Citat:
Ursprungligen postat av
Stegen
Varför tycker du så?
Det är väl fan aldrig okej att gå runt och kalla folk för fitta, horunge eller neger?..
Citat:
Ursprungligen postat av
clappen
Varför får man inte bete sig som en "fitta" mot andra folk utan att riskera att bli uthängd? Vad fan är det för fel på alla jävla godhetsriddare som finns i Sverige? Låt folk få vara hur sura, griniga eller vänliga som helst i fred utan att riskera att bli smygfilmad och uthängd.
Nej, men ska inte få bete sig som en fitta mot folk. Bara för att DU inte kan hantera alkohol ska inte någon annan bli lidande.
Citat:
Ursprungligen postat av
clappen
Men förihelvete, vissa folk som blir fulla blir totalt odrägliga och vet själva inte om det. Låt kvinnan få härja bäst hon vill när hon är stöpfull, det lär ju knappast vara ovanligt för vakter att träffa på liknande folk varje kväll, och förhoppningsvis vet dom hur dom handskas med dom. Man tar inte upp en kamera för att filma idioten utan man kör ut den bums eller ringer polisen om det inte funkar eller om dom blir för hotfulla / aggresiva. Jag har inte sett videon men jag gissar att det bara är ordkäbbel dom emellan.
Bara för att alla pissar offentligt - är det okej då?
Bara för att alla kör för fort - är det okej då?
Nej, man får inte bete sig hur man vill bara för att man är full. Men att hänga ut är inte ok.
Citat:
Ursprungligen postat av
Azimut68
Kan mycket väl vara så att han spelar in för att det ska finnas bevis i en eventuellt kommande rättegång.
Tänker då mest på ljudupptagningen för han filmar inte kvinnan speciellt mycket i senare delen av filmen då mobilkameran är vänd bort från henne.
Ja, väldigt många vakter filmar numera, men inte med mobil - oftast en liten kamera likt Go Pro.
Även jag gör det.
Citat:
Ursprungligen postat av
hee4r
Vilken liten viktigpetter till ordningsvakt.
Mindervärdeskomplex dessutom.
Rättshaverist, han får det jobbigt om han ska gå omkring och leka snut och åklagare och domare i allt och som bräcker hans lilla veckas utbildning till bara ordningsvakt.
Hoppas han åker dit.
Filma personer som är i fyllan och som just därför tappat sitt omdöme? Hur lågt kan någon egentligen sjunka och då i sina
egna ögon?

rättshaverist? Om nått så samlar han in bevis vid ett ev brott.
Att hänga ut är inte okej, såklart - men att samla in bevis mot en idiot är helt ok.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Kaczynski
Så efter att ha sett den filmen så är din första tanke att OV har gjort fel? Förklara hur du resonerar?
Jag skulle tro att OV har tröttnat på att åklagare avskriver åtal för tex våld mot tjänsteman och olaga hot pga brist på bevis och därför börjat bära en GoPro eller liknande på bröstet i bevissyfte. Säkert också bra för att skydda sig mot försök från lättkränkta personer att anmäla falskt.
Vad gäller publiceringen så kan jag inte känna särskilt mycket sympati med den kvinnan. Hennes agerande är helt förkastligt och att hon hotar med att använda sin myndighet emot OV gör det rimligt att publicera.
Du ANAR inte hur trött man är på sånt. Slagen i ansiktet? 3000 i böter. KOM IGEN!
Citat:
Ursprungligen postat av
clappen
Varför får man inte kalla andra för grova könsord och andra smädelser?

Vad tror du? Är det okej att kränka andra människor?
Citat:
Ursprungligen postat av
vindihavet
Det är ju bara vanligt fyllegrejs. Hade lika gärna varit något lärare eller företagarna. Det är ju bara ett löv som susar förbi.
Spelar ingen roll - man FÅR inte bete sig hur man vill på fyllan.
Citat:
Ursprungligen postat av
peterknuda
trevligt övervakningssamhälle det har blivit.

Det är pga medborgarna det krävs.