Citat:
Ursprungligen postat av
mommy123
Jag tycker bara det är bra att vi får se vilka kvinnor som väljer en flykting istället för en svensk man. Då filtreras dessa kvinnor bort och vi män vevad som är värt att satsa på. Win-win.
Motsvarigheten inom brandskydd hade varit att sätta hela huset i lågor för att se om det är brandsäkert. Kontraproduktiv metod om du frågar mig.
Citat:
Ursprungligen postat av
killing.fields
De kommer att anhörig-invandra massor av yngre kvinnor; som sedan dumpar de när de ser hur man kan leva som kvinna i Sverige. Så jag skulle nog oroa mej mer om jag var kvinna för mitt framtida värde i samhället.
Det förutsätter att anhöriginvandringen består av lika andelar män/kvinnor som dagens inflöde, i omvänd proportion. För mig framstår det som föga troligt, i synnerhet med tanke på att de som kommer hit till stor del är 20-åriga ungkarlar.
Än en gång, hur man väljer att bemöta det är var mans ensak, men så länge det sker ett nettotillskott av män minskar nettovärdet per man. Denna relativt enkla konsekvens av tillgång-efterfrågan var allt jag ville upplysa om, eftersom invandringsdebatten tenderar att snöa in på parenteser som arbetslöshetsprocent eller grad av utbildning.