2015-09-24, 22:10
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Defensivista
:

De vinner (visserligen starkt i sig) sina matcher med uddamålet .

Därför vi leder tack vare målskillnad?
Citera
2015-09-24, 22:10
Medlem
Jösses, vilken överdos av konfirmeringsbias vi har fått de senaste sidorna.

Norrköpings mästerliga spel har genererat vad? Typ 7 mål mer? Det är dock möjligt att de är mer underhållande, för de släpper ju även in mål var och varannan sekund. Försvarsspel har visst inte de "egen producerade talangerna" uppe i Norrköping fått lära sig.

Skönt resultat idag.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2015-09-24 kl. 22:13.
Citera
2015-09-24, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gilbert25
Egenproducerade talanger, dagens.. Jämför deras trupp med blåvitts så ser du att det finns en och annan "egenproducerad" talang där med.
Av vad jag kunde luska fram på wikipedia så har ni totalt 4 "egenproducerade talanger" av totalt 24 spelare i a-lagstruppen, inte särskilt imponerande i jämförelse med Norrköping.
Citera
2015-09-24, 22:15
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Mitt i all guldstrid har vi också en streckstrid längre ner i tabellen. Eller strid och strid. Halmstad och Åtvid kommer med all säkerhet åka ut, och troligt är att FFF får kvala. Just kvalplatsen är intressant för mig som Sirius-supporter. Det blir till att följa Falkenberg i de återstående matcher.

Jag ser AS lite då och då, mer under det internationella ligauppehållet, så jag kan inte säga att jag kan FFF särskilt väl. Vad tycker ni om laget? Araba var vass i början, andra styrkor? Är man så bra på hemmaplan som ryktet gör gällande? Och ni som har sett Sirius en del, hur bedömer ni chanserna vid ett eventuellt kvalmöte klubbarna emellan?

Calle Wede och Christoffer Carlsson var bra i hemmamötet med Bajen. Verkar annars sakna spets när Araba inte är lika duktig längre. Martler ok också som mishima säger, dock några tveksamma ingripanden ibland. Sett för lite av Sirius i år för att kunna bedöma deras möjligheter om det nu skulle bli FFF i kvalet, men bedömer att de har större chans än vad LSK hade mot Gefle ifjol. Är dock en usel tippare och har inget jättebra fotbollsöga, så vet inte vad min analys är värd
Citera
2015-09-24, 22:16
Medlem
JohnDRockefellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Av vad jag kunde luska fram på wikipedia så har ni totalt 4 "egenproducerade talanger" av totalt 24 spelare i a-lagstruppen, inte särskilt imponerande i jämförelse med Norrköping.

Synd bara att ändå ingen bryr sig om Norrköping
Citera
2015-09-24, 22:17
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Fast då gjorde han ett dåligt jobb som inte visade ut Frick, solklart rött kort ska det vara.

Det finns ett resultat tillgängligt, vilket visar slutställningen 1-1. Fortsatt förarsäte för tjongvitt alltså, som dessutom har enklast spelprogram av topplagen. Vore jag er skulle jag överväga skicka blombud till Jonas Eriksson alternativt ett par portioner hemlagad pyttipanna, om han nu gillar det(tveksamt)...
Citera
2015-09-24, 22:18
Medlem
gilbert25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Norrköping och deras otroliga lag hade hela 1 "egenproducerad" i startelvan igår och det var Nilsson i målet.
Citera
2015-09-24, 22:22
Medlem
Defensivistas avatar
Citat:
Norrköping och deras otroliga lag hade hela 1 "egenproducerad" i startelvan igår och det var Nilsson i målet.

Nu är du här och ljuger igen. Wahlqvist? Nyman? Telo kom in efter skadefrånvaro e.t.c. Säkert missat någon mer. Gå och lägg dig eller get your "facts" right.

Angående att ingen bryr sig om Peking så kan vi ju kika lite på publiksnitt. Enligt allsvenskans egen sida har 308 166 gått på Göteborgs matcher i år med ett snitt på 12 000. I Norrköping har 242 907 personer pallrat sig till Parken med ett snitt på drygt 10 000. Noterbart är att Norrköping är en mycket mindre stad än Göteborg så skulle säga att fotbollsintresset för IFK Norrköping är större än det är för IFK Göteborg om man ser till enskilda invånare.

Hur lång är din kuk förresten? Du verkar gilla att mäta saker, även om du ljuger konstant.

Edit: Där var 50 inlägg passerade och nu kan jag äntligen skriva i Paradise Hotel-tråden. Så nu lämnar jag dig din lögnhals till neandertalare.
Senast redigerad av Defensivista 2015-09-24 kl. 22:25.
Citera
2015-09-24, 22:26
Medlem
gilbert25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Defensivista
Nu är du här och ljuger igen. Wahlqvist? Nyman? Telo kom in efter skadefrånvaro e.t.c. Säkert missat någon mer. Gå och lägg dig eller get your "facts" right.

Angående att ingen bryr sig om Peking så kan vi ju kika lite på publiksnitt. Enligt allsvenskans egen sida har 308 166 gått på Göteborgs matcher i år med ett snitt på 12 000. I Norrköping har 242 907 personer pallrat sig till Parken med ett snitt på drygt 10 000. Noterbart är att Norrköping är en mycket mindre stad än Göteborg så skulle säga att fotbollsintresset för IFK Norrköping är större än det är för IFK Göteborg.

Hur lång är din kuk förresten? Du verkar gilla att mäta saker, även om du ljuger konstant.

Edit: Där var 50 inlägg passerade och nu kan jag äntligen skriva i Paradise Hotel-tråden. Så nu lämnar jag dig din lögnhals till neandertalare.

Med ditt resonemang till"egen producerade talanger" är Eriksson,Svensson,Bjärsmyr också egna. När blir en spelare "egen talang" enligt dig? Tomte
Citera
2015-09-24, 22:29
Medlem
Defensivistas avatar
Nej, det är du som behöver förklara dig och inte jag. Det är du som sitter och ljuger kors och tvärs utan att någon ifrågasätter. Och hur räknar du inte Totte Nyman som spelat sedan 4 års ålder i klubben, detsamma med Wahlqvist, som egenproducerade spelare? Förklara gärna bort det med felaktig fakta som du brukar. Att du sedan kallar mig för tomte bevisar vilken intelligensnivå du ligger på. Du tror på tomten eller hur?

Vi kan argumentera för evigt och du kommer göra bort dig ännu mer, så av hänsyn till ditt eget flashbackrykte lägger jag ner diskussion en gång för alla.
Citera
2015-09-24, 22:35
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Tveksam backlinje, ingen slump att de släppt in flest mål av alla lagen i serien.

Otto Martler är dock en helt okej målvakt. Han nog bli kvar i Allsvenskan även om Falkenberg åker ur.

Blåsig höstmatch på Falkenbergs idrottsplats är svårbemästrat. En rätt ojämn plan också.

Rodevåg, Wede och Araba ska man se upp med. Donyoh var bra igår, men det var väl ett engångstillfälle.

Unge talangen Gustaf Nilsson är spännande, var på gång till Göteborg inför säsongen men tackade nej på grund av speltid.

Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Calle Wede och Christoffer Carlsson var bra i hemmamötet med Bajen. Verkar annars sakna spets när Araba inte är lika duktig längre. Martler ok också som mishima säger, dock några tveksamma ingripanden ibland. Sett för lite av Sirius i år för att kunna bedöma deras möjligheter om det nu skulle bli FFF i kvalet, men bedömer att de har större chans än vad LSK hade mot Gefle ifjol. Är dock en usel tippare och har inget jättebra fotbollsöga, så vet inte vad min analys är värd

Tack för svar!
Citera
2015-09-24, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDRockefeller
Synd bara att ändå ingen bryr sig om Norrköping
Jag bryr mig lika mycket om ditt IFK som Norrköpings.
Citat:
Eftersom din definition av egen produkt är att man ska spela i sin modersklubb så får jag ändra mitt svar, ni har inga egna produkter i a-truppen och peking har fyra stycken varav två startade igår. Att Norrköping skulle vara otroliga har jag aldrig sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in