2015-09-11, 19:09
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Du kan absolut köra M6.

Det som är viktigt då är att du kör med rätt passiva och bombardier's rucksack, annars gör du betydligt sämre skada än du borde.

Bort med wilderbeast, DH är en glaskanon och du skall inte tanka skada alls. Jag gör skitmycket skada men dör mer eller mindre om en vit mob tittar på mig och tyvärr är det så du måste spela klassen just nu.

Natalyas är en helt annan spelstil, den är kul men svår att vänja sig vid så gå inte över till den specen/gearen om du inte vet vad du gör.

Så för att prata m6(marauder). Du måste se till att köra custom engineering, se alltid till att ha fem sentries (tre om du inte har rucksack) uppe. Jag skulle rekommendera dig att köra med cindercoat i kuben. Sedan skulle jag också rekommendera dig att köra med fire multishot (arsenal) som spender till en början. Du skall inte heller köra med en enhandsxbow om du kör M6. Så slöa vapen som möjligt är bra, även om de har lägre DPS. Så crafta Arcane Barbs (som vanligt) tills du får en bra. De gems du bör köra är Zei's, bane of the trapped och bane of the strikken i mina ögon, en del byter stricken mot iceblink.

Annars skulle jag rekommendera dig att testa UE, men det kan vi kolla lite närmare på om du får dem delarna.

Hoppas i alla fall lite klarnar.

Okej, tackar för alla bra tips! jag skall genast fixa gemsen, har ju dem, men behöver upgradera dom, går undan på level 30, har man ju upgrade med 100% chans ..
Kuben måste ta lära mig mer av, jag har bara användt den par gånger, men i samband med låg levels prylar, måste ta läsa igenom bättre.. Jag tror DH fungerar högre upp de gäller väl bara försöka bemästra klassen och ha rätt prylar och builds =), som allt annat i spelet.
Jag tycker redan gör lite skillnad med Natalya Settet och bytt bort lite skills och ändrat i passive trädet.
De blir till satsa på 2handsbåge,
Citera
2015-09-12, 10:32
Medlem
swebarbs avatar
som DH ska man ju lätt köra med UE setet och den nya bågen Yangs och quivern dead mans legacy då kan man göra väldigt mycket damage och skjuter snabbt som fan om man kör fire och cubat en cindercoat och calamity då är din hatred kostnad på multishoot nere på typ 6-7 från 25 det är väldigt effektivt.

Natalya funkar också väldigt bra, dock är marauder lite klent nu ifall man vill göra nån hyffsad damage då man får bara 500% vid 5 aktiva turrets, medans UE set ger dig 15% damge vid varje poäng disciplin man har tror jag har själv 77 eller nåt det är 77x15= alltså 1155%damage och sen lägg till crit damage, fire damage osv så gör man lätt crits på 800miljoner och mer beronde hur bra bågen är, min är på 3100dps..
Citera
2015-09-12, 10:40
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
som DH ska man ju lätt köra med UE setet och den nya bågen Yangs och quivern dead mans legacy då kan man göra väldigt mycket damage och skjuter snabbt som fan om man kör fire och cubat en cindercoat och calamity då är din hatred kostnad på multishoot nere på typ 6-7 från 25 det är väldigt effektivt.

Natalya funkar också väldigt bra, dock är marauder lite klent nu ifall man vill göra nån hyffsad damage då man får bara 500% vid 5 aktiva turrets, medans UE set ger dig 15% damge vid varje poäng disciplin man har tror jag har själv 77 eller nåt det är 77x15= alltså 1155%damage och sen lägg till crit damage, fire damage osv så gör man lätt crits på 800miljoner och mer beronde hur bra bågen är, min är på 3100dps..

800 miljoner omg, hahah... Jag glad critar 25 miljoner haha.. De kanske därför gått sjukt dåligt då!! Maruader sättet är helt utbytt
Citera
2015-09-12, 22:43
Medlem
pappa-fixars avatar
Så jävla dåligt att dom aldrig fixar allt lagg. Totalt omöjligt att försöka pusha 60+. Ett pack på 5-6 st fryser i typ 5 sekunder. Mobs på 15+ fryser hela spelet i 15 sekunder. Pang, och man är död. Detta lagg visste dom redan om i PTR:en + Massvis med trådar på reddit och d3 forums om detta. Har inte hänt ett skit, och kommer förmodligen inte hända ett dugg. Nej helt värdelöst av blizzard.

Edit; Spelar WD
Senast redigerad av pappa-fixar 2015-09-12 kl. 22:47.
Citera
2015-09-14, 01:30
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Fan vad jag tappade motivationen nu. Jag som många andra spelar och grindar paragons för att framåt slutet av säsongen kunna pusha leaderboardsen.
En vän till mig klev upp i top 3 solo barbs ikväll, jag gratulerade honom, för att sedan få höra om de exploits han och alla andra top clears använder sig av. De stackar alla passiva, de snapshottar bane of the stricken på bossen etc.
Hur jävla kul kommer resten av säsongen vara nu, man kommer ju aldrig kunna komma ikapp folk som blir mer eller mindre odödliga med hjälp av alla passives och dessutom exploitar gems för att få en annars omöjligt hög skada VS rift guardians. Och känner man Blizzard rätt så kommer det väl inte göras mkt åt detta.

vi vet ju att hellfire grejen ska fixas och att dom ska "punisha" folk som har använt sig av det. vad är det då tro? rollback? ta bort dom ifrån leaderboarden. dom kommer ju tillbaka oavsett med något ess som blizzard förbiser.
Citera
2015-09-14, 01:32
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pappa-fixar
Så jävla dåligt att dom aldrig fixar allt lagg. Totalt omöjligt att försöka pusha 60+. Ett pack på 5-6 st fryser i typ 5 sekunder. Mobs på 15+ fryser hela spelet i 15 sekunder. Pang, och man är död. Detta lagg visste dom redan om i PTR:en + Massvis med trådar på reddit och d3 forums om detta. Har inte hänt ett skit, och kommer förmodligen inte hända ett dugg. Nej helt värdelöst av blizzard.

Edit; Spelar WD

kör barb och det är samma sak där. helt efterblivet om dom inte lyckas fixa det så man kan lira ordentligt. :/
Citera
2015-09-14, 01:34
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obscurity
Riktigt tråkigt när det finns folk som utnyttjar buggar för att förstöra för andra som verkligen satsar helhjärtat på att försöka hamna på Leaderbords.

All cred till personer dock som hittar buggar och rapporterar så att spelet kan fortsätta som attraktivt.

fast dom utnyttjar det ju inte för att sabba dör andra även om det blir så indirekt. dom utnyttjar det för att vinna.
Citera
2015-09-14, 01:40
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Citat:
Japp alla fuskar. Iaf alla som ligger över mig på leaderboardsen, varenda jävel, enda förklaring jag kan ge, hur skulle de annars kunna slå mina supreme skills?

EDIT: Speciellt DeatX, han fuskar som fan

Top 1000 behöver man absolut inte nolife'a för, det är skitsnack. Jag har slutat på rank 42(s2) och någonstans mellan 200-500 på s3. Båda säsongerna körde jag ganska mkt (kanske 4-5h efter jobbet) de tre första veckorna för att sen sluta mer eller mindre helt. Skulle säga att top 1000 är hur lätt som helst om man spelar någorlunda effektivt de timmar man lägger på spelet. Men många verkar mest stå i stan och städa i stashen istället för att pumpa grifts, så då är det klart man inte kommer någonstans.

hahaa såg det här nu. är över dig nu med ju. provade 66 idag men ja, laggade ju annars så är det ezpz.
topp 1000 är löjligt enkelt. jag köper inte gnället på att andra som spelar mer än mig inte skulle få ha ett övertag för det tycker jag är rimligt. men blizzars kommer snart lyssna på alla casuals om att dom vill ha en "ärlig" chans men det kommer inte spela någon roll när dom ändå afkar i staden.
Citera
2015-09-14, 06:43
Medlem
Fûrims avatar
Citat:
Fan vad jag tappade motivationen nu. Jag som många andra spelar och grindar paragons för att framåt slutet av säsongen kunna pusha leaderboardsen.
En vän till mig klev upp i top 3 solo barbs ikväll, jag gratulerade honom, för att sedan få höra om de exploits han och alla andra top clears använder sig av. De stackar alla passiva, de snapshottar bane of the stricken på bossen etc.
Hur jävla kul kommer resten av säsongen vara nu, man kommer ju aldrig kunna komma ikapp folk som blir mer eller mindre odödliga med hjälp av alla passives och dessutom exploitar gems för att få en annars omöjligt hög skada VS rift guardians. Och känner man Blizzard rätt så kommer det väl inte göras mkt åt detta.

Blizz uttalade sig faktiskt om detta häromdagen här http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/18719278521#1
Citat:
Ursprungligen postat av Nevalistis@Blizzard
We're also investigating accounts which have been found to be actively using this exploit to gain an unfair advantage and account actions will be taken accordingly.
Citera
2015-09-14, 09:07
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pappa-fixar

Edit; Spelar WD

Ta bort Area damage i den mån du kan så skall det bli betydligt bättre.

Men bra blir det nog aldrig.
Citera
2015-09-14, 12:17
Medlem
AquaRegias avatar
Någon annan som kör WW-barb och som tvekar på att Hexing pants är BiS i kuben? Fury har man inga problem med ändå ifall man har 2BK, så allt 25% RCR skulle ge är mindre life per fury spent. Damage från hexing pants är bara additiv, så det blir i bästa fall kanske 15% mer damage snarare än 25%.

Just nu kör jag Leoric's Crown i kuben, för 25% CDR från gem.

Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Ta bort Area damage i den mån du kan så skall det bli betydligt bättre.

Men bra blir det nog aldrig.

Man skulle vara tvungen att plocka bort all Area Damage, 1% ökar lagget lika mycket som 200%.
Citera
2015-09-14, 12:45
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AquaRegia
Någon annan som kör WW-barb och som tvekar på att Hexing pants är BiS i kuben? Fury har man inga problem med ändå ifall man har 2BK, så allt 25% RCR skulle ge är mindre life per fury spent. Damage från hexing pants är bara additiv, så det blir i bästa fall kanske 15% mer damage snarare än 25%.

Just nu kör jag Leoric's Crown i kuben, för 25% CDR från gem.

Man skulle vara tvungen att plocka bort all Area Damage, 1% ökar lagget lika mycket som 200%.

hexing är standard för ww ja och den ger faktiskt väldigt mycket när du är maxad med taeguk gem och berserker rampage passiven, gör runt 1,2 miljoner om jag står still så fort jag rör på mig är jag nästan uppe i 2miljoner det är inte dumt, som mest ser jag mig göra runt 6miljoner med crits från pain enhancer och maxad gokok gem.

fast du ska icke köra jävla leroric i kuben, kör du bk vapen ska du använda zodiac ringen, har du ik vapnet som jag behövs i princip ingen cooldown har bara 16% och jag klarar mig utmärkt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in