2015-09-24, 21:40
Medlem
Defensivistas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalmarPoeten
Du har ju uppenbarligen inte sett mer än max 2 matcher med blåvitt i år, så frågan är varför du uttalar dig om hur de spelar?

Du har väl snarare uppenbarligen ingen aning om hur många matcher jag sett IFK Göteborg spela i år. Eller är vår allas poet från Kalmar synsk också?

De vinner (visserligen starkt i sig) sina matcher med uddamålet och krigar till sig poäng. Allt jag säger är att Peking spelar ett mer charmigt och attraktivt spel - dessutom med egenproducerade talanger och inte en bunt inköpta danskar.
Citera
2015-09-24, 21:42
Medlem
junkbords avatar
Hahaha griniga ellos, så jävla patetisk klubb, "supportrar".
F.ö. riktigt dåligt att spela oavgjort. Men så är det väl när gaisiga ellos spelar sin match of the year och höjer upp sig ett par hundra steg.
Citera
2015-09-24, 21:42
Avslutad
Tre lag på samma poäng, med fem omgångar kvar. Onekligen oerhört spännande. Men MFF tar det.
IFK GBG tar 7 poäng: kryss mot Sundsvall, vinst mot Halmstad, förlust mot AIK, förlust mot Djurgården, vinst mot Kalmar.
AIK tar 7 poäng: kryss mot Hammarby, förlust mot Malmö, vinst mot Halmstad, vinst mot Göteborg, förlust mot Örebro
IFK NKPG tar 7 poäng: kryss mot Gefle, vinst mot Häcken, förlust mot Elfsborg, vinst mot Halmstad, förlust mot MFF
MFF tar 15 poäng: vinst mot Halmstad, vinst mot AIK, vinst mot Kalmar, vinst mot Hammarby, vinst mot Norrköping

MFF 62
IFK GBG 61
IFK NKPG 61
AIK 61

Nej, jag tror så klart inte på det här. Men det blir en riktigt intressant toppstrid. Och jag hoppas att MFF kanske kan knipa en Europaplats...
Citera
2015-09-24, 21:43
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gilbert25
Pajas! räcker så..

Är det månne pyttipanna du äter på bilden?

Ja, jag antar att det räcker när man saknar argument. Du vet lika väl som jag att varje ord är 100 % sant. Ni har ett primitivt 70-80-tals spel, samt hjälp av de av svenska fotbollsförbundet anställda domarna. Det är pinsamt för Sverige.
Citera
2015-09-24, 21:45
Medlem
gilbert25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Defensivista
Du har väl snarare uppenbarligen ingen aning om hur många matcher jag sett IFK Göteborg spela i år. Eller är vår allas poet från Kalmar synsk också?

De vinner (visserligen starkt i sig) sina matcher med uddamålet och krigar till sig poäng. Allt jag säger är att Peking spelar ett mer charmigt och attraktivt spel - dessutom med egenproducerade talanger och inte en bunt inköpta danskar.

Egenproducerade talanger, dagens.. Jämför deras trupp med blåvitts så ser du att det finns en och annan "egenproducerad" talang där med.
Citera
2015-09-24, 21:51
Medlem
JohnDRockefellers avatar
Citat:
Mästartakter? De grisar och brottas runt på planen och får samtidigt grov jävla hjälp från domaren med en gratisstraff på övertid. Göteborg imponerar verkligen inte på mig rent spelmässigt. Peking har ett eget, fartfyllt och passningsorienterat spel medan Göteborg skickar långt på legodanskar. Alla neutrala med ett fungerande hjärta bör hålla på Peking i guldracet.

Tyst med dig bondtölp. Blåvitt hade spelmässig lekstuga mot Norrköping i somras
Citera
2015-09-24, 21:51
Medlem
Defensivistas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gilbert25
Egenproducerade talanger, dagens.. Jämför deras trupp med blåvitts så ser du att det finns en och annan "egenproducerad" talang där med.

Du kan ju uppenbarligen inte ta in något av det jag skriver. Förnekar du förintelsen också?
Tänkte att det vore kul att diskutera lite allsvensk fotboll men inser snabbt att det är lönlöst då du, som många andra allsvenska supportrar, inte är mentalt redo. Hej då.
För övrigt hatar jag pytt i alla dess vidriga former.
Citera
2015-09-24, 21:57
Medlem
anteri17s avatar
Mitt i all guldstrid har vi också en streckstrid längre ner i tabellen. Eller strid och strid. Halmstad och Åtvid kommer med all säkerhet åka ut, och troligt är att FFF får kvala. Just kvalplatsen är intressant för mig som Sirius-supporter. Det blir till att följa Falkenberg i de återstående matcher.

Jag ser AS lite då och då, mer under det internationella ligauppehållet, så jag kan inte säga att jag kan FFF särskilt väl. Vad tycker ni om laget? Araba var vass i början, andra styrkor? Är man så bra på hemmaplan som ryktet gör gällande? Och ni som har sett Sirius en del, hur bedömer ni chanserna vid ett eventuellt kvalmöte klubbarna emellan?
Citera
2015-09-24, 21:59
Medlem
JohnDRockefellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Är det månne pyttipanna du äter på bilden?

Ja, jag antar att det räcker när man saknar argument. Du vet lika väl som jag att varje ord är 100 % sant. Ni har ett primitivt 70-80-tals spel, samt hjälp av de av svenska fotbollsförbundet anställda domarna. Det är pinsamt för Sverige.

Att du kallar oss "tjongvitt" (fyndigt för övrigt...) talar väl för vem som är 20-30 år bakåt i utvecklingen. Antingen är du allmänt retard eller så har du inte sett några matcher med oss i år då jag garanterar dig att vi slår minst långbollar i serien
Citera
2015-09-24, 22:01
Medlem
Defensivistas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDRockefeller
Att du kallar oss "tjongvitt" (fyndigt för övrigt...) talar väl för vem som är 20-30 år bakåt i utvecklingen. Antingen är du allmänt retard eller så har du inte sett några matcher med oss i år då jag garanterar dig att vi slår minst långbollar i serien

Att du garanterar något utan faktiskt fakta gör ju att man inte kan ta dig seriöst. Isåfall garanterar jag att ni inte slår minst långbollar i serien, utan fakta. Om vi nu ska devalvera ordet garantera till "jag gissar" eller "jag vill tänka att det är så" d.v.s.
Citera
2015-09-24, 22:04
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Mitt i all guldstrid har vi också en streckstrid längre ner i tabellen. Eller strid och strid. Halmstad och Åtvid kommer med all säkerhet åka ut, och troligt är att FFF får kvala. Just kvalplatsen är intressant för mig som Sirius-supporter. Det blir till att följa Falkenberg i de återstående matcher.

Jag ser AS lite då och då, mer under det internationella ligauppehållet, så jag kan inte säga att jag kan FFF särskilt väl. Vad tycker ni om laget? Araba var vass i början, andra styrkor? Är man så bra på hemmaplan som ryktet gör gällande? Och ni som har sett Sirius en del, hur bedömer ni chanserna vid ett eventuellt kvalmöte klubbarna emellan?

Tveksam backlinje, ingen slump att de släppt in flest mål av alla lagen i serien.

Otto Martler är dock en helt okej målvakt. Han nog bli kvar i Allsvenskan även om Falkenberg åker ur.

Blåsig höstmatch på Falkenbergs idrottsplats är svårbemästrat. En rätt ojämn plan också.

Rodevåg, Wede och Araba ska man se upp med. Donyoh var bra igår, men det var väl ett engångstillfälle.

Unge talangen Gustaf Nilsson är spännande, var på gång till Göteborg inför säsongen men tackade nej på grund av speltid.
Citera
2015-09-24, 22:09
Moderator
vfs avatar
Blåvitt är inte direkt bra men det märks tydligt att det är årets match för Ellos, dom kämpar som fan
och vill verkligen allt matchen igenom. Synd att så många bra talanger ska kast sig så förbannat bara. Hedlund låg ner mest hela matchen.

Jonas Eriksson var i vanlig ordning helt oduglig.

Citat:
å?

Kujovic, Bärkroth, Andreas Johansson, Kamara och Sjölund med flera är väl kanske inga klockrena Peking-produkter.

Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Ni har ett primitivt 70-80-tals spel, samt hjälp av de av svenska fotbollsförbundet anställda domarna. Det är pinsamt för Sverige.

Fast då gjorde han ett dåligt jobb som inte visade ut Frick, solklart rött kort ska det vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in