2015-09-20, 11:24
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Telepati, JA.
Teknologisk avläsning och avkodning av samma signaler, NEJ.
Det finns inga datorer som är kraftfulla nog att hantera ens algoritmen som krävs för att avgöra om vi kan bygga datorer som kan läsa hjärnvågor och avkoda dem.

Citat:
Nej, jag tänker inte gå och läsa en hel bok, bara för att kunna svara på ett tralligt foliehattsinlägg från dig.

Antingen berättar du för mig vilken dator du funnit som kan göra detta, eller också erkänner du att du inte vet vad du talar om. Svårare än så är det inte.

Du behöver inte läsa något som jag eller någon annan rekommenderar. Du behöver inte läsa en endaste sida om du inte vill. Dock kan alla - som vill - läsa de aktuella sidorna och därmed få ökad insikt i vad som är möjligt.

Apropå kraftfulla datorer – borde inte nedanstående dator räcka en bit rent generellt? Texten är hämtad från: http://mind-computer.com/2012/05/13/nsa-building-a-2-billion-quantum-computer-artificial-intelligence-spy-center/

NSA Building A $2 Billion Quantum Computer Artificial Intelligence Spy Center
The NSA is a data center to house a 512 qubit quantum computer capable of learning, reproducing the brain’s cognitive functions, and programming itself.

The National Security Center is building a highly fortified $2 Billion highly top secret complex simply named the “Utah Data Center” which will soon be home to the Hydrogen bomb of cybersecurity – A 512 Qubit Quantum Computer — which will revitalize the the “total information awareness” program originally envisioned by George Bush in 2003. The news of the data center comes after Department of Defense contractor Lockheed Martin secured a contract with D-Wave for $10 million for a 512 qubit Quantum Computer code-named Vesuvius.

Vesuvius is capable of executing a massive number of computations at once, more than 100,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,00 0, which is would take millions of years on a standard desktop.

The computer will be able to crack even the most secure encryption and will give the US government a quantum leap into technologies once only dreamed of including the rise of the world’s very first all-knowing omniscient self-teaching artificial intelligence.

The D-Wave Quantum computer boasts of a wide array of features including:

• Binary classification – Enables the quantum computer to be fed vast amounts of complex input data, including text, images, and videos and label the material
• Quantum Unsupervised Feature Learning QUFL – Enables the computer to learn on its own, as well as create and optimize its own programs to make itself run more efficiently.
• Temporal QUFL – Enables the Computer to predict the future based in information it learns through Binary classification and the QUFL feature.
• Artificial Intelligence Via Quantum Neural Network – Enables the computer to completely reconstruct the human brain’s cognitive processes and teach itself how to make better decisions and better predict the future based.

Citat:
Det gör jag inte. Jag sprider Fakta. Du å andra sidan, verkar inte vara här i något annat syfte än att göra reklam för böcker.
Jag kan allt om ljud. Det enda du verkar kunna om ljud, är information du vägrar dela förrän den du debatterar emot har köpt och läst en bok av din "sugardaddy?".

Du sprider inte någon fakta. Tvärtom.

Vill du inte ta del av John Halls korta och utmärkta genomgångar - gratis via Google Books – så behöver du inte göra det. Om du istället vill läsa på genom att själv söka på nätet så kan du göra det. Förslagsvis, sök på ”Neurophone”/”Dr G. Patrick Flanagan” eller ”Frey effect”/”microwave hearing”. Du behöver inte bemöda dig att återkomma med en kommentar.

Citat:
Jag har lite dålig ekonomi (och en dator som är ännu sämre). Kan du bjuda mig på ett tryckt exemplar av boken?

(jag måste dock rådgöra med moderator först om hur man kan dela personuppgifter i forumet utan att brottas med regelverket, eftersom du förr eller senare kommer att behöva få min postadress så att du kan skicka boken till mig)

Men, vad du i korthet säger är att den enda som kan debattera med dig i detta forum, är den som köpt och läst samma böcker som du har, och alla andra som besvarar de inlägg du gör, är bara en "waste of time"?

Köp en annonsplats istället!
Din extensiva och spam-liknande bokreklam börjar bli irriterande, och Adblock kan inte hjälpa mig att slippa den.

Men för att avsluta vår meningslösa konversation så har vi alltså konstaterat att du personligen inte kan besvara en enda av de frågor jag ställt på de tekniker och dess funktion som du påstår finns.
Hade du sagt det från början istället för att tråda ut i bokreklam och säljarbeteende, så hade jag sluppit slösa bort 2 timmar av mitt liv på att skriva svar på dina poster från början.

Du behöver varken debattera med mig eller skriva i den här tråden. Gör vad du vill.
Citera
2015-09-20, 11:38
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus

Att detta handlar om kriminell brottslighet och inte någon inbillning från min sida framkommer tydligt om man läser alla mina tidigare inlägg och gör en helhetsbedömning.

Jag kan inte hålla med, ingenting av det du skrivit har övertygat mig om att du är utsatt för GS.

Tips1: sätt din mobil i flygläge så går den inte att övervaka den.
Tips2: Köp en viltkamera och rigga upp i hallen, eventuella inkräktare kommer att fotograferas. https://www.xxl.se/wildview-p12-viltkamera/p/1104631_1_style

Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
min hyresvärd (alternativt någon som samarbetar med dem) ägnar sig alltså åt kriminalitet i form av olaga inbrott, förgiftning och gangstalking och borde i en rättvis värld sitta bakom lås och bom och avtjäna det straff som de förtjänar
Har du polisanmält din hyresvärd? Om inte - varför tvekar du?
Citera
2015-09-20, 11:48
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
Nu när det är fastställt att störnings förföljelse kampanjerna fungerar och används av vitt skilda grupper

Jag delar absolut inte din uppfattning om att det är fastställt.

Ingenting i den här tråden har fått mig övertygad att GS (såsom bla du framställer det) existerar. Att du skulle vara utsatt för GS av arbetsgivare, gmail, NSA, läkare, arbetsförmedlingen och posten är fullständigt osannolikt.
Citera
2015-09-20, 12:22
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Jag delar absolut inte din uppfattning om att det är fastställt.

Ingenting i den här tråden har fått mig övertygad att GS (såsom bla du framställer det) existerar. Att du skulle vara utsatt för GS av arbetsgivare, gmail, NSA, läkare, arbetsförmedlingen och posten är fullständigt osannolikt.

Jag har aldrig sagt hela arbetsförmedlingen eller hela arbetsplatserna , posten , jag har sagt att det är oftast störningar på dessa utav förmodligen handplockade men då ni här inte inser hur det vore för han i tex tut filmen som ligger i min signatur så har ni inte den tolknings kapaciteten och jag kanske inte hade haft den heller men jag hade sagt "fan vad jobbigt " åtminstone även om jag inte förstod det sammantagna besvären det blivit för dem och har dessutom dessa grannar jobb på posten, arbetsförmedlingen mm så kan de styra om så att de kan styra posten, jobben och det är precis vad jag haft efter mig , även en tidigare arbetsgivare där det hände mycket och direkt sade rakt upp och ned att (lite omskrivet här) " du kan inte lita på af" ungefär . Men för er som har kändisar, politiker etc som gudar så förstår jag att de kan ju inte göra fel i era ögon

Ang Gmail och NSA så vad har jag sagt ? Jag säger att detta är enskilda grupper som använder denna tortyr, tror inte att NSA,aliens, vettar och troll är engagerade, ang mejlen så misstänker jag att den blivit stoppad på flera konton sedan det varit key loggers eller "man in the middle" vet inte jag .Jag har sänt mejl till jurister mm och inte fått svar , jag har sökt jobb och inte fått svar mottagningskvitto etc jag har tidigare bett mr grupper om stöd men inte fått svar eller så korta så man undrar om det är deras folk i receptionerna eller inte.
Jag tycker att svåra hot ,utpressning väckningar på nätter olyckor etc är sådant som dessa borde vara intresserade av om det sker systematiskt och över lång tid och även om jag är en vit Svensk.

Sedan post stölder , se på brevbärarna som inte ville dela ut SD s material , mina terroriserare har nog sagt att jag är rasist vad jag märk om vissa yttrande på jobb och annat
( var en grupp mestadels invandrare som började bråket mot mig och jag kan ha sagt på fyllan Djävla den regionens folk som djävla svensk ungefär på telefonen som varit och nog ännu är avlyssnad , till en bekant då man väntade på krig ) och bara en sådan sak kanske kan få vem som helst att ta min post, på posten då det varit så länge och så upprepat där man får ringa efter kopior på beställningar, överenskommelser mm.
Citera
2015-09-20, 12:54
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Jag har aldrig sagt hela arbetsförmedlingen eller hela arbetsplatserna , posten , jag har sagt att det är oftast störningar på dessa utav förmodligen handplockade men då ni här inte inser hur det vore för han i tex tut filmen som ligger i min signatur så har ni inte den tolknings kapaciteten och jag kanske inte hade haft den heller men jag hade sagt "fan vad jobbigt " åtminstone även om jag inte förstod det sammantagna besvären det blivit för dem och har dessutom dessa grannar jobb på posten, arbetsförmedlingen mm så kan de styra om så att de kan styra posten, jobben och det är precis vad jag haft efter mig , även en tidigare arbetsgivare där det hände mycket och direkt sade rakt upp och ned att (lite omskrivet här) " du kan inte lita på af" ungefär . Men för er som har kändisar, politiker etc som gudar så förstår jag att de kan ju inte göra fel i era ögon

Ang Gmail och NSA så vad har jag sagt ? Jag säger att detta är enskilda grupper som använder denna tortyr, tror inte att NSA,aliens, vettar och troll är engagerade, ang mejlen så misstänker jag att den blivit stoppad på flera konton sedan det varit key loggers eller "man in the middle" vet inte jag .Jag har sänt mejl till jurister mm och inte fått svar , jag har sökt jobb och inte fått svar mottagningskvitto etc jag har tidigare bett mr grupper om stöd men inte fått svar eller så korta så man undrar om det är deras folk i receptionerna eller inte.
Jag tycker att svåra hot ,utpressning väckningar på nätter olyckor etc är sådant som dessa borde vara intresserade av om det sker systematiskt och över lång tid och även om jag är en vit Svensk.

Sedan post stölder , se på brevbärarna som inte ville dela ut SD s material , mina terroriserare har nog sagt att jag är rasist vad jag märk om vissa yttrande på jobb och annat
( var en grupp mestadels invandrare som började bråket mot mig och jag kan ha sagt på fyllan Djävla den regionens folk som djävla svensk ungefär på telefonen som varit och nog ännu är avlyssnad , till en bekant då man väntade på krig ) och bara en sådan sak kanske kan få vem som helst att ta min post, på posten då det varit så länge och så upprepat där man får ringa efter kopior på beställningar, överenskommelser mm.

Sedan ang läkare , de "misstag" som jag tidigare beskrivit gör ingen läkare men ändå så gjorde en läkare det och sedan har det varit misstag på misstag år ut och år in , så tydligen så beskrev den som gjorde bort sig först att jag var simulant till sina kollegor då alla kände till denne efteråt fick jag höra, och trotts att han skrev ett intyg innan efter att han gjort en ordentlig undersökning där vem som helst kan se att bilderna visar att det är fel, så ändrar han i journalen och beskriver annat . Du fattar inte vad detta innebär eller hur ? hans släktingar och vänner kommer sitta på varje diskussionsforum och skriva som vissa här gör. Har god lust att nämna ett par läkare redan nu då dessa är farliga , inte för alla men där de blir tillsagda ....

Sverige skulle behöva en restart och en granskningskommission vore på sin plats ... många tjänar pengar på att hålla folk i misär se på flyktingförläggningarna tex ang att skapa en industri med goda förtjänster, där man hade uträttat mycket mer för fler om man borrat brunnar för slantarna i stället
Senast redigerad av Harfager 2015-09-20 kl. 13:00.
Citera
2015-09-20, 13:36
Medlem
madtops avatar
Citat:
Jag har sänt mejl till jurister mm och inte fått svar , jag har sökt jobb och inte fått svar mottagningskvitto etc jag har tidigare bett mr grupper om stöd men inte fått svar eller så korta så man undrar om det är deras folk i receptionerna eller inte.

En betydligt troligare förklaring är att juristen har fått ditt mail, ögnat igenom det för att därefter snabbt slängt det i papperskorgen.

Ett ointresse från dem du skickar mail till är snarast ett sundhetstecken hos dem än ett tecken på att din krypterade mail är avlyssnad.
Citera
2015-09-20, 16:23
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
En betydligt troligare förklaring är att juristen har fått ditt mail, ögnat igenom det för att därefter snabbt slängt det i papperskorgen.

Ett ointresse från dem du skickar mail till är snarast ett sundhetstecken hos dem än ett tecken på att din krypterade mail är avlyssnad.

Jag har lärt mig att sända väl valda delar som borde triggat intresset för detta , mot då jag innan (innan jag kunde tala fritt också) kastade in hela sjok med text om händelser på disketer på 4 ställen och hoppades att om det hände mig något så skulle andra vara skyddade. Jag spred medvetet material som även om det såg komprimerat ut så skulle det då vara tvunget att gås igenom plus att jag ville informera om vad som hände i Sverige så även säk fick en kopia .

Första gången jag skulle sövas inför operation så sände jag massa material från min ena e-post till min andra och hoppades att någon skulle snappat upp det om narkosen gick fel. Detta var ca 6 år sedan , innan så skyddade jag grupp 2 också men hade länge insätt att det var samma grupp som 3 och möjligen (mycket möjligt ) även samma som grupp 1.

Min mejl raderades där jag även sänt en annan text till den grupp som jag hade fått pikar om under åren, men som sagt har det på band då jag frågar hur fan min mejl kunde raderas.
Senast redigerad av Harfager 2015-09-20 kl. 16:26.
Citera
2015-09-20, 19:12
Medlem
madtops avatar
Citat:
Jag har lärt mig att sända väl valda delar som borde triggat intresset för detta , mot då jag innan (innan jag kunde tala fritt också) kastade in hela sjok med text om händelser på disketer på 4 ställen och hoppades att om det hände mig något så skulle andra vara skyddade. Jag spred medvetet material som även om det såg komprimerat ut så skulle det då vara tvunget att gås igenom plus att jag ville informera om vad som hände i Sverige så även säk fick en kopia .

Första gången jag skulle sövas inför operation så sände jag massa material från min ena e-post till min andra och hoppades att någon skulle snappat upp det om narkosen gick fel. Detta var ca 6 år sedan , innan så skyddade jag grupp 2 också men hade länge insätt att det var samma grupp som 3 och möjligen (mycket möjligt ) även samma som grupp 1.

Min mejl raderades där jag även sänt en annan text till den grupp som jag hade fått pikar om under åren, men som sagt har det på band då jag frågar hur fan min mejl kunde raderas.

Så om jag förstår ditt något röriga inlägg rätt så har du inte bara en utan tre olika grupper är efter dig. Och att du skickar mail till dig själv för att på så sätt informera "säk" och "någon" om vad som pågår i Sverige.

Min personliga reflektion är att dina inlägg inte övertygar mig om att du är utsatt för GS.
Senast redigerad av madtop 2015-09-20 kl. 20:12.
Citera
2015-09-20, 21:18
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Så om jag förstår ditt något röriga inlägg rätt så har du inte bara en utan tre olika grupper är efter dig. Och att du skickar mail till dig själv för att på så sätt informera "säk" och "någon" om vad som pågår i Sverige.

Min personliga reflektion är att dina inlägg inte övertygar mig om att du är utsatt för GS.

Fyra grupper , 1 start gruppen med hot och besök , grupp 2 började hänga runt fråga om man ville ha uppdrag/ jobb och lite "övningar" sedan hot , grupp 3 fortsatte med "övningarna" och hot väckningar etc i större omfattning och jag skyddade först grupp 2 med min tystnad.

Även om dessa två grupper gled in i varandra så att säga så hade jag ju sätt en hel del olagliga/udda ageranden och visste inte om det var en utredning mot denna grupp (2) men ville inte röja grupp 2 om det var så.

Gjorde efter nästan 5 år bland annat en anmälan på hot från en i grupp 2 och fick ytterligare grupp efter mig (Grupp 4 ) som var öppnare i sina gärningar mer GS aktigt samtidigt som zersetzung metoderna från innan var kvar . Med öppnare så var det bla yngre förmågor som om de skyddade sina äldre havererande föräldrar eller släktingar och körde med skadegörelse, inbrott och verkade inte bry sig om andra såg detta vilket grupp 2 och även 3 var måna om att ingen skulle se.

Men som sagt jag tror att grupp 2 och 3 är samma , mycket möjligt att de även ledde grupp 1 för att skrämma mig i famnen på dem men jag reagerade kanske inte som de trott/räknat med då jag reagerade som en person som blivit hotat och rädd men redo att möta det hotet och hade inget förtroende för den gruppen jag trodde grupp 2 tillhörde innan. Grupp 4 verkar som sagt vara sista chansen för att rädda grupp 2 och 3 och känns som de ingår i 2 och 3 .

Enkelt va ? Med namnen och bilder så blir det enklare att förstå speciellt då man ser släktskapet tydligare och är det jag ska ta med jurister eller mr grupp.

Tror att de kommer att snacka då de förstår at det är kört, nu då de lever utav detta så kommer de inte skjuta sig i foten utan jag är nog ordentligt avhumaniserad av dessa då de vet att sötebrödsdagarna kommer de att få jobba för som alla andra .
Senast redigerad av Harfager 2015-09-20 kl. 22:02.
Citera
2015-09-20, 22:24
Medlem
madtops avatar
Citat:
Fyra grupper , 1 start gruppen med hot och besök , grupp 2 började hänga runt fråga om man ville ha uppdrag/ jobb och lite "övningar" sedan hot , grupp 3 fortsatte med "övningarna" och hot väckningar etc i större omfattning och jag skyddade först grupp 2 med min tystnad.

Även om dessa två grupper gled in i varandra så att säga så hade jag ju sätt en hel del olagliga/udda ageranden och visste inte om det var en utredning mot denna grupp (2) men ville inte röja grupp 2 om det var så.

Fyra grupper - inte illa. Det är nog inte många som har så många grupper efter sig.

Intressant det här med att du från början ville skydda grupp 2 och deras udda agerande. Berätta gärna mer.
Citera
2015-09-20, 23:04
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Fyra grupper - inte illa. Det är nog inte många som har så många grupper efter sig.

Intressant det här med att du från början ville skydda grupp 2 och deras udda agerande. Berätta gärna mer.

Jo jag hade problem med ett gäng som hotade fult och där jag blev indragen och de började hota mig på ett mycket svårt sätt och gjorde inbrott etc, jag såg det som en knäppgök som fått fnatt och hans polare hjälpte han .

En tid, några månader efter så började subtilare saker hända och vid ett tillfälle så bestämde jag och en som sade sig vara en bekant till han, som kom fram till mig då jag besökte ett nytt ställe, träff för att prata om detta tjafs . Under den veckan så började denna grupp 2 dyka upp och jag tänkte att det kanske är span. Fick frågor om jag ville ha uppdrag / jobba ganska snart men jag var upptagen med mitt och såg en hel del folk runt mig som verkade vara tjallare och ställde frågor om bekantas bekanta etc.

Fick höra saker som jag talat om på telefonen, fick höra en pik om något som jag gjort i lägenheten trotts vinklade persienner mm.

Detta pågick under ca 1 1/2 -2 år och vissa utav övningarna tolkade jag på ett sätt som att det var för att jag skulle glömma bråket , men då jag inte visste något om vad som hade hänt där och inte fått ett avslut så var dessa övningar jobbiga /stressande. Fick sedan se dessa lite nojjiga en gång och börja nämna UC mm och sedan blev det pressat och jag fick ett fult hot av en av dessa.

Efter det så blev jag häktad för ett konto jag öppnat för att ordna pengar under bråket till vissa saker jag behövde. Jag tänkte då att grupp 3 ville utreda grupp 2 ,då grupp 2 måste ha sätt grovt mellan fingrarna om de var anställda och fick mig att undra vilka de var ibland men jag hade mitt och kan inte bry mig för djuplodande utan tänkte ok , jag har mitt att fokusera på och försökte tänka mig att dessa var bara normala privatpersoner, men tex ett "vred" och andra händelser som helt klart visade telefonavlyssning med mycket mer var för överväldigande.

Det jag insåg med grupp 3 var att det troligen var för att skydda grupp 2 och då deras övningar var likartade men tyngre än 2:ans så anmälde jag hotet jag fått av en ur grupp 2 ca 5 år efter för att sätta ned foten. Utöver att jag märkt att karaktärsmord och friserade utsagor användes så hade jag även varit nära olyckor med nya som betedde sig likadant och pratade som om de kände grupp 2 ett par år innan så bestämde jag mig där att jag måste stoppa dessa. Sedan grupp 4 etc etc

Under dessa år så har jag hört vissa ord nämnas som hastigast varvat med nonsens på likartat sätt med främmande människor och då jag hittade länken så ser jag hela sammanhanget på ett annat plan och pusslet passar bättre än vad jag kunnat tänk mig fram om varför de inte ger sig innan . Tror länken var ämnad att försämra min sits men den stärkte den helt klart och då jag spårade namn så ser jag konnektions med nya grannar .
Senast redigerad av Harfager 2015-09-21 kl. 00:01.
Citera
2015-09-21, 02:55
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Jo jag hade problem med ett gäng som hotade fult och där jag blev indragen och de började hota mig på ett mycket svårt sätt och gjorde inbrott etc, jag såg det som en knäppgök som fått fnatt och hans polare hjälpte han .

En tid, några månader efter så började subtilare saker hända och vid ett tillfälle så bestämde jag och en som sade sig vara en bekant till han, som kom fram till mig då jag besökte ett nytt ställe, träff för att prata om detta tjafs . Under den veckan så började denna grupp 2 dyka upp och jag tänkte att det kanske är span. Fick frågor om jag ville ha uppdrag / jobba ganska snart men jag var upptagen med mitt och såg en hel del folk runt mig som verkade vara tjallare och ställde frågor om bekantas bekanta etc.

Fick höra saker som jag talat om på telefonen, fick höra en pik om något som jag gjort i lägenheten trotts vinklade persienner mm.

Detta pågick under ca 1 1/2 -2 år och vissa utav övningarna tolkade jag på ett sätt som att det var för att jag skulle glömma bråket , men då jag inte visste något om vad som hade hänt där och inte fått ett avslut så var dessa övningar jobbiga /stressande. Fick sedan se dessa lite nojjiga en gång och börja nämna UC mm och sedan blev det pressat och jag fick ett fult hot av en av dessa.

Efter det så blev jag häktad för ett konto jag öppnat för att ordna pengar under bråket till vissa saker jag behövde. Jag tänkte då att grupp 3 ville utreda grupp 2 ,då grupp 2 måste ha sätt grovt mellan fingrarna om de var anställda och fick mig att undra vilka de var ibland men jag hade mitt och kan inte bry mig för djuplodande utan tänkte ok , jag har mitt att fokusera på och försökte tänka mig att dessa var bara normala privatpersoner, men tex ett "vred" och andra händelser som helt klart visade telefonavlyssning med mycket mer var för överväldigande.

Det jag insåg med grupp 3 var att det troligen var för att skydda grupp 2 och då deras övningar var likartade men tyngre än 2:ans så anmälde jag hotet jag fått av en ur grupp 2 ca 5 år efter för att sätta ned foten. Utöver att jag märkt att karaktärsmord och friserade utsagor användes så hade jag även varit nära olyckor med nya som betedde sig likadant och pratade som om de kände grupp 2 ett par år innan så bestämde jag mig där att jag måste stoppa dessa. Sedan grupp 4 etc etc

Under dessa år så har jag hört vissa ord nämnas som hastigast varvat med nonsens på likartat sätt med främmande människor och då jag hittade länken så ser jag hela sammanhanget på ett annat plan och pusslet passar bättre än vad jag kunnat tänk mig fram om varför de inte ger sig innan . Tror länken var ämnad att försämra min sits men den stärkte den helt klart och då jag spårade namn så ser jag konnektions med nya grannar .
Ska stå CU (IU) där det står UC
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in