Citat:
Ursprungligen postat av
MrMadoff
Exempel?

Politik, kvinnoförnedrande skämt, tiggerifrågan ( kanske ska gå under politik ), privata saker ( allt från att frugan väntar unge, till när de senaste knullade ). Folk är inte så politiskt korrekta inom timmerbranschen, du ska veta vilken skämt jag drar. Visst, chefen kan säga "så där får man inte säga!" men så ser man ett litet leende, men aldrig fått någon reprimand varken av chef, kollegor eller andra timmerbilschaufförer.
Inte nog med det, men de flesta är fräcka som fan. Jag älskar det!
Jag skulle ut på "äventyr", skulle åka ca 20 - 25 mil enkelresa åt ett håll ( vill inte outa för mycket ) och skulle ta ett "hjälplass" ( man får ibland rycka in vid högsäsong ), och vi gick igenom all fakta, väg och allt som behövdes, sen satt vi drog skämt och personliga erfarenheter i säkert 10 - 20 minuter, jag minns inte ens personens namn, haha.
Sen ringde en gubbe från ett åkeri som vi samarbetar mycket med, men denna var ny för mig, och han skulle bara fråga om det var fritt att köra in på ett av våra avlägg ( tar 2 minuter ) och fyrtio minuter senare satte vi diskuterade sjukdomar, livet och så vidare.
Här om veckan ringde en till i samma ärende som det ovan, och sedan sade han "vart är du i världen då?" och så 30 minuter senare satt vi fortfarande och snackade skit, haha.