Citat:
Ursprungligen postat av
fgnm
Undrar lite ang. grifts.
Vet inte om jag är mer eller mindre imponerad av alla dem som klarat höga grifts när det egentligen bara handlar om att få "rätt" grift.
Någon som förresten kör med hexing pants istället för prides fall?
edit: Kul att när man äntligen klarar 45 så är man ändå bara 2:a i klanen haha.
Nu handlar det ju inte BARA om att få rätt rift, du måste vara grym på din class, och veta utan och innan hur du ska spela riften för att få progress så snabbt och effektivt som möjligt, veta hur du ska spawna pylons etc. Om vi tar mig som exempel, jag har tagit 50 solo den här säsongen med barb (aj, nu sticker det säkert i någons ögon, eftersom man inte får utge sig för att vara bra eller bättre än andra på något i JanteSverige), och jag har inte bättre gear än random top 1000 barb. Jag failar aldrig en 45a, medan det finns många barbs med precis lika bra gear som aldrig kommer ta sig förbi den lvln. Så visst tusan handlar det även om spelkännedom och skills. Det är enorm skillnad på 44-45 och 50+, så det är inte bara lalla sig igenom bara för att man får ett bra rift. RNG har självklar stor inverkan eftersom du MÅSTE få ett cp-grymt rift för att kunna ta dig vidare på höga nivåer, men du ska ju även se till att du inte har 30sec deathtimer efter 10% progress.
Ang hexing ..... well har inte fått mina hexing med DHn ännu men stuttersteppar ändå för att det är kul haha (det är lätt att stuttersteppa, bara använda dig av force-move och force-still) så självklart ska man spela med dem om man vill vara optimal som solo DH imo. De DH's som jag snackat med som bytt till hexing har tagit sig högre i solo GR (1-2++ lvls) än vad de kunde med prides fall.
EDIT: gz till 45 btw, alltid skönt att ta sig vidare=)