Citat:
Ursprungligen postat av
Somalibogen
Fungerande infrastruktur skriver du i grannkommunen. Är väl fibernät vad har det med saken att göra.Problemet är så fort en svensk försvarar sig så ska det haussas upp som rasist bråk.Vänd på steken och då mörkas det så tyst så.Bara Melin på någon tidning som gapar vid fel tillfälle.Reinfeldt kan ni tacka öppna era hjärtan annars gör dom andra det.Vikingen försvarade sitt revir.
Men det är ju så urbota korkat att du sitter och förutsätter saker som du inte har en förbannad aning om. Vad jag förstår är allt som finns rykten. Rykten är ofta osanna. Tror du på fullt allvar att varenda gång en äktsvensk och en invandrare ryker ihop så är det den senares fel?
Själv försöker jag leva efter regeln att bedöma varje enskild person efter hans eller hennes förtjänster och fel oberoende av hudfärg och annat. Jag utgår inte från att det är ett "rasistbrott" bara för att en invandrare blivit utsatt för någonting. Jag utgår inte heller från det motsatta. Jag försöker invänta fakta. I det här fallet kan det mycket väl handla om ett bråk där båda parter var lika goda kålsupare och så ledde en eller flera personers innehav av kniv till en tragisk utgång för alla inblandade. Eller så hade GM förstorat upp nån skitgrej som ingen hederlig människa skulle komma på tanken att attackera med kniv för. Då kan han mycket väl vara en riktig mördare.