2015-09-22, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Jag spekulerar ingenting alls, jag la bara fram info som någon annan ville dela med sig av, du får själv dra vilken uppfattning du vill av kommentarerna.

Att det var så otroligt känsligt för folk, all fakta tillför tråden på sitt sätt, att man helt plötsligt ska dölja uppgifter på fb för att det inte passar in i den bild man har målat upp för sig själv visar på ett väldigt ologiskt tankesätt.

Tror du läste fel om vad jag skrev angående spekulationer

Jag förstod att du endast förmedlande vad någon annan delade med sig, jag nyttjande endast min frihet att dela med mig av mina tanker angående din information.
Citera
2015-09-22, 19:39
Medlem
Roffegfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snailor
V.L som sitter garanterat.
Vilka garantier lämnar du på det?
Citera
2015-09-22, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roffegf

Tror det är pengarna tillbaka om du inte är nöjd som gäller i detta fall, väldigt oklart skrivet av herr snailor, tyvärr..
Citera
2015-09-22, 19:47
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Southharbor
Ja nästan
I det flesta fall går det att undvika

Kniven kom väl fram när det visade sig att BO var äldre, större och starkare än GM. Skälet till att "kompisen" ringde efter just honom kan nog också ha varit de samma. Men oddsen jämnades tydligen ut - med förödande konsekvenser.
Citera
2015-09-22, 19:48
Medlem
snailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roffegf
Ser ut som V.L på bilden på den häktade helt enkelt men någon skrev till mig att den med 110% säkerhet visste att M.S satt så är lite luddigt verkar ännu konstigare då M.S varit inloggad på Facebook idag..
Citera
2015-09-22, 19:50
Medlem
Skumt på AB så står det att killen på bilden med shorts är den häktade men är ju nästan säker han va nr 2 in?
Citera
2015-09-22, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Kniven kom väl fram när det visade sig att BO var äldre, större och starkare än GM. Skälet till att "kompisen" ringde efter just honom kan nog också ha varit de samma. Men oddsen jämnades tydligen ut - med förödande konsekvenser.

Källa på det?
Citera
2015-09-22, 20:09
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Fast du måste ju förstå att det är fria fantasier ifrån journalisten när det som åklagaren är citerad på inte ens antyder att det skulle finnas ett rasistiskt motiv och det faktum att samma åklagare idag dementerar att det finns ett rasistiskt motiv?

Det är väl klart att skrika rasistiska saker och senare rasistiska uttalanden kan tyda på att det finns ett rasistiskt motiv, det innebär dock inte det. Att det är rent påhitt från journalisten tror jag alltså inte och grunddiskussionen var inte om det är ett rasistiskt motiv bakom brottet utan om varför media skrev om det.

Citat:
Ursprungligen postat av WhiteSturgeon
Tror du läste fel om vad jag skrev angående spekulationer

Jag förstod att du endast förmedlande vad någon annan delade med sig, jag nyttjande endast min frihet att dela med mig av mina tanker angående din information.

Du har nog rätt i det, ber om ursäkt. Blev less på den uppenbara dubbelmoral som finns i den här tråden jämfört med andra trådar, då man rent av inte vill att fakta ska komma fram, tyvärr fick du ut det istället för de som egentligen förtjänade det.
Citera
2015-09-22, 20:16
Medlem
Citat:
Det är väl klart att skrika rasistiska saker och senare rasistiska uttalanden kan tyda på att det finns ett rasistiskt motiv, det innebär dock inte det. Att det är rent påhitt från journalisten tror jag alltså inte och grunddiskussionen var inte om det är ett rasistiskt motiv bakom brottet utan om varför media skrev om det.
Det kan det tyda på, men det är inte det åklagaren säger, det är journalisten som, helt utan stöd, påstår att åklagaren säger det.

Att media skrev om eventuellt rasistiska motiv hade alltså ingen grund i någonting som åklagaren hade sagt.

Men oavsett de tidigare lögnerna från journalisten så har ju åklagaren idag dementerat att det ska handla om ett rasistiskt motiv så du kan släppa det, vare sig du vill eller inte.
Citera
2015-09-22, 20:30
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Southharbor
Tror du det är svårt?
I fallet Lisa Holm spårade dom upp fb:are för att ställa frågor, det är ingen skyddad verkstad, allt man gör på nätet kan spåras....

Säker på det? Tror snarare att skribenten uttryckte sig på ett sådant sätt att denne igenkändes från tidigare förhör. Men har du rätt – och spårning skett via FB – så vore det väldigt bra om du kunde styrka det.
Citera
2015-09-22, 20:34
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Det kan det tyda på, men det är inte det åklagaren säger, det är journalisten som, helt utan stöd, påstår att åklagaren säger det.

Att media skrev om eventuellt rasistiska motiv hade alltså ingen grund i någonting som åklagaren hade sagt.

Men oavsett de tidigare lögnerna från journalisten så har ju åklagaren idag dementerat att det ska handla om ett rasistiskt motiv så du kan släppa det, vare sig du vill eller inte.

Citat från åklagaren i artikeln jag länkade till.

"– Det kan finnas uppgifter hos de misstänkta som pekar på att de har en främlingsfientlig inställning. Det kan man hitta i uttalanden gjorda i samband med händelsen och efteråt, säger han."

Vad kräver du för bevis för att du ska tro på media, bandinspelningar? Du tror dock på att de har citerat åklagaren korrekt när han säger det du vill, dina konspirationsteorier verkar vara baserade på vad du vill ska stå, inte vad som faktiskt står.

Diskussionen handlade inte om det fanns ett rasistiskt motiv bakom, jag har skrivit ända från början att det knappast kommer att anses ha funnits ett. Diskussionen handlade om varför media valde att lämna uppgiften om det möjliga motivet, du verkar ju vara lätt bakom flötet då jag tvingas upprepa mig själv gång på gång.
Citera
2015-09-22, 20:40
Medlem
Citat:
Du har nog rätt i det, ber om ursäkt. Blev less på den uppenbara dubbelmoral som finns i den här tråden jämfört med andra trådar, då man rent av inte vill att fakta ska komma fram, tyvärr fick du ut det istället för de som egentligen förtjänade det.

Ingen fara, tack för din ärlighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in