2015-09-19, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Kan någon bekräfta om det var ett Sector alarm eller ett Securitas?

Kan möjligen ge viss förklaring till varför inget hände på den fronten.

Varför skulle det förklara något?

Det spelar ju 0 roll i den regionen då securitas rycker på sector larmen i den regionen.
2015-09-19, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Sånt larm syns med blotta ögat utanför en byggnad väl?

Nej. Du kan se klistermärken men det betyder egentligen väldigt lite.

För att se leverantör bör du se själva panelen.
2015-09-19, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krowkan
Nej. Du kan se klistermärken men det betyder egentligen väldigt lite.

För att se leverantör bör du se själva panelen.

Jag menade själva rörelselarmet, syns inte det på utsidan där det sitter?
2015-09-19, 12:35
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Jag menade själva rörelselarmet, syns inte det på utsidan där det sitter?

Måhända inte så tydligt (OM det är ett rörelselarm och OM det är på utsidan, har inte koll på om de kan känna rörelser genom fönster).
2015-09-19, 12:36
Medlem
Ydriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Kan någon bekräfta om det var ett Sector alarm eller ett Securitas?

Kan möjligen ge viss förklaring till varför inget hände på den fronten.

Finns inga larmskyltar från varken Securitas eller Sector alarm vilket är ett krav för att få tillgång till deras tjänster.
2015-09-19, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Måhända inte så tydligt (OM det är ett rörelselarm och OM det är på utsidan, har inte koll på om de kan känna rörelser genom fönster).

Det är ju tydligen ett rörelselarm om jag förstått uppgiften rätt. Genom fönster...hmm, genom vilket fönster då på baksidan isåfall? Känns inte så troligt. Man borde kunna se att det sitter ett rörelselarm, men jag kanske har fel. Vore fint om någon "vågade" kika upp detta på platsen, ett larm kan ju dock gå igång om det finns där
Senast redigerad av helsan 2015-09-19 kl. 12:49.
2015-09-19, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
Finns inga larmskyltar från varken Securitas eller Sector alarm vilket är ett krav för att få tillgång till deras tjänster.

Och detta har du sett på plats? Vad har dom då för larmskyltar?
2015-09-19, 13:00
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Det är ju tydligen ett rörelselarm om jag förstått uppgiften rätt. Genom fönster...hmm, genom vilket fönster då på baksidan isåfall? Känns inte så troligt. Man borde kunna se att det sitter ett rörelselarm, men jag kanske har fel. Vore fint om någon "vågade" kika upp detta på platsen, ett larm kan ju dock gå igång om det finns där

Det vet jag inte. Jag ställde frågan tidigare när diskussiinen om de eventella larmets eventella placering diskuterades. Det var en ide om än tveksam och jag redogjorde varför iden var tveksam.
2015-09-19, 13:01
Medlem
Ydriks avatar
Citat:

"Larmskylten" på den här dörren http://urbotainskrankthet.spotlife.se/wp-content/blogs.dir/18402/files/2015/07/Kaf%C3%A9-p%C3%A5-Klostret-Lena-Svedung-Hur-skuggan-faller-in-mot-sinne-och-ram-Vindlar-i-%C3%A5sar- och-dalar-s%C3%A5r-s%C3%A5r.jpg verkar ha satts upp efter 6/7 när man jämför med äldre bilder och den kan endast skrämma ev rånare eller mot överfall då den blir osynlig när kaféet är stängt och ytterdörrarna är stängda: https://cdn3.cdnme.se/286274/8-3/img_6586_55a41d32e087c305fe3233ec.jpg

På baksidan är fönsterluckorna stängda när kaféet är stängt = Inget rörelselarm inifrån fönstren. Nära lastkajen och några meter upp sitter ett skymningsrelä som tänder och släcker ytterbelysningen och inte heller här finns några larmskyltar så vem skulle avskräckas för att "kika upp" detta "larm"?
2015-09-19, 13:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Säkert. Smugglingen av kaffeservicer till Litauen är ett jätteproblem, säger tullen.

Häromdagen diskuterade vi smuggling av stulna byggnadsställningar. Kan vi komma ner på jorden?
Frågan är likförbannat intressant. Vem är så förbannat kall och kallsinnig att denne tar sig in olovligen på ett Kafé för att (gissar jag) bara för känslans och sakens skull för att sedan välja ut några koppar tar kaffe och dess fatalitet för att själv erbjuda sig några muggar hemma, ja det undrar jag nog allt.

Kanske inte direkt någon dömd personlighets signaturmelodi. Men likaväl intressant som personlighet. Tar det man vill ha och sedan drar - Det är inget mer med det! Liksom. Det luktar väl ändå lite bekant och trofé. Men också jävligt hemtamt.
2015-09-19, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det vet jag inte. Jag ställde frågan tidigare när diskussiinen om de eventella larmets eventella placering diskuterades. Det var en ide om än tveksam och jag redogjorde varför iden var tveksam.

Ok, då var du redan men på varför en tveksam idé är tveksam
2015-09-19, 13:10
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Kan klockan blivit så mycket så MGM plus bror eller fru inte hann "städa undan", förflytta mopeden från platsen. Larmet gick på när LH:s pappa kom dit. Om litauern nu är GM så kanske första delen med föra bort kroppen var klart först vid den tiden när pappan dök upp vid caféet och omkullkasta resterande plan för MGM.
Möjligheten finns ju, men jag tycker att drygt två timmar är för lång tid. Man borde ha flyttat mopeden tidigare i såna fall.
Som sagt, jag tror att attacken skett vid vägen och att GM aldrig sett mopeden. Faktumet att Lisa haft hjälm, behöver inte automatiskt ha lett till att GM gått runt och letat efter hennes presumtiva fordon. Ibland blundar man bekvämt för viktiga saker.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in