Citat:
Ursprungligen postat av
mommy123
Jag tycker bara det är bra att vi får se vilka kvinnor som väljer en flykting istället för en svensk man. Då filtreras dessa kvinnor bort och vi män vet som är värt att satsa på. Win-win.
Skrev just klart mitt inlägg och den tråden hade hamnat i papperskorgen, "Vad hade ni tyckt om alla flyktingar och invandrare som kom till Sverige var unga sexiga och villiga kvinnor redo för svenska män? " var frågeställningen. Det är ju typ samma, inte tvärtom som man kan tro, så jag slänger in det här.
Som svensk kvinna har jag ingen anledning att frukta konkurrens på det erotiska planet, och det har inte svenska män heller.
Jag har aldrig, på riktigt, sett en svensk kvinna bli ratad för en icke-svensk.
Först kom chilenskorna, och förvred huvudet på en del av er, för en kort stund, typ tre dar'. Sen kom osv. Men ni kom alltid tillbaka.
För att det blir bäst med oss.
Vad det gäller det rent kvinnliga minns jag gärna en artikel i en fransk tidning, och det finns inga som tar kvinnlighet på så stort allvar som fransyskor, på 80-talet.
--Det finns inga kvinnor som svenskor. Inga klankar ner så mycket på sin egen kvinnlighet som dom och likt förbannat lyckas de med konststycket. Trots deras omöjliga klimat, trots att dom jobbar som män och inte har barnflickor och städhjälp så kommer dom, påbyltade och lite stressade, till sociala evenemang, byter fotdon lite snabbt, hänger in allt möjligt i garderoben, eventuellt nån minut till hår och make-up, och voila, dom platsar på röda mattan.
Men det var då.
Integration och att vi invaderats av andra kulturer har medfört osundhet och depression hos dagens svenskor.