2015-09-23, 12:19
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Nyligen meddelades det att man i högattraktiva Frihamnen i centrala Göteborg skall konstruera 1000 tillfälliga boenden, och att de delvis skall avsättas för flyktingar.

Täcker med andra ord (knappt) behovet för det antal som nu kommer till Sverige på EN DAG.

Vilken fantastisk prestation. Vilken insatts. Nu lär det lösa sig. Vänta... Det var inte byggt än sa ni?? Och de andra 6 000 som kommit bara den här veckan? Och de hundra tusen andra arga muslimska männen som snart är här??

(tystnad...)

Heja Sverige.

Det här kommer att gå fint. Inte.

Stefan Löfvén står fortfarande och ropar förvirrat och osammanhängande om att "mitt Europa reser inga murar". Talet blir alltmer osammanhängande, blicken är frånvarande, han viftar med armarna som en gammal pundare och andedräkten stinker av gårdagens vodka. Runt honom står journalisterna och applåderar och skriker och skrattar och dansar.

Sverige är en buss på väg ner i helvetet och våra politiker och journalister är de som sitter vid ratten.
Citera
2015-09-23, 12:28
Medlem
Massor av människor frågar förtvivlat: - hur ska vi ha råd med det här? Hur ska vi klara av det här?

Svaret de får: - jävla rasist! FASCIST!!
Citera
2015-09-23, 12:47
Medlem
Sverige har tiotusentals hemlösa svenskar, ifall politikerna skulle visat samma handlingskraft här så skulle alla dessa fått bostad inom någon månad.
Citera
2015-09-23, 12:56
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyfikenskribent
Haha din matte är så kass, Sverige har BNP på ca 3000 miljarder, 1% är ca 30 miljarder mer. Det innebär alltså inte 100 miljarder mer i statskassan. Detta bara för att påvisa ditt svammel, allt är så fel. Men jag orkar inte mer än visa lite på det absurda.

Vill bara visa hur kassa PK-folk är på matte och rationellt tänkande, jag kan krossa allt ni skriver på några minuter. Men ni äger media så sanningen har inte en chans och bildat folk som ser igenom lögnerna får akta sig för mobbning, karriär osv. Idioter får ljuga fritt i media. Tino är den enda vettiga som bemöter många lögner med fakta och hjärna.
Glöm inte heller att BNP/Capita står still eller till och med sjunker just nu, pga den massiva invandringen. Att BNP totalt ökar är inte så konstigt, då den privata och offentliga konsumtionen givetvis ökar med fler människor i landet. Största delen av denna konsumtion är emellertid skattefinansierad, så i längden är det absolut inte hållbart. Särskilt inte när inte ens hälften av invandrarna har kommit i jobb efter sju år i landet.

Räkna inte heller med att "Ola Schubert" ska svara på din uträkning. Hen försvinner alltid hastigt och lustigt från trådarna när hen blir överbevisad.
Citera
2015-09-23, 13:32
Medlem
Nemeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Glöm inte heller att BNP/Capita står still eller till och med sjunker just nu, pga den massiva invandringen. Att BNP totalt ökar är inte så konstigt, då den privata och offentliga konsumtionen givetvis ökar med fler människor i landet. Största delen av denna konsumtion är emellertid skattefinansierad, så i längden är det absolut inte hållbart. Särskilt inte när inte ens hälften av invandrarna har kommit i jobb efter sju år i landet.

Räkna inte heller med att "Ola Schubert" ska svara på din uträkning. Hen försvinner alltid hastigt och lustigt från trådarna när hen blir överbevisad.
Jag är här, tjoho! Tänkte bara påpeka att det inte räknas som motbevis om man ljuger, så som du gör.

http://www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/Ekonomi/Tillvaxt/BNP-per-capita/

Det där är faktiskt ett mycket, mycket gott resultat sedan finanskrisen. Men det visste du säkert, du kanske bara skojade när du skyllde vår hittepå-BNP på invandringen.
Citera
2015-09-23, 13:34
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemeth
Jag är här, tjoho! Tänkte bara påpeka att det inte räknas som motbevis om man ljuger, så som du gör.

http://www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/Ekonomi/Tillvaxt/BNP-per-capita/

Det där är faktiskt ett mycket, mycket gott resultat sedan finanskrisen. Men det visste du säkert, du kanske bara skojade när du skyllde vår hittepå-BNP på invandringen.
Vad menar du? Din länk visar ju tydligt att BNP/capita stått stilla på 404000 sedan 2007.
(Fallit en gnutta från 404700 till 404100 men det är inom mätfelet).

De senaste 8 åren:
http://www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/Ekonomi/Tillvaxt/BNP-per-capita/?from5051=2007&to5051=2014
Senast redigerad av Fri 2015-09-23 kl. 13:37.
Citera
2015-09-23, 13:36
Medlem
Nemeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Vad menar du? Din länk visar ju tydligt att BNP/capita stått stilla på 404000 sedan 2007.
Vilket är ett fantastiskt resultat. Kan du gissa varför?

Vår BNP per capita, som du ser där, har ingenting som helst att göra med "massinvandringen". Det finns i alla fall inga belägg för påståendet, därav anklagade jag det för att antingen vara en lögn eller bara på skoj, så där. Jag står inte ovan humor.
Citera
2015-09-23, 13:42
Bannlyst
1 245 sökte asyl på tisdagen
De senaste sju dagarna har 7 147 sökt asyl i Sverige.

http://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Nyhetsarkiv/Nyhetsarkiv-2015/2015-09-23-1-245-personer-sokte-asyl-pa-tisdagen.html
Citera
2015-09-23, 13:49
Medlem
Nemeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av detvisstejaginte
1 245 sökte asyl på tisdagen
De senaste sju dagarna har 7 147 sökt asyl i Sverige.

http://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Nyhetsarkiv/Nyhetsarkiv-2015/2015-09-23-1-245-personer-sokte-asyl-pa-tisdagen.html
7147 människor med bra mycket bättre framtidsutsikter nu, än för en vecka sedan!

Låt oss korka upp, ett glas vin vardera, det är onsdag! *hämtar rödvinet*

Edit: Jag vet att klockan inte ens är 14. Sluta döm mig. Jag firar när ni andra bara är så nedrans negativa till allt hela tiden. Jag firar åt er med, det är därför jag måste börja så tidigt.
Citera
2015-09-23, 13:56
Medlem
1245 araber sökte asyl under tisdagen. = 450 000 år

Citera
2015-09-23, 14:10
Medlem
Nemeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist

På fredag får jag min lön, den 25:e. Säg att det är 20 000 efter skatt, för exemplets skull.

Om jag då säger till mig själv "i dag fick jag in 20 000 = 7,3 miljoner", betyder det då att min årslön är på 7,3 miljoner? Om det vore så väl. Tyvärr är det inte så.

Med det sagt så förstår ju även du att vi just nu är i en extrem period. Jag kan inte tänka mig att du, som ändå är kapabel till att formulera en mening, tror att 450 000 araber (varför det nu är relevant att de är araber) kommer att komma hit det kommande året.

Så då är min fråga till dig: varför gör du den där uträkningen när du mycket väl vet att den är fullkomligt irrelevant?

Om du inte tror att den är irrelevant, så kan vi återkomma till det här om ett år så kan jag påpeka hur irrelevant den var då. Jag kommer inte att glömma det.
Citera
2015-09-23, 14:16
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist

Och i Göteborg deklarerar de stolt att de NÄSTA SOMMAR ska ha ett boende på plats med plats för 1 000 stycken. Alltså samma antal som kommer per dag nu. Eller vänta... Det kommer ju fler än 1 000 per dag nu...

Vad kan gå fel?

Citat:
Ursprungligen postat av Nemeth
*rödvinet*

Enough said...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in