Citat:
Ursprungligen postat av
dums44
Vad har detta med något att göra? Din överkänsliga fjant.
Jag länkade in det någon annan skrev till mig i PM då denne inte kunde dela med sig av det själv ännu. Din icke läskunniga fjant.
Vidare så tycker jag att det har med diskussionen om ett eventuellt rasistiskt motiv att göra då påståendet om sådana åsikter inte enbart är tagna ur luften, jag ser det inte som bevis för något.
Citat:
Ursprungligen postat av
VoldsamKnarkare
Ja det har han säkert. Vi får ju se vad som kommer fram, jag har inte läst något om hans uttalanden. Bara läst det AB skrivit och en polis som kommenterat det med att det inte var troligt. Tror inte heller på rasistiska motiv även om gärningsmännen säkert är smårassar som sympatiserar med SD, det brukar nämligen se ut så i såna här städer.
Nej vi får se helt enkelt, jag tror inte heller att det kommer att bedömas att ha varit ett rasistiskt motiv bakom mest för att det brukar vara väldigt svårt att bevisa, finns det någon annan orsak till mordet så är det egentligen kört.
Citat:
Ursprungligen postat av
Foolson
När sa åklagaren det, länk?
Nu säger åklagaren såhär:
Under tisdagsförmiddagen pratade SVT nyheter Gävleborg med åklagaren som lade fram ett tänkbart motiv till det dödliga våldet:
– Det verkar vara ett bråk mellan två ungdomsgrupper som har urartat, säger åklagare Christer Sammens till SVT Gävleborg.
De båda offren, 18-åringen och och 19-åringen, är syrier och kom till Sverige 2012 och 2014. I samband med brottet har vittnen berättat att de två misstänkta ynglingarna uttalade sig rasistiskt, men Christer Sammens förnekar att det ska finnas ett rasistiskt motiv bakom brottet.
– Det är ett bråk mellan två ungdomsgrupper. Det finns främlingsfiendliga åsikter som uttalats av de misstänkta, men jag kan inte säga att det är det som ligger bakom våldet, säger Christer Sammens.
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...-pa-18-aringen
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6260691
Citat:
Vad som tros ha lett fram till mordet vill alltså kammaråklagaren inte specificera. Men han nämner "gammalt groll" och säger att det också finns uppgifter som tyder på att mordet kan ha rasistiska motiv.
Citat:
Ursprungligen postat av
Foolson
Jag tycker mest det ser ut som att han inte hyser någon större kärlek till folk som beter sig som idioter.
Inte menar du väl att det finns något rasistiskt i det där?
Jag läser mest in att han inte förnekar att han är rasist, det betyder förstås inte att han är det men att skriva så och att använda etnicitet som ett skällsord får man väl säga att det pekar åt något håll åtminstone.