Citat:
Ursprungligen postat av
ChristianX
Så vad du menar är att vi som sysslat med detta i ganska många år och dessutom har ett "facit" på hand eftersom vi kan se varandras agerande inte skulle kunna se vad som du påstår pågår? Men du har någon magisk utbildning som gör att du kan förstå och se detta trots att du inte har någon insyn?
Mycket ska man höra...

Alltid bra att tänka på hur man argumenterar för en sak.
Vad jag "menar" är inte alls påståendet att ni inte "ser" vad övriga moderatorer sysslar med.
Tvärtom vill jag hävda att ni ser och Admin ser och kanske även andra..
Fokus ligger snarare på de bakomliggande orsakerna som förklarar denna strukturella maktutövning på användare som är av en viss åsikt.
Att du ser saker och ting och Admin ser saker och ting, hindrar inte mig från att se saker och ting. Detta medan du är maktutövaren och jag en vanlig användare. Det du ser behöver inte alls vara facit. Det kan vara invanda strukturer som gjort dig blind efter "lika många år".
Men det jag ser som undantag och som användare efter 5-6000 inlägg kan med en större sannolikhet vara det du missat.
Jag vill hävda att det finns få svenska nationalister på FB, detta i motsats till vad många likställer med SD. Men ändå finns det något där som vissa användare känner och till sitt innehåll uppfattas rasistiskt. Detta hanterar ni genom att kalla för konspiration i samma veva som fenomenet blir alltmer kännbar.
För att försvara argumenten för att det är konspiration, åberopas klassiska myten om Judarna och att alla skyller på judarna etc eller möjligen svartsskallen i förorten har en förvrängd världsbild osv osv..
Vidare vägrar ni presentera era ideologiska riktlinjer eller någon statistik.. Detta förklaras med att moderatorns åsikter inte spelar någon roll när regelverket styr bedömningen..
När regelverkets otydliga "trams" åberopas i kombination till moderatorns tolkningsföreträde (vilket självklart påverkas av dennes personliga övertygelser och politiska sympatier i olika frågor), då svarar ni med att trams är trams.. Eller att alla vet vad trams betyder.
Jag vill uppmärksamma att alla moderatorer som skrivit något om detta och som jag läst tycker helt enkelt att trams är trams och inget mer.
Dessvärre saknar invändningen en förklaring som skulle vara allmängiltigt för alla typer av diskussioner. Man går inte till en domstol och hävdar att trams är trams. Det finns helt enkelt en allmän vedertagen betydelse men även rättfärdiganden som i detta fall kan mycket väl rättfärdiga moderatorns dolda agenda.
När många av er är så överens om vad trams betyder i olika sammanhang, ja, då är detta ett bevis nog som riktar misstänksamheten mot hur tex du kan ha "missat" något..