Problemet om man diskuterar en text som innehåller flera aspekter är ju att man måste se att den innehåller flera aspekter.
Nivas text handlar ju om flera olika saker, dels att fotbollen helt enkelt har spridits rent socialt även uppåt i storstads-societen. Observera här att jag skriver storstads, för kommer man utanför storstäderna så har ungarna till överläkarna och juristerna alltid lirat boll, en av mina bästa kompisar när jag växte upp var miljonär när han var 15, han lirade boll som alla andra.
Och dels att dom som har råd att satsa allt på att deras ungar ska få det bästa nu också har möjlighet att göra det inom fotbollen. Där exemplet i detta fallet dessutom var Guidetti som enligt vad jag tyckte det såg ut som var en helt "vanlig" medelklassunge där föräldrarna helt enkelt hade satsat allt dom haft på Johns fotboll..
Det enda som sägs om att det kommer att krävas pengar är ju en fråga alldeles i slutet av texten där Lennart Ekdal(?) tror att det kommer gå åt det hållet.
Och ett tillägg. Det här med att bo i villa skulle betyda överklass är ju lite smått roande för en som inte kommer från storstäderna.