenet att det visar Telia i displayen helt plötsligt kan hända för vissa telefoner tillsammans med våra simkort och vart i mobilnätet du befinner dig. Tekniker jobbar på att uppgradera mobilnätet så våran operatörslogga alltid visas.

Halebop är en virtuell operatör som hyr kapacitet i TeliaSoneras nät.

Tack till er som tog er tid att försöka förklara mysteriet för mig!
Citera
2015-10-03, 15:28
Medlem
servalacks avatar
Citat:
Halebop är en virtuell operatör som hyr kapacitet i TeliaSoneras nät.

Nej det finns ingen virutell operatör som heter Halebop och det finns heller inget företag längre som heter Halebop. Det har varit som du skriver, men inte nu längre, på många år.
Citera
2015-10-04, 21:05
Medlem
Hej,
Jag vill skaffa Halebop Student.
Problemet är att jag har tagit uppehåll från skolan och mitt studentkort gick PRECIS ut.
Jag har varit in på deras hemsidan och det enda som krävs är ju ett personnr och man kommer vidare och kan skaffa studentabonnemang.
Går allt igenom? Eller kollar dom upp en?
Citera
2015-10-05, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av servalack
Nej det finns ingen virutell operatör som heter Halebop och det finns heller inget företag längre som heter Halebop. Det har varit som du skriver, men inte nu längre, på många år.

Det där är direkt kopierat från det mail de skickade som svar på min fråga,alltså bara några dagar gammalt.
Citera
2015-10-05, 18:50
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Det där är direkt kopierat från det mail de skickade som svar på min fråga,alltså bara några dagar gammalt.

Det är möjligt att de börjat tramsa som Tele2 gör med Comviq. Men det finns ingen operatör under namnet Halebop som är registrerad hos PTS, heller inget företag med det namnet som är registrerat hos PRV. Däremot så står det i alla avtal och villkor "Med Halebop menas Telia Sonera Svenska AB"
Citera
2015-10-05, 20:37
Medlem
Vafan e de för problem med mitt halebopkort? (kontantkort)

Sen i fredags har jag inte hört den som ringt mig i telefon (eller om jag ringt upp denne)
varat till idag då jag prova på jobbet (jobbar på annan ort) då funkade.. Kommer hem, likadant igen...
Citera
2015-11-08, 21:59
Medlem
Rowyns avatar
Har lite funderingar på att skaffa Telia som mobiloperatör. Hade de för längesen när de hade Telia Max 25 och trivdes bra. Men dum som jag var tänkte jag att jag var tvungen att kliva av det abonnemanget pga att de tog bort det så jag tog ett erbjudande från Tele2 med med mer surf. Men nu är jag ändå rätt sugen att gå tillbaka och kommer köpa ny mobil löst och inte binda upp mig.

Så vad tycker folk om att använda operatören nu? Är 4G bra eller får ni ofta störningar? Är ändå rätt inställd på att det blir Telia men tänkte ändå höra ifall någon har enorma invändningar eller varför inte är riktigt nöjd med dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in