Citat:
Ursprungligen postat av
ME077
Jo, fast tänk på att dessa tre människor (litauerna) med största sannolikhet är helt andra människor än de utger sig för att vara. (Med hänsyn till den starka bevisning som sägs finnas).
Har de/han mördat Lisa - kan de lika gärna vara kapabla att stjäla lite här och var, t o m från sina arbetsgivare, sina grannar m fl. Och att stjäla kaffet + den blå kaffeservisen för ett samlat värde av kanske max 5000 kr - kanske inte alls är så lite för dem.
Jag förstår hur du tänker
Och allting är möjligt
Hur vi resonerar färgas av våra egna värderingar, människosyn , kunskaper , erfarenhet alltså av både de explicita och implicita faktorer
Vi fungerar olika
Ofta är det så att jag personligen bedömer andra människor själv och blir rätt förbannad när ngn annan pratar skit om andra och försöker tex få mig på sin sida
Tycker att jag är tillräckligt gammal och erfaren att kunna bedöma andra Kunskap har jag som en komplement med mig
Jag tror inte att en person blir en mördare över natten
Det börjar i tidigare ålder då man kanske börjar på tex ICA , sedan rånar en kiosk , villainbrott , värdetransport, bank , mord, ja, så ungefär
En kriminell ser man på ur olika psykologiska perspektiv och som en hel människa och inte bara på en viss bra/ dålig egenskap
Sjuka människor ser vi inte heller som bara en sjukdom
Tyvärr vet vi inte mkt , och det är bara så att så länge jag inte vet mer då drar jag mina slutsatser utifrån personutredning som är gjord , och ärligt talat tycker inte om att vissa nervärderar det
För mig är de beteende kunniga och kan sitt jobb
Känns som att en del yrke underskattas medan typ polis, åklagare , överskattas