2015-09-25, 23:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av greenhat
Nu har jag iof dragir i mig 3 liter 7.2& ÖL
men vilket ordvårdat språk hon använder mot ordningsvakten?

Ni som jobbar inom detta är detta vanligt beteende?, hade jag mött er hade jag snarare klappat er på axelen/kramat er bjudit på cashewnötter.

Jag tror inte hon är socionom hennes språk känns som om hon hittar på en roll bara, hon har nog snarare sparat upp inför kvällen sen gått in för för mycket dricka, sen sur för hon blivit utvisat ur salongen.
Sen hon försöker fiska information och översitteri , "vakten" säger lite ironiskt en vecka utbildning alla vet de går typ 6 veckor, sen hon använder det som ammunition, du har bara e vecka utbildning, hon inte smart inte ens NYKTER!!!

Men det känns som filmen är klippt på två ställen dels där knäningen skulle inträffat och vid 14 min nånting..

Ska visst vara 38minuter i original, den är klippt, dödpartier.

Tycker det verkar vara en god ide att ha en gopro-kamera som OV, borde ingå i utrustningen. Kan nog hjälpa åt båda håll vid konfrontationer.

De får utstå oerhört mycket skit, men kan också överreagera.
Senast redigerad av 19juni88 2015-09-25 kl. 23:18.
Citera
2015-09-25, 23:21
Medlem
Stantormans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starbound
Har ringt polisen nu 11414 och anmält klippet för förtal.

Bra. När man tjänstgör som ordningsvakt är man tjänsteman. Man får inte lov att hänga ut fulla personer som man stöter på i sin tjänsteutövning på detta sätt. Mitt tips är att den här ordningsvakten som lagt ut filmen på youtube till allmänt beskådande inom kort kommer att få sitt förordnande som ordningsvakt indraget.

Att den här Sofia är apfull och uppför sig som en idiot är inget alibi som håller. Korkat, mycket korkat
Citera
2015-09-25, 23:28
Medlem
Vilket liv det blev för att väktaren filmade någon som hånade honom, förlöjligade honom och gjorde sig lustig över hans utbildning och arbete. Men när det står hur många människor som helst och filmar när poliser och vakter gör ingripanden mot folk så är det inga kommentarer om att poliser och vakter borde få arbeta ifred utan att bli utlagda på youtube och andra filmsidor. Om deras arbete ska granskas på detta sätt, finns det väl inga skäl att inte granska vad personal inom socialtjänsten tycker om sin omgivning. (Av barn och fyllon får man höra sanningen) Så klart att en sådan här kvinna inte ska arbeta med andra människor. Det som faktiskt är illa är att hon står på fyllan och hotar genom sin yrkestitel och anställning samt i det sammanhanget sin egen maktposition med diverse hämdaktioner om det nu skulle vara så att vakten eller hans barn råkar bo i det område där hon arbetar med försörjningstöd och de är behövande.

Såg att någon anmält klippet som förtal. Intressant att se var det slutar.
Men borde man då inte anmäla alla dokumentärer på TV för förtal också? C-turen, D-turen, 112 och all vad de heter. Visst är det så att ansikten ofta döljs, men då de ibland filmar i små samhällen så vet ju alla i alla fall vem polisen har att göra med.
Citera
2015-09-25, 23:33
Medlem
Stantormans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanig
Så klart att en sådan här kvinna inte ska arbeta med andra människor. Det som faktiskt är illa är att hon står på fyllan och hotar genom sin yrkestitel och anställning samt i det sammanhanget sin egen maktposition med diverse hämdaktioner om det nu skulle vara så att vakten eller hans barn råkar bo i det område där hon arbetar med försörjningstöd och de är behövande.

Denna kvinna är klart olämplig för sitt jobb som socialsekreterare, men det är en fråga som hennes arbetsgivare har att ta ställning till, tycker jag.
Citera
2015-09-25, 23:33
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stantorman
Bra. När man tjänstgör som ordningsvakt är man tjänsteman. Man får inte lov att hänga ut fulla personer som man stöter på i sin tjänsteutövning på detta sätt. Mitt tips är att den här ordningsvakten som lagt ut filmen på youtube till allmänt beskådande inom kort kommer att få sitt förordnande som ordningsvakt indraget.

Att den här Sofia är apfull och uppför sig som en idiot är inget alibi som håller. Korkat, mycket korkat
Jag har inget över soctanter eller speciellt inte sånna som hon i filmen MEN jag kan faktiskt hålla med dig. Inte skulle jag vilja att poliser, sjukvårdspersonal, soctanter etcetc började böra egna GoPro-kameror där dem sedan la ut filmerna på nätet. Visst om polisen filmar i sitt arbete exempelvis men han ska inte ha rätt att lägga ut polisfilmerna på nätet, samma borde gälla här.
Citera
2015-09-25, 23:36
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:

Såg att någon anmält klippet som förtal. Intressant att se var det slutar.
Men borde man då inte anmäla alla dokumentärer på TV för förtal också? C-turen, D-turen, 112 och all vad de heter. Visst är det så att ansikten ofta döljs, men då de ibland filmar i små samhällen så vet ju alla i alla fall vem polisen har att göra med.
Skillnaden är att det är ett filmteam som filmar på allmänplats. Personerna i fråga som blir filmade blir tillfrågade om det är okej om de är med på filmerna, säger dem nej så blurrar filmteamet deras ansikten och förvränger deras röster. Tror knappast ordningsvakten frågade Sofia om hon ville vara med, hade han gjort det och hon sade nej så skulle han ju kunnat ha blurrat hennes ansikte osv.
Senast redigerad av BaraBiffen 2015-09-26 kl. 00:00.
Citera
2015-09-25, 23:44
Medlem
Jag har sett mycket konstigt på krogen då jag arbetat i den miljön. Problemet är att alla som är berusade tror att de är anonyma och att de kan betee sig hur de vill utan att det någonsin blir en reaktion från samhället. Om man lade ut filmer på så här uppenbara övergrepp mot vakter och poliser och alla andra i samhällets tjänst så skulle nog folk tänka sig för. Även om de råkar vara berusade. Personligen så tycker jag att man skulle importera vissa lagar från England. (Section 5 of the public order act) Där man som polis kan gripa någon för att de svär och lever rövare mot dem. Hade denna otrevliga varelse till kvinna uppfört sig så här mot en Polis i England hade hon blivit gripen direkt.
Citera
2015-09-25, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Skillnaden är att det är ett filmteam som filmar på allmänplats. Personerna i fråga som blir filmade blir tillfrågade om det är okej om de är med på filmerna, säger dem nej så blusar filmteamet deras ansikten och förvränger deras röster.

Nej, det gör dom inte!
Citera
2015-09-25, 23:49
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phisher
Nej, det gör dom inte!
Finns ett fall där 112 på liv och död inte frågade personerna och det programmet blev dömt och dom blev tvungen att betala skadestånd. Tror 112 filmade när en gammal män låg på sjukhuset och avled eller nått sånt. Så nu förtiden blusar dem alltid ansikten och frågar helst personerna om de vill vara med.
Citera
2015-09-25, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Skillnaden är att det är ett filmteam som filmar på allmänplats. Personerna i fråga som blir filmade blir tillfrågade om det är okej om de är med på filmerna, säger dem nej så blusar filmteamet deras ansikten och förvränger deras röster. Tror knappast ordningsvakten frågade Sofia om hon ville vara med, hade han gjort det och hon sade nej så skulle han ju kunnat ha blusat hennes ansikte osv.

Okay så kanske det är. Jag har ingen aning om hur det fungerar. Bara en frågeställning.

Men de här journalist-teamen från tex uppdrag granskning som smygfilmar folk med dold kamera när de gör bort sig på alla möjliga sätt, ibland till och med när de säger saker som kan uppfattas som att de förespråkar brottsliga sätt att lösa problem? Hur klarar de sig ifrån att bli anmälda och ifrån att sitta i fängelse för det de gör, om det är olagligt.?
Citera
2015-09-26, 00:00
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Inte förvånad över att hon är socionom. Märkligt nog så drar sog ofta skenheliga rövskallar till sk godhjärtade yrken. Skulle vara intresant att läsa igenom hennes facebookflöde för att se hur hon likeat alla pk-inlägg sen står hon och slänger med neger hit p dit horfitta osv.
Citera
2015-09-26, 00:05
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Okay så kanske det är. Jag har ingen aning om hur det fungerar. Bara en frågeställning.

Men de här journalist-teamen från tex uppdrag granskning som smygfilmar folk med dold kamera när de gör bort sig på alla möjliga sätt, ibland till och med när de säger saker som kan uppfattas som att de förespråkar brottsliga sätt att lösa problem? Hur klarar de sig ifrån att bli anmälda och ifrån att sitta i fängelse för det de gör, om det är olagligt.?
Jag är ingen jurist men jag tror det är skillnad att smygfilma representanter från ett företag/organisation kontra privatpersoner. På allmänplats får du ju filma och smygfilma hur mycket du vill. Du kan i princip gå på stranden och trycka upp kameran i ansiktet på folk. Problemet blir bara när du ska lägga upp bilderna/filmerna på internet, tror du är tvungen att fråga privatpersoner om det är okej för dom att du lägger upp bilder på dem.

Är trött atm, så sorry för svammel och stavfel. Godnatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in