2015-09-26, 11:11
Medlem
Inthemoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mac10jiffy
Jag tycker vaktjäveln är minst lika dryg. Sådär typiskt lugnmenjagärbättre-dryg. Soctanten är ett vanligt fyllo som påminner om många andra fulla kvinnor, och kan inte tönten ta det har han inget i dörrjäveln att göra.

Va?
Både lugn och bättre är han ju. Han kunde verkligen " ta det". Går inte med i provokationerna, uppträder korrekt och ställer sakliga frågor när hon kränker och hotar.
Om filmandet och publiceringen är juridiskt ok vet jag dock inte.
Citera
2015-09-26, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Gäsp, en vanlig kväll på krogen. Nån som druckit för mycket och vakt som har ett triggande sätt att föra dialog. Det är ju uppenbart att han säger saker för att hon ska reagera.
Och det vanliga tjafset om '-ni har ingen utbildning, jävla väktare!'
'-Jag är ORDNINGSVAKT!!'

Precis, han säger otaliga gånger på ett väldigt mästrande och översittaraktigt sätt: "lär dig läsa" och "trots all din utbildning har du inte lärt dig läsa/har det inte gått bättre än så här"...

Jag jobbar själv med människor och har *trumvirvel* akademisk utbildning och kan säga att detta är så långt ifrån ett professionellt samtal ifrån OV:s sida man kan komma. Han agerar helt felaktigt om hans verkliga syfte är att lugna henne.
Citera
2015-09-26, 11:15
Medlem
raxmouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Precis, han säger otaliga gånger på ett väldigt mästrande och översittaraktigt sätt: "lär dig läsa" och "trots all din utbildning har du inte lärt dig läsa/har det inte gått bättre än så här"...

Jag jobbar själv med människor och har *trumvirvel* akademisk utbildning och kan säga att detta är så långt ifrån ett professionellt samtal ifrån OV:s sida man kan komma. Han agerar helt felaktigt om hans verkliga syfte är att lugna henne.

Jag frågade en annan här i tråden också och jag måste således fråga dig med, just för att diskussionen roar mig hur skulle du ha lugnat ner henne? Du jobbar själv med människor och har en akademisk utbildning så förhoppningarna på ditt svar är höga.

Citat:
Ursprungligen postat av Doc.Klein
Dina inlägg är fan klockrena, suttit och skrattat en stund nu. Tack.

haha, tack kompis : - ) har faktiskt rätt roligt själv med

Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Efter att sett filmen och läst diverse idiotiska inlägg här så har jag sammanfattat det i 10 regler

Det måste vara en självklarhet att detta är ok.

1. Att du får trakassera de med lägre utbildning än du själv har
2. Om du blir avvisad från krogen har du full rätt att smita in igen.
3. Om du känner för det får du köra fingret i ögat på andra
4. Du får även gräva in med naglarna i andra armar och andra kroppsdelar på andra personer.
5. Som anställd i kommunal eller statlig tjänst får du gärna hota med åtstramningar i motståndarens möjligheter till hjälp
6. Om du vill får du gärna använda svordomar och könsord för att förnedra motståndaren
7. Sup och slåss för du har rätt att bete dig som ett svin.
8. Du har alltid rätt
9. Om du ändå skulle göra fel gäller automatiskt regel nr 9
10. Och glöm inte att ett knä i skrevet på motståndaren gör ondare där än i knät.

Jag tycker det var mycket bra att filmen lades ut för att visa hur vissa idioter beter sig när de råkar dricka alkohol. Men glöm inte att skiten finns i huvudet på sådana idioter även i nykter skick.

haha, mycket bra inlägg och analys!

Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Men fan vad förbannad jag blir på vakten som förstör en kvinnas liv. Hon har druckit för mycket och kan inte bete sig, men vem fan har inte gjort det någon gång. Tycker vakten som är nykter hanterar situationen som en nolla och jag förstår att han bara har 1 veckas utbildning. Har de ingen etik, moral och tystnadsplikt som ordningsvakter? Helt ok att filma om det skulle gå till rättegång, men att lägga till textning och slänga upp det på FB är tamejfan helt sinnessjukt. Hoppas han får det han förtjänar..

jaaa ännu en med en poänglös känslomässig syn. Kvinnan har sig själv att skylla och ingen annan. Sådana som dig triggar mig att faktiskt engagera mig så pass att jag måste lägga ner energi på detta.
Senast redigerad av raxmouse 2015-09-26 kl. 11:23.
Citera
2015-09-26, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godanli
Det finns säkert fler socionomer som sympatiserar med SD än vad både du och jag kan ana.

Nu är ju kvinnan berusad och inte utvecklingsstörd.

Jag tvivlar på att kvinnan är socionom men om hon är det och har en anställning inom socialtjänsten så
bör hon förlora jobbet. Ingen som ser videon kommer ju någonsin kunna ta henne på allvar eller känna förtroende för henne.

Jag har inga problem med att vakten filmar, jag kan fatta den juridiska nyttan med det och hade hennes ansikte varit blurrat (den korta sekvens som det överhuvudtaget var med) så skulle jag inte ha något problem med att det lades ut heller.

Nu var det ju ett vidrigt riksmongo som hängdes ut men nästa gång så kanske det är en trevlig person.
Citera
2015-09-26, 11:19
Medlem
Sunimods avatar
Efter att sett filmen och läst diverse idiotiska inlägg här så har jag sammanfattat det i 10 regler

Det måste vara en självklarhet att detta är ok.

1. Att du får trakassera de med lägre utbildning än du själv har
2. Om du blir avvisad från krogen har du full rätt att smita in igen.
3. Om du känner för det får du köra fingret i ögat på andra
4. Du får även gräva in med naglarna i andra armar och andra kroppsdelar på andra personer.
5. Som anställd i kommunal eller statlig tjänst får du gärna hota med åtstramningar i motståndarens möjligheter till hjälp
6. Om du vill får du gärna använda svordomar och könsord för att förnedra motståndaren
7. Sup och slåss för du har rätt att bete dig som ett svin.
8. Du har alltid rätt
9. Om du ändå skulle göra fel gäller automatiskt regel nr 9
10. Och glöm inte att ett knä i skrevet på motståndaren gör ondare där än i knät.

Jag tycker det var mycket bra att filmen lades ut för att visa hur vissa idioter beter sig när de råkar dricka alkohol. Men glöm inte att skiten finns i huvudet på sådana idioter även i nykter skick.
Citera
2015-09-26, 11:21
Medlem
Men fan vad förbannad jag blir på vakten som förstör en kvinnas liv. Hon har druckit för mycket och kan inte bete sig, men vem fan har inte gjort det någon gång. Tycker vakten som är nykter hanterar situationen som en nolla och jag förstår att han bara har 1 veckas utbildning. Har de ingen etik, moral och tystnadsplikt som ordningsvakter? Helt ok att filma om det skulle gå till rättegång, men att lägga till textning och slänga upp det på FB är tamejfan helt sinnessjukt. Hoppas han får det han förtjänar..
Citera
2015-09-26, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raxmouse
Jag frågade en annan här i tråden också och jag måste således fråga dig med, just för att diskussionen roar mig hur skulle du ha lugnat ner henne? Du jobbar själv med människor och har en akademisk utbildning så förhoppningarna på ditt svar är höga.

Bara för att kvinnan är kraftigt berusad är det inte respektfullt att säga saker som "lär dig läsa" och "tänk att det inte gått bättre än så här för dig". Han säger precis samma saker som hon gör, fast det låter "bättre" eftersom han inte är stupfull och inte vräker ur sig svor- och könsord. Och riskerna med att inte vara respektfull är att man tar fram motpartens värsta sidor.

Hur märkligt det än kan verka (?) bör man alltid försöka bete sig empatiskt mot människor som får frispel, eftersom det har en lugnande effekt (oftast). Och man behöver inte säga så mycket i en situation som denna, att stå och tjafsa tills polisen kommer är totalt onödigt. Han hade kunnat handfängsla och ignorera hennes svada om hon gick igång på allt han sa.
Senast redigerad av Potifar2 2015-09-26 kl. 11:26.
Citera
2015-09-26, 11:25
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vardagsbekymmer
Mycket tveksamt att lägga ut något sådant här. Filmen har tagits på arbetstid och har väldigt svårt att tro att arbetsgivaren har godkänt detta. Jag vill inte se ett samhälla där polis, ambulanspersonal, etc. bär kamera PRIVAT och lägger ut "coola klip" publikt....[/list]

Jag håller med. Det är inte bara tveksamt utan helt moraliskt förkastligt! Att tjejen säger en massa dumma saker kan försvaras med att hon är onykter och inte i sin yrkesroll. Vakten som filmar sitt ingripande vet däremot vad han gör. Jag kan förstå om vakter kan få tillåtelse att filma för att dokumentära sitt agerande som försvar vid en eventuell rättegång. Men OM han gjort detta utan tillåtelse och sedan medvetet läckt filmen på sociala medier så är det snarare han och inte hon som bör förlora arbetet. Borde vara fler här på Flashback som inser detta!

Edit: Ser nu att "bridge" ovan skrivit samma sak
Senast redigerad av DickeFix 2015-09-26 kl. 11:27.
Citera
2015-09-26, 11:27
Medlem
ErnstRamsteiners avatar
Visst beter hon sig illa men det gör tiotusentals andra denna helg på fyllan också. Vilken krog jobbar vakten på så man vet vilken krog man inte bör uppsöka för att bli filmad på fyllan?

Att det inte är olagligt att filma vet vi men är det klarlagt att en OV får gå runt med dold kamera i sitt myndighetsutövande? (frågar då jag inte är sakkunnig inom ämnet) Varför behövs då tillstånd för att sätta upp övervakningskamera? Hypotetiskt skulle man kunna anställa en kines som sitter vid övervakningskameran och filmar och då inte behöva tillstånd?

Tjejen är säkert en helt normal trevlig svenska som sitter på första parkett som soc.tant och ser hur enorma mängder skattepengar ges ut till lika enorma mängder kravmänniskor från tredje världen. Bägaren rinner över för alla till slut och nu gick det ut över negervakten.
Citera
2015-09-26, 11:27
Medlem
raxmouses avatar
Som skit kommer flugorna och försvarar kvinnans människosyn, märkligt. Alarmet måste gått på sockontoret.

Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Bara för att kvinnan är kraftigt berusad är det inte respektfullt att säga saker som "lär dig läsa" och "tänk att det inte gått bättre än så här för dig". Han säger precis samma saker som hon gör, fast det låter "bättre" eftersom han inte är stupfull och inte vräker ur sig svor- och könsord. Och riskerna med att inte vara respektfull är att man tar fram motpartens värsta sidor.

Hur märkligt det än kan verka (?) bör man alltid försöka bete sig empatiskt mot människor som får frispel, eftersom det har en lugnande effekt (oftast). Och man behöver inte äga så mycket i en situation som denna, att stå och tjafsa tills polisen kommer är totalt onödigt. Han hade kunnat handfängsla och ignorera hennes svada om hon gick igång på allt han sa.

Kvinnan började drabblet med utbildning och raljerade i flera minuter, hon säger väktare istället för ordningsvakt och vakten svarar snyggt med samma känga.

Skillnaden mellan hon och han är att han har stil och hon har inte det. Som man bäddar får man ligga, kom inte med tramset om att det är hon som är offret, hur patetisk kan ni bli?

Citat:
Ursprungligen postat av ErnstRamsteiner
Visst beter hon sig illa men det gör tiotusentals andra denna helg på fyllan också. .

Helt irrelevant med hennes förtroendeställning i hennes yrkesroll, har du ens sett videon och vad hon säger?

Kvinnan ska ha sjukvård för hennes problem med andra brukare eller så ska hon sparkas.
Citera
2015-09-26, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Jag håller med. Det är inte bara tveksamt utan helt moraliskt förkastligt! Att tjejen säger en massa dumma saker kan försvaras med att hon är onykter och inte i sin yrkesroll. Vakten som filmar sitt ingripande vet däremot vad han gör. Jag kan förstå om vakter kan få tillåtelse att filma för att dokumentära sitt agerande som försvar vid en eventuell rättegång. Men OM han gjort detta utan tillåtelse och sedan medvetet läckt filmen på sociala medier så är det snarare han och inte hon som bör förlora arbetet. Borde vara fler här på Flashback som inser detta!

Dessutom har filmen på något Youtubeställe lagts ut av någon som kallar sig för "OV-gruppen" (dvs ordningsvaktgruppen), vilket kan indikera att någon/några avser att frekvent filma och lägga upp stupfulla kroggäster på nätet, vilket känns väldigt tveksamt. Som ordningsvakt på en krog måste man inse att folk kan få snedfyllor och att man inte kan "uppfostra" kroggäster på nätet att under berusning bete sig korrekt mot alla krogvakter som t ex kastar ut dem ifrån krogen.
Citera
2015-09-26, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slicklapp
https://m.youtube.com/watch?v=nvBT4xa_J_k

"Detta videoklipp är privat"

Länk värdelös= tråd tråkig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto