2015-09-19, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Falsklarm är svindyrt. Det låter billigare att ställa ut den blå servicen på gatan.

Med tanke på larmskylten som visades på bild med entréns dörr så verkar inte larmet komma ifrån ngt av dom större företagen.
Vad leverantören av det aktuella larmet tar för utryckning vet vi inte ?
I vissa Företag för villalarm så ingår utryckning i abonnemanget, andra tar mycket riktigt bra betalt.

Vore bra om någon boende i området vid ngt tillfälle kunde åka bort till cafet och se vilket företag som står för larmet. Det kan ju mycket väl vara så att larmet var någon form av villalarm.
Kanske är det så att det finns något lokalt företag som står för larmet ?
Gick larmet direkt till caféets ägare antingen via app,sms eller samtal ?

Här exempel på hemlarm.
https://www.larmkollen.se

Dock vore det naturligtvis bra om någon kunde finna någon jämförelse sajt på företagslarm
2015-09-19, 00:08
Medlem
Arrogantcats avatar
[quote=ME077|54751046]Hur menar du? (Jag ser inte din logik

I know!
Sorry
Ville bara säga att om ngn var ute enbart efter de fina blå kaffekoppar kan knappast tro att det är bröderna B
Och jag tror verkligen inte heller att de rånar ett café för 1000 kronor
2015-09-19, 00:09
Medlem
Skaraborg2s avatar
Öppna cafeverksamhet?

Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Någon som tänkt öppna cafeverksamhet på annan ort?
Annars är jag mer intresserad av varför Lisa blev dödad.

Kanske det ja? Kanske rent utav i Litauen?
2015-09-19, 00:12
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Kanske det ja? Kanske rent utav i Litauen?
Säkert. Smugglingen av kaffeservicer till Litauen är ett jätteproblem, säger tullen.

Häromdagen diskuterade vi smuggling av stulna byggnadsställningar. Kan vi komma ner på jorden?
2015-09-19, 00:13
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
Kan det vara den här som du efterlyser?

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
Citat:
"Har genom dessa fåatt reda på att det samma kväll som Lisa försvann var någon större fest i området vid cafeet. "
Rapporten kan ju mycket väl vara korrekt, om man med balkong menat veranda.

Från detta hus:
https://minfil.org/gcHdjbb0bd/Blomberg_1.jpg

har man följande vy:
https://minfil.org/hcHbj0b2bb/Blomberg_2.jpg

Det är ca 100 meter till porten vid ladan, mittemot kaféets parkering och det är nog fullt möjligt att kunna se en tjej med hennes hjälm under armen. Och Qwart hade ju hört om ett snarlikt vittnesmål.
2015-09-19, 00:15
Medlem
Arrogantcats avatar
Citat:
Det var genom en viss omständighet som gjorde att det blev på detta sätt att vi kom att prata med den här personen. Min kamrat kände igen honom/henne. Han bor nämligen själv i dessa trakter.

Nu skall ingen tro att samtalets skedde under "anonyma förhållanden". Jag presenterade mig naturligtvis och berättade att jag bodde i Stockholm. Min kamrat presenterade sig inte men berättade från vilken ort han kom ifrån och var han nu bodde.

Hm omständighet?
Give me a clue , pls pls (please) 😀
2015-09-19, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arrogantcat
Då så!
Ännu mindre anledning att tro att det är bröderna B

Absolut inte. Snarare ett starkt bevis för att det var just bröderna. Kaffekopparna stals under ett tidigt stadium av planering av mordet för att användas under den alibigivande kaffestunden som deras moder rapporterar om. Mycket väl planerat och genomfört. Allbit hade varit värdelöst om dom saknat koppar till sitt kaffe.
2015-09-19, 00:29
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Säkert. Smugglingen av kaffeservicer till Litauen är ett jätteproblem, säger tullen.

Häromdagen diskuterade vi smuggling av stulna byggnadsställningar. Kan vi komma ner på jorden?

Serviser stavas det. Och inte alls omöjligt att fru B velat ha fina blå kaffekoppar att dricka sitt eftermiddagskaffe i.
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arrogantcat
I know!
Sorry
Ville bara säga att om ngn var ute enbart efter de fina blå kaffekoppar kan knappast tro att det är bröderna B
Och jag tror verkligen inte heller att de rånar ett café för 1000 kronor

Jo, fast tänk på att dessa tre människor (litauerna) med största sannolikhet är helt andra människor än de utger sig för att vara. (Med hänsyn till den starka bevisning som sägs finnas).
Har de/han mördat Lisa - kan de lika gärna vara kapabla att stjäla lite här och var, t o m från sina arbetsgivare, sina grannar m fl. Och att stjäla kaffet + den blå kaffeservisen för ett samlat värde av kanske max 5000 kr - kanske inte alls är så lite för dem.
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ja det rådde inga som helst oklarheter gällande Lisas färdväg denna morgon. Enligt min sagesman.

Tydligen har diskussionerna i dessa trakter varit att litauerna kan ha sett Lisa på mopeden då de kanske satt och åt frukost och visste då att hon inte skulle bli hämtad med bil.

Men hur skulle bröderna veta att det var Lisa som körde förbi?

Hon åkte ju med helhjälm m visir dvs man ser väl inte ansiktet.

Och iom detta var första gången Lisa körde moped til cafeet och hon hade hjälm på sig så är det enda dom möjligtvis skulle kunnat känna igen Lisa på är om hon de gånger hon jobbat på cafeet haft på sig den samma pink jacka som hon hade på sig den 7 Juli.

Och så har NB sagt att han aldrig sett Lisa, det kan dock vara osant förstås.

Men alt tagit i betrakning så tror jag personligen inte att bröderna känt igen Lisa när hon körde förbi deras hem på morgonen den 7 Juni.

Och tack för diverse info du delat med dig från din research på Kinnekulle, det är intressant och trovärdigt tycker jag, hoppas på ennu mera
2015-09-19, 00:30
Medlem
klurigklurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballabananen
jag inväntar fup har en teori ganska klar för mej som säkert ni andra har o tror på, tror inte vi behöver någon kukmätning, vad som är tråkigt är o se hur alternativteorierna får husera i tråden fast dom är hänvisade till en annan.........
Du lär få vänta länge å FUP. Jag tvivlar att åtal väcks den 7:e heller. Jag tror att det finns luckor i utredningen som helhet och som det tycks vara svåra att täppa till.
2015-09-19, 00:30
Medlem
Arrogantcats avatar
Citat:
Ja det rådde inga som helst oklarheter gällande Lisas färdväg denna morgon. Enligt min sagesman.

Tydligen har diskussionerna i dessa trakter varit att litauerna kan ha sett Lisa på mopeden då de kanske satt och åt frukost och visste då att hon inte skulle bli hämtad med bil.

Det har säkert många andra suttit och ätit frukost då Lisa kom på sin moped
Men vem är GM?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in