2015-09-21, 22:24
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Southharbor
Är det vad som hände?
Ja, enligt SD-pöbeln i tråden. Inget om det i media.
Citera
2015-09-21, 22:28
Medlem
ZuparNs avatar
Fått nya uppgifter från bekanta till den mördade.

BO ska ha försökt stoppa ett bråk mellan BO2 eller X (vet inte vem av dem) och GM. Därefter ska BO ha blivit knivhuggen någonstans på bröstkorgen.
Citera
2015-09-21, 22:29
Medlem
Kallekuling2015s avatar
Namn?
Citera
2015-09-21, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZuparN

BO ska ha försökt stoppa ett bråk mellan BO2 eller X (vet inte vem av dem) och GM. Därefter ska BO ha blivit knivhuggen någonstans på bröstkorgen.
Då kan väl inte tafsandet stämma om det är bråk med någon helt annan?
Citera
2015-09-21, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZuparN

Tarmarna låg utanför kroppen så det stämmer dåligt. Enligt bekant till BO som hörde sista sucken.
Citera
2015-09-21, 22:36
Medlem
ZuparNs avatar
Citat:
Då kan väl inte tafsandet stämma om det är bråk med någon helt annan?

Citat:
Ursprungligen postat av calle64
Tarmarna låg utanför kroppen så det stämmer dåligt. Enligt bekant till BO som hörde sista sucken.

Detta är som sagt uppgifter jag har fått av en person som är bekant till BO. Om de stämmer eller inte kan jag inte ta ställning till. Det kan vara rykten.
Citera
2015-09-21, 22:38
Medlem
Låter väl troligt att han försökt stoppa, tarmar utanför vet jag inte, då Aftonbladet skriver att han dog på sjukhuset
Citera
2015-09-21, 22:38
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Ja, enligt SD-pöbeln i tråden. Inget om det i media.

Konstigt att det inte står något om det i media ditt jävla missfoster, vad står det i media när det kommer till blatte - svenne? Allt till babbens fördel idiot.
Citera
2015-09-21, 22:45
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GetStitches
Konstigt att det inte står något om det i media ditt jävla missfoster, vad står det i media när det kommer till blatte - svenne? Allt till babbens fördel idiot.
Bra, vi är överens om att det inte stått något i media, utan är ett påhitt av SD-pöbeln. Jag märker att du måste stärka dina argument med invektiv för att de ska kunna stå upp. Är det mycket vanligt bland intoleranta?
Citera
2015-09-21, 23:04
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somalibogen
Fungerande infrastruktur skriver du i grannkommunen. Är väl fibernät vad har det med saken att göra.Problemet är så fort en svensk försvarar sig så ska det haussas upp som rasist bråk.Vänd på steken och då mörkas det så tyst så.Bara Melin på någon tidning som gapar vid fel tillfälle.Reinfeldt kan ni tacka öppna era hjärtan annars gör dom andra det.Vikingen försvarade sitt revir.

Men det är ju så urbota korkat att du sitter och förutsätter saker som du inte har en förbannad aning om. Vad jag förstår är allt som finns rykten. Rykten är ofta osanna. Tror du på fullt allvar att varenda gång en äktsvensk och en invandrare ryker ihop så är det den senares fel?

Själv försöker jag leva efter regeln att bedöma varje enskild person efter hans eller hennes förtjänster och fel oberoende av hudfärg och annat. Jag utgår inte från att det är ett "rasistbrott" bara för att en invandrare blivit utsatt för någonting. Jag utgår inte heller från det motsatta. Jag försöker invänta fakta. I det här fallet kan det mycket väl handla om ett bråk där båda parter var lika goda kålsupare och så ledde en eller flera personers innehav av kniv till en tragisk utgång för alla inblandade. Eller så hade GM förstorat upp nån skitgrej som ingen hederlig människa skulle komma på tanken att attackera med kniv för. Då kan han mycket väl vara en riktig mördare.
Citera
2015-09-21, 23:05
Medlem
drulmans avatar
Citat:
Håller med lite där, det måste begränsas, Sverige kan inte vara världens socialkontor, men det jag inte håller med om är att döda, det är fel i alla lägen.....

I alla lägen?

Säker på det?
Citera
2015-09-21, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drulman
I alla lägen?

Säker på det?
Ja nästan
I det flesta fall går det att undvika
Citera