Citat:
Ursprungligen postat av
Bongoman
Avanmäler. Du har inte en suck i helvetet att vinna mot dem på de uppgifter du ger här. Du ber sedan om en justerad faktura. Det blir 32:-. Du kan be dem justera ner den till noll för hanteringen av manuell faktura är cirka 100:- för dem....
Man ska aldrig lägga sig platt utan åtminstone ha försökt...
Jag skrev ett ilsket brev och bad om en omprövning och att få veta vad som låg till grund för deras beslut. Jag bad också om en inspelning av telefonsamtalet, men det fanns ju såklart ingen.
Det tog bara några dagar att få ett svar där det självklart stod att min omprövan hade avslagits och att jag helt enkelt måste betala och så var det medskickat någon form av bevis/anteckningar från den kvinnliga handläggaren som hade ringt upp mig där på kvällen.
Handläggaren hade helt lögnaktigt hävdat och skrivit ned svart på vitt att jag hade svarat ja på frågan om tv innehav.
(Jag hann ju för fan inte ens få frågan av henne innan jag bade henne dra till varmare breddgrader.)
Jag betalade fakturan och skrev sedan ett brev som från början var tänkt som en överklagan men mitt språkbruk blev väldigt brutalt och brevet lär nog därav ha osat av svavel när dom öppnade det på Radiotjänst...
Jag förklarade med många fula ord vad jag tyckte och tänkte om den uppringande handläggaren och de förbannade lögner som hon använt sig av.
Jag hade väl egentligen inga förhoppningar om att denna så kallade "överklagan" skulle leda någonstans. Till största delen handlade det nog om att skriva av sig och att i hårda ordalag berätta vad jag tyckte om handläggaren.
Döm om min förvåning när jag nu fick ett brev där det står att Radiotjänst ändrar tidigare beslut: Vi har tagit bort din faktura med nummer "bla bla bla". Inbetald avgift återbetalas. Du har ingen skuld hos Radiotjänst. Undertecknat Juridiska gruppen Radiotjänst.
Ska bli intressant att se nu hur länge det dröjer innan nästa samtal från Radiotjänst kommer...?