2015-09-23, 16:50
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Vilka timmerbilsföretag finns det i södra skåne? Skulle gärna vilja köra timmerbil.

Har intr den blekaste, men man brukar se företagsnamn på deras bilar, så åk runt lite och kolla eller observera när du är i trafiken. Lycka till!

---

Jag lyckades köra för fort så färdskrivaren tjata och blinka. Vad händer nu? Om jag inte blir tagen av polisen, när försvinner det ur systemet?
Citera
2015-09-23, 18:20
Medlem
Någon som har något dokument eller sida som sammanfattar CE funkfrågor bra? Snart uppkörning och skulle vilja hård plugga sådant..
Citera
2015-09-23, 18:37
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer
Har intr den blekaste, men man brukar se företagsnamn på deras bilar, så åk runt lite och kolla eller observera när du är i trafiken. Lycka till!

---

Jag lyckades köra för fort så färdskrivaren tjata och blinka. Vad händer nu? Om jag inte blir tagen av polisen, när försvinner det ur systemet?

24 timmar
Citera
2015-09-23, 19:11
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
24 timmar

Då så, och statistiskt sett så är risken väldigt liten samt kör jag natt och på småvägar ( i relation till motorvägar och liknande ), så borde inte vara någon fara.
Citera
2015-09-29, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashspy
Någon här som haft tjuvåkare på era ekipage? Igår kväll hade jag fyra stycken utlänningar (mest troligt flyktingar) som tjuvåkte. Stannade på en p-ficka och pissade och sedan åkte jag vidare. Efter ca 20 min kommer jag in i ett samhälle och en bil kommer ikapp mig, börjar blinka ca 20 ggr med helljuset. Stannar till och ser fyra arabiska män hoppa av trailern. Tar en spade och börjar svinga mot den som är närmast, men får in en miss (ganska nära dock), men männen springer in mellan några hus.

Detta utspelade sig i norra Sverige nära finska gränsen. Har aldrig varit med om något liknande och trodde att detta bara var något som sker i södra Europa. Livsfarligt! Tänk om de tappar fäste och ramlar av!

Undrar dessutom var fan de kom ifrån, då p-fickan var mörk och ödslig. Såg inte en själ före jag stannade och under tiden jag stod still.
Perfekt att testa att hårdbromsa lite då och då så parasiterna/terroristerna trillar av
Citera
2015-09-29, 22:54
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Citat:
Vilka timmerbilsföretag finns det i södra skåne? Skulle gärna vilja köra timmerbil.
Trodde inte heller sånt skedde i sverige! Tekniskt sett har dfu gjort dig skyldig till människosmuggling
Citera
2015-09-30, 03:16
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashspy
Någon här som haft tjuvåkare på era ekipage? Igår kväll hade jag fyra stycken utlänningar (mest troligt flyktingar) som tjuvåkte. Stannade på en p-ficka och pissade och sedan åkte jag vidare. Efter ca 20 min kommer jag in i ett samhälle och en bil kommer ikapp mig, börjar blinka ca 20 ggr med helljuset. Stannar till och ser fyra arabiska män hoppa av trailern. Tar en spade och börjar svinga mot den som är närmast, men får in en miss (ganska nära dock), men männen springer in mellan några hus.

Detta utspelade sig i norra Sverige nära finska gränsen. Har aldrig varit med om något liknande och trodde att detta bara var något som sker i södra Europa. Livsfarligt! Tänk om de tappar fäste och ramlar av!

Undrar dessutom var fan de kom ifrån, då p-fickan var mörk och ödslig. Såg inte en själ före jag stannade och under tiden jag stod still.

Du har ingen lust att utveckla lite mer exakt vart i norrland detta skedde? Län vore bra iaf, och sedan vägsnummer. E4? Du får gärna säg rätt ut vart det var någonstans om du nu inte håller på anonymiteten allt för hårt, så vore jag nöjd
Citera
2015-09-30, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joliet-Jake
Trodde inte heller sånt skedde i sverige! Tekniskt sett har dfu gjort dig skyldig till människosmuggling
Vad fan yrar du om??
Citera
2015-09-30, 04:49
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Vad fan yrar du om??

Han skulle nog citera samma inlägg som jag citerade, ovan .
Citera
2015-09-30, 04:54
Bannlyst
Citat:

Det finns flera men dom är jävligt noga med vem dom anställer. Körde själv för en längre norrut i landet och jag kan lugnt säga att det är bra att känna dom innan.
Citera
2015-09-30, 12:34
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromAfar
Det finns flera men dom är jävligt noga med vem dom anställer. Körde själv för en längre norrut i landet och jag kan lugnt säga att det är bra att känna dom innan.

Eller skaffa en praktik, så man får in foten och de får lära känna en, sköter man sina kort kan man åtminstone få en referens, och således är man halvvägs inne.
Citera
2015-09-30, 13:06
Medlem
Emystias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Du har ingen lust att utveckla lite mer exakt vart i norrland detta skedde? Län vore bra iaf, och sedan vägsnummer. E4? Du får gärna säg rätt ut vart det var någonstans om du nu inte håller på anonymiteten allt för hårt, så vore jag nöjd

Vet att det står en massa i och omkring Haparanda som väntar på att ta första bästa lastbil över till Finland. Men sen är det ju rätt hård kontroll av tullen där nu också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in