2015-09-25, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Classy Svensson, classy!
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/elfsborg/article21473262.ab
Om Alvbåge:

Svensson uppskattade inte att målvakten lade sig i diskussionen.

? Jag stod bara och pratade med domaren. Han vill bara stå i centrum och synas och höras. Det är han bättre på än att spela fotboll. Det är hans chans att stå i centrum, någon vidare målvakt är han ju inte, säger Svensson.

Citat:
Ursprungligen postat av gilbert25
Minst insläppta mål och mest nollor i hela allsvenskan, ja taco har koll han

Med tanke på i framförallt hur jävla dålig Anders Svensson var i första så borde han hålla sin jävla mun stängd om hur andra är.

Ska bli kul och höra om han kommer uttala sig om det solklara röda kortet
Citera
2015-09-25, 14:41
Medlem
Får hoppas att Elfsborg gör ett bättre jobb mot Norrköping.

Sedan har ju Peking även Malmö borta. AIK har också Malmö kvar, fast hemma, med lite flyt kan det tappas poäng där, sedan hade det varit fantastiskt om Hammarby får till en skräll i derbyt.
Citera
2015-09-25, 15:03
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Får hoppas att Elfsborg gör ett bättre jobb mot Norrköping.

Sedan har ju Peking även Malmö borta. AIK har också Malmö kvar, fast hemma, med lite flyt kan det tappas poäng där, sedan hade det varit fantastiskt om Hammarby får till en skräll i derbyt.
Det är just spelschemat som gör mig säker på att Göteborg vinner. Tre hemmamatcher kvar och det mot "lätta" lag samt Djurgården borta som knappast lär va taggade till max, AIK borta blir väl den enda riktiga utmaningen men jag tror inte AIK kommer gå rent tills dess och då återstår Norrköping som har betydligt svårare matcher kvar än Blåvitt.

Göteborg har utan tvekan de bästa utgångsläget. Plus en djävulsk målskillnad.
Citera
2015-09-25, 16:16
Medlem
Forever Winters avatar
Låt Taco fortsätta sin kavalkad av grodor. När det kommer till temat "bedöma enskildas insatser på planen" borde han nog titta sig i spegeln innan han kritiserar domaren. Hans insats på planen var allt annat än bra stundtals, ändå väljer han att kritisera andra. Pajas!
Citera
2015-09-25, 16:22
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duro
Jag tycker inte heller att domartabben (den uteblivna solklara frisparken för IFE) direkt ledde till straffen. Det hände väl en bit in på IFK:s planhalva? Elfsborg hade gott om tid att samla sitt försvar.

När jag såg det hända i realtid så delade jag Jonas domslut. I repriserna ser det annorlunda ut, så Frick borde fått rött kort och det hade inte varit fel att blåsa för frispark till Claesson.

Det är lätt att vara domare framför tv:n. Generellt sett så är det väl bara bröderna Strömbergsson och Lerjéus som är tämligen dåliga.
Citera
2015-09-25, 16:27
Medlem
Gambias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gilbert25
Norrköping och deras otroliga lag hade hela 1 "egenproducerad" i startelvan igår och det var Nilsson i målet.
Nej, de hade fyra (Mitov Nilsson, Wahlqvist, Fransson, Nyman) och skulle haft fem om inte Tkalcic ersatt tidigare skadade Telo i de senaste matcherna. På bänken kunde du också hitta Citaku, Hadenius och Dagerstål. Även Kojic, Lindell och Castegren är egna produkter. Att Fransson har Lindö FF eller att Wahlqvist har Eneby BK som moderklubb är inte relevant för om de är egna produkter eller inte. Bägge spelare har spelat i Peking sedan de var barn.
Citera
2015-09-25, 16:45
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Classy Svensson, classy!
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/elfsborg/article21473262.ab
Om Alvbåge:

? Jag stod bara och pratade med domaren. Han vill bara stå i centrum och synas och höras. Det är han bättre på än att spela fotboll. Det är hans chans att stå i centrum, någon vidare målvakt är han ju inte, säger Svensson.

Bra sagt av Svensson, varför har Alvbåge alltid ett behov av att lägga sig i allting och i andra stunden leka pajas.
Citera
2015-09-25, 16:45
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Classy Svensson, classy!
Om Alvbåge:

Oj, det där var inte vidare sympatiskt direkt av Taco. Får ta tillbaka lite av det jag skrev i det tidigare inlägget
Citera
2015-09-25, 16:49
Medlem
Bigbadwolfzors avatar
Jag som MFFare har faktiskt funderat över ett scenario som eventuellt kan inträffa i sista omgången. Ponera att MFF inte har något att spela för och Norrköping vinner guldet vid seger. Om vi nu har möjlighet att se till så inget jävla Pytt serveras på Kamratgården så hade det varit underbart om vi "rastade reserverna" i den matchen. Vi har ju också en viktig match i CL några dagar senare. Så länge IFK Tjongvitt missar guldet så är jag nöjd.. No offense..
Citera
2015-09-25, 16:59
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigbadwolfzor
Jag som MFFare har faktiskt funderat över ett scenario som eventuellt kan inträffa i sista omgången. Ponera att MFF inte har något att spela för och Norrköping vinner guldet vid seger. Om vi nu har möjlighet att se till så inget jävla Pytt serveras på Kamratgården så hade det varit underbart om vi "rastade reserverna" i den matchen. Vi har ju också en viktig match i CL några dagar senare. Så länge IFK Tjongvitt missar guldet så är jag nöjd.. No offense..
Det är väl ok att du tycker så.

Om Åge eller klubbledning hade resonerat så för att det gäller Blåvitt hade det bara varit tragiskt. Lika professionellt agerat som Elfsborgs jättebäbis Holmén
Citera
2015-09-25, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gambia
Nej, de hade fyra (Mitov Nilsson, Wahlqvist, Fransson, Nyman) och skulle haft fem om inte Tkalcic ersatt tidigare skadade Telo i de senaste matcherna. På bänken kunde du också hitta Citaku, Hadenius och Dagerstål. Även Kojic, Lindell och Castegren är egna produkter. Att Fransson har Lindö FF eller att Wahlqvist har Eneby BK som moderklubb är inte relevant för om de är egna produkter eller inte. Bägge spelare har spelat i Peking sedan de var barn.

Dåligt med feeder clubs i Norrköping alltså.

Det finns flertalet klubbar i 031-regionen som har bra organisationer för ungdomsfotbollen. Till exempel Gustav Svenssons modersklubb Azalea BK. De har inget a-lag, ingen seniorfotboll alls, det har de aldrig haft, men de har en rätt så bra barn- och ungdomsverksamhet(har för mig att det är 7-8 spelare som representerat Sverige i u17, u19, u21, bara bland 90-talisterna), sedan finns det ju filantroper som till exempel Sven Norfeldt, som sponsrar en mängd med klubbar, inklusive Azalea, men som motkrav har han till exempel att ingen toppning får ske i lagen. De som sedan vill fortsätta med fotbollen, får ju söka sig vidare till lag som faktiskt har A-lag/mer elitverksamhet.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2015-09-25 kl. 17:10.
Citera
2015-09-25, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigbadwolfzor
Inget sånt skit i MFF. Vi spelar för att vinna oavsett vem av våra konkurrenter vi råkar hjälpa på vägen och om vi nu ska nå Europaplats behöver vi ta varje poäng vi kan i de återstående matcherna. Om laget ställer ut skorna på planen och ännu en gång visar upp pissusel inställning kommer det att irritera mig precis lika mycket som när man gjort det mot Falkenberg, Åtvidaberg, Örebro osv. Jag föredrar att blåvitt äter pyttipanna på behörigt avstånd framför ett firande Peking på vår hemmaplan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in