2015-09-14, 13:06
Medlem
AquaRegias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
hexing är standard för ww ja och den ger faktiskt väldigt mycket när du är maxad med taeguk gem och berserker rampage passiven, gör runt 1,2 miljoner om jag står still så fort jag rör på mig är jag nästan uppe i 2miljoner det är inte dumt, som mest ser jag mig göra runt 6miljoner med crits från pain enhancer och maxad gokok gem.

fast du ska icke köra jävla leroric i kuben, kör du bk vapen ska du använda zodiac ringen, har du ik vapnet som jag behövs i princip ingen cooldown har bara 16% och jag klarar mig utmärkt..

Det är ju just med stacks från taeguk och berserker rage som hexing pants förlorar så mycket värde, 35% från taeguk, 25% från berserker rage och kanske 10% från battle rage så är man uppe i 170% damage, hexing pants skulle öka till 195%, vilket "bara" är en ökning med ~14.7%.

Att sheet dps ökar så mycket när man börjar springa beror ju till stor del på att man får minus när man står stilla.

Jag förutsätter att man vill ha 100% uptime på IP och WotB, då krävs det CDR på i princip allt gear, så 12.5% extra är verkligen inte dumt.
Citera
2015-09-14, 15:11
Medlem
N3ss3s avatar
https://www.reddit.com/r/Diablo/comments/3khg92/the_anatomy_of_a_botter/

En ganska fin analys av Gabynator, det visar sig att han nästan inte sovit och tillsammans med ett erkännande är det väldigt tydligt att det bottas, något som Blizzard hittills inte verkar vara intresserade av att stoppa.

Så skillnaden blir att han kan spendera all sin vakna tid åt att spela höga GRs för mer exp och möjlig push, medan han på sin offtime låter botten farma nycklar och material för att crafta och rerolla gear.

Så som tidigare sagt, nej det krävs inte nolife för att slåss om top1000, men för att knipa någon av de högsta platserna (säg top tio) utan att botta kommer det krävas en del spelande. Det är klart att man kan rolla alla tärningar rätt och kompensera lite med sin skill, men när folk gör på det här sättet handlar det egentligen bara om vem som kan fuska bäst.

Citat:
Ursprungligen postat av AquaRegia

Man skulle vara tvungen att plocka bort all Area Damage, 1% ökar lagget lika mycket som 200%.

Tack, det borde vara självklart för mig men missade det. Det är ju inte mängden skada utan antalet beräkningar.
Senast redigerad av N3ss3 2015-09-14 kl. 15:14.
Citera
2015-09-14, 15:29
Medlem
pappa-fixars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Ta bort Area damage i den mån du kan så skall det bli betydligt bättre.

Men bra blir det nog aldrig.

Har bara area damage på paragon-points, tog bort det - Funkar riktigt bra! Av det lilla jag provat, mobs på typ 20st laggade ingenting.

Tack!
Citera
2015-09-14, 16:17
Medlem
Nemjungs avatar
tog mig totalt 14 reforges i kuben för att få fram 3 varav 1 extreemt bra fist of azur, den blev mer eller mindre maxrollad, saknar lite dex å dmg men inget av större betydelse så sjuukt nöjd över den! Fick även en fin ancient rollad ingeom med bra stats å max cdr så jag kan snabbt studsa runt å speedfarma, samt en duglig ancient furnace.. Vart skeptisk till kuben då man inte sett att alltför många streamers använder den, beror väl pga allt bounties farmande... Nu ska ajg finslipa resten av gearet så jag kan börja GR pusha TAGGAD!
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Nemjung-2778/hero/64294757
Citera
2015-09-15, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fûrim
Blizz uttalade sig faktiskt om detta häromdagen här http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/18719278521#1

Hyser dock ingen större tillit till att det blir några större konsekvenser. En av de största streamarna (gabynator) har ju sagt live på sin stream att han bottar, och bevisen talar för sig själva, men inte fan gör blizz något åt det.
Citera
2015-09-15, 13:10
Medlem
Fûrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Hyser dock ingen större tillit till att det blir några större konsekvenser. En av de största streamarna (gabynator) har ju sagt live på sin stream att han bottar, och bevisen talar för sig själva, men inte fan gör blizz något åt det.

I så fall lär väl Blizzards warden snappat upp det och räkenskapens dag nalkas för honom. De brukar ju mass-banna om än ganska sällan, men bannen kommer nog. Sen kanske de ser mellan fingrarna när det gäller streamare då de ger D3 gratis pr.
Citera
2015-09-15, 17:31
Medlem
PhilDunphys avatar
Nån som vet vad som är inne att lira på barbaren nu? Är det phys rend/ww build å stacka area dmg? Fick precis en ok HF om så är fallet! 19% phys/640str/9xchd/sock å weapon master som passiv. Tänkte att man kunde rerolla str->10% cc isf. Har kanske gjort 60 denna säsong och det är förbannat tråkigt! Hade varit skönt om den dög.

Saknar fotfarande för mycket gear för att orka mig in i grifts, men snart så! Behöver typ nya shoulders/bracers/vapen, sen är man nog ganska redo för lite högre iaf!
Citera
2015-09-19, 15:58
Medlem
tältpinnes avatar
Ingen hjälte som återupplivat FB-klanen än?
Citera
2015-09-19, 16:03
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AquaRegia
Det är ju just med stacks från taeguk och berserker rage som hexing pants förlorar så mycket värde, 35% från taeguk, 25% från berserker rage och kanske 10% från battle rage så är man uppe i 170% damage, hexing pants skulle öka till 195%, vilket "bara" är en ökning med ~14.7%.

Att sheet dps ökar så mycket när man börjar springa beror ju till stor del på att man får minus när man står stilla.

Jag förutsätter att man vill ha 100% uptime på IP och WotB, då krävs det CDR på i princip allt gear, så 12.5% extra är verkligen inte dumt.

men varifrån får du att hexing bara ska öka med 15% ? den ökar precis så mycket som den säger.. ja ip och wotb fixar man med bk vapen genom zodiac och cooldown skills ja, jag kör med ik vapnet har inte det problemet tack o lov.
Citera
2015-09-19, 16:48
Medlem
Iam-Varfors avatar
Vilka saker kör ni i cuben när ni lirar unholy DH?
Citera
2015-09-19, 17:18
Medlem
Fûrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iam-Varfor
Vilka saker kör ni i cuben när ni lirar unholy DH?

Jag kör convention of the elements, calamity och cindercoat.
Citera
2015-09-19, 19:48
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
Ingen hjälte som återupplivat FB-klanen än?

Vad menar du? Det är ju en hel del folk med i den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in