2015-09-10, 14:13
Medlem
Ett enkelt sätt att se det är att jämföra marknads-orientering med planekonomi. Bevisligen klarar en marknad bättre av att fördela resurser och tillgodose behov än vad politiker och tjänstemän gör. Att politiker skall bedöma hur mycket sex vuxna människor behöver och fördela resurserna för det är verkligen absurt. Klart att det inte fungerar speciellt bra.
Citera
2015-09-10, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Ett enkelt sätt att se det är att jämföra marknads-orientering med planekonomi. Bevisligen klarar en marknad bättre av att fördela resurser och tillgodose behov än vad politiker och tjänstemän gör. Att politiker skall bedöma hur mycket sex vuxna människor behöver och fördela resurserna för det är verkligen absurt. Klart att det inte fungerar speciellt bra.

Med tanke på att många av våra politiker är lågutbildade, svagt begåvade och inte ens kan sköta sina egna liv så framstår det som fullständigt absurt att de skall tala om för andra hur de skall leva sina liv. Vore nästan komiskt om inte konsekvenserna hade varit så tragiska. Det är därför staten inte skall kunna ha någon direkt inverkan på människors liv utan de skall tillse att människor är skyddade från andra människor och sedan låter dem leva sina liv som de önskar.
Citera
2015-09-11, 00:03
Medlem
BenQuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Reklam med vackra kvinnor…hur menar du att det skulle handla om just kvinnors sexualitet?
Tror du modeller tar av sig halvnakna för en fotograf att fota att det på något sätt ingår i den kvinnliga sexualitet? Eller tror du kvinnor sitter och runkar till bilder av andra nakna kvinnor?
Och är porr generellt till för just kvinnors sexualitet? OJ du det visste jag inte..tycker den verkar vara extremt riktad mot en helt annan grupp.

Vet du ingenting om människans sexualitet? Att visa upp sig och få uppskattning och uppmärksammhet är helt klart en del av den. Och det finns även porr för kvinnor, men det är väntat att du ska moralisera över porr också.

Bara för att du inte vill visa upp dig eller titta på porr betyder inte det att andra kvinnor inte vill göra det. Det är ständigt så med er förbudsivrare, ni ska jämt utgå från er egen väldigt smala sexualitet och moralisera utifrån den.

Citat:
jag har ingen fixering alls vid andra människors sexualitet. Till skillnad från dig och co så anser jag inte att kvinnor i regel säljer sex pga deras sexualitet utan pga önskan om försörjning.
Tror dessa kvinnor har sex på sina sexuella villkor helt gratis som alla andra faktiskt.

Vad sexköpare har för bevekelsegrunder till att gå med på att betala för sex får de stå för.

Men att prostitution som fenomen världen över är extremt skadligt och ställer till med mycket elände och skit för stora grupper människor tror jag nog vi kan vara rörande överens om. Det anses av de flesta forskare vara bland de mest farliga yrken man kan pyssla med i fråga om skade-, dödsrisk och våldsutsatthet. Högst troligt det mest stigmatiserade yrket världen över. Och vid förfrågningar av vad människor kan tänka sig att arbeta med förmodligen det minst attraktiva yrkena av alla.
Finns flertal studier där man frågat prostituerade världen över om de vill sluta och de jakande svaren är i klar majoritet kontra de nekande. Ofrivillighet, tvång m.m. i dess olika former är därför vanligt förekommande bland prostituerade.
Att då med denna kunskap i bagaget gå och glatt köpa sig en prostituerad i Gambia, Thailand etc. och göra detta med gott samvete är inte enligt mitt sätt att se på världen och moral inte ok.
En torsk bör ses ner på i avsevärd högre grad än vad man ska se ner på horor är min åsikt.
Byt ut invektivet "hora" mot "torsk" tack.

Jag har inget som helst till övers för människor, män eller kvinnor, som köper sex när världen ser ut som den gör idag.
Jag tycker människor bör hålla isär sex från pengar och vara jävligt noga med att alla sexuella motparter är där garanterat pga sin sexualitet och inget annat.

Ser bara en massa påståenden som 'troligt' och 'anser' och 'förmodligen'. Du får faktiskt komma med någonting konkret om du ska tas på allvar. Är dessa forskare någon "genusproffessor" som "tror" och "tycker" att det är så?

Det finns flertalet farligare yrken och den riktiga faran för de som säljer sex finns för de som går på gatan:

http://www.cardozaplayer.com/article_details.php?cid=40&contentType=1&
http://www.cbsnews.com/media/10-of-the-most-dangerous-jobs/

Kan du länka till någon av dina "forskare" som "anser" att det är så farligt jämfört med andra yrken?

Och om vi ska förbjuda något som någon anser är farligt så är det väldigt många saker som faller under den kategorin. Varför inte förbjuda livet självt? Vi vet ju vad livet leder till..

Och faran och stigmatiseringen finns på grund av att det är olagligt.
Citera
2015-09-11, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
En sansad artikel om det hela.

http://www.sn.se/asikter/opinion/1.3383408

Vi i sverige borde skaka av oss våra fördomar, och hjälpa.

Håller med. Annars så måste vi börja fängsla alla anorektiker, alkoholister, självskärare samt alla som röstar på socialdemokraterna för att få konsensus i resonemanget.
Citera
2015-09-13, 19:18
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuneiforme
Håller med. Annars så måste vi börja fängsla alla anorektiker, alkoholister, självskärare samt alla som röstar på socialdemokraterna för att få konsensus i resonemanget.

Konsensus lär det väl aldrig bli, men man kan ju tycka att eftersom man införde lagen utan konsensus borde det ju gå utmärkt att modifiera den utan konsensus.

När nu allt tyder på att avkriminalisering är bättre både för prostituerade, och för att hantera trafficking och förstås för sexköparna så finns det egentligen endast politiska hinder mot att tillåta sexköp som inte involverar tvång och trafficking.

Vilket blir det parti som först vågar föreslå en åtgärd som kan göra kvinnliga väljare upprörda, fast den egentligen är för utsatta kvinnors bästa?

Vi saknar ännu politiskt mod.
Citera
2015-09-13, 20:32
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oantastlig
Ja, det är ganska självklart. Vad de kunde tryck på i artikeln är att de flesta som säljer sex gör det frivilligt, ofta som en del i sin egen sexualitet. Precis som de som spelar in porr.

Vidare, även droger borde legaliseras. Det är bara att erkänna att förbud har varit ett enormt misslyckande. Förutom att de inte verkar leda till fler som använder droger, tvärtom, så skulle man även i ett svep slå undan fötterna på en av de största inkomstkällorna hos kriminella. Dessutom, så skulle priserna kraftigt fall vilket gör att de som är beroende av droger inte skulle behöva begå like mycket brott för att försörja sitt missbruk. För att inte tala om hur mkt resurser detta skulle frigöra hos polisen.

Får för det första lyfta på hatten som tack för undervisning i hur man genom faktabelysning krossar känsloargument. Du håller dig till sak, tillåter dig inte att sjunka till samma nivå som dina antagonister, utan rakt och ärligt driver den linje som jag uppfattar är ett resultat av att du studerat ämnet och gjort en konsekvensanalys. Och precis som Amnesty kommit fram till att legalisering av prostitution är att föredra om man på allvar vill minska skadeverkningarna av branschen.

Jag har också stöttat legalisering, och precis som dig blivit anklagad för att vara sexmissbrukare, uppmuntrare till slavhandel och pedofoli samt i största allmänhet vara ett praktarsel. Detta på grund av att man belyser de konsekvenser förbud medför.

När du tar upp narkotika är jag återigen benägen att hålla med. Förbud har ju bevisligen inte visat sig fungera, folk knarkar i precis samma utsträckning som om det vore lagligt. Men förbudet skapar mängder av problem som aldrig annars hade funnits. Escobar hade varit en normal fredlig storbonde om droger varit lagliga, nu fick han tack vare förbudet närmast obegränsade resurser att skapa terror och kaos.

Har tagit upp detta förut, men i min ungdom tävlade jag i Thaiboxning. Vi hade enorma motkrafter som ville stoppa oss, de försökte med alla argument. Ex. skaderisk, när man då påtalade att ridning är betydligt mer kostsamt för samhället vad gäller skador gick argumenten över till att folk kunde bli utnyttjade. Motargumentet var naturligtvis att de skulle ursprungsdokumentera de kläder de hade på sig. Om det är någon bransch folk blir utnyttjade inom så är det väl textilindustrin. Sedermera också elektronikbranschen, där folk under slavliknande förhållanden producerar de smartphones i stort sett varenda moralkärring sitter och maniskt kladdar på..
Till syvende och sist kokade allt ihop till moralargument. Man tyckte det var för jävlig att vi gillade att slå varandra på käften. Precis som vissa tycker det är åt helvete att man kan betala någon för sex eller använda narkotika.

Några sakargument finns icke, enbart moraliska dogmer som jag hade hoppats att vi lämnat kvar i medeltiden. Tyvärr lever dessa kvar bland nyreligiösa, fundamentalister och ideologiska vettvillingar. De offrar gärna människoliv för att kunna få sitta kvar på sina höga hästar. Narkotikapolitiken är ett skräckexempel när moral går före all etablerad forskning, men sexindustrin lider också av dessa moralpredikanters häxjakt.
Citera
2015-09-13, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenQul
Vet du ingenting om människans sexualitet? Att visa upp sig och få uppskattning och uppmärksammhet är helt klart en del av den. Och det finns även porr för kvinnor, men det är väntat att du ska moralisera över porr också.

Bara för att du inte vill visa upp dig eller titta på porr betyder inte det att andra kvinnor inte vill göra det. Det är ständigt så med er förbudsivrare, ni ska jämt utgå från er egen väldigt smala sexualitet och moralisera utifrån den.

Ursäkta men halvnakna bikinimodeller, porr, allmän objektifiering av kvinnors kroppar lite överallt handlar knappast om kvinnlig sexualitet utan om en marknad som länge varit styrd av mäns plånböcker och mäns subjekt och därför stryker mäns egon och sexualitet medhårs, inte kvinnors.
Hade det varit en belöning för individers sexualitet att vara kalsongmodeller så hade detta varit ett attraktivt yrke för män.

Citat:
Ser bara en massa påståenden som 'troligt' och 'anser' och 'förmodligen'. Du får faktiskt komma med någonting konkret om du ska tas på allvar. Är dessa forskare någon "genusproffessor" som "tror" och "tycker" att det är så?

Och vad ser du hos TS? en enda mischmasch av vad han tror och påstår om olika saker.
ex. att alla prostituerade är det frivilligt pga sin sexualitet, kvinnor tycker det är så ashett att ligga med vilt främmande män för pengar, bli nedvärderad, stigmatiserad och utsatt för våld,
sexigt värre…

http://www.cosmopolitan.co.uk/reports/a32519/former-prostitute-real-life-story/
http://www.equalitynow.org/survivorstories/ayesha
http://abcnews.go.com/2020/story?id=4495721&page=1

extremt frivilligt yrke…my ass.

Citat:
Det finns flertalet farligare yrken och den riktiga faran för de som säljer sex finns för de som går på gatan:

http://www.cardozaplayer.com/article_details.php?cid=40&contentType=1&
http://www.cbsnews.com/media/10-of-the-most-dangerous-jobs/

Kan du länka till någon av dina "forskare" som "anser" att det är så farligt jämfört med andra yrken?

ok forskning:

http://aje.oxfordjournals.org/content/159/8/778.full

mordrisk för prostituerade ex: 229 av 100'

eller ta denna:

"FACT: Prostitution is one of the most dangerous professions in the country. A whole bunch of magazines like to release lists of the "most dangerous jobs" and number one is always fisherman, or logger or oil man. Well... prostitution, by the numbers, is riskier than all of those.

According to the most recent statistics, the death rate for prostitutes in the U.S. is 204 out of every 100,000. For fishermen, it's 129 out of every 100,000.

Of course, neither of those are as anecdotally deadly as being a retired WWE wrestler or U.S. president (which has a rate of 18,181 deaths for every 100,000)... and we don't know the death rate for crack whores or Norm MacDonald's favorite, assistant crack whores... but, end of the day, being a prostitute is really, really, really dangerous.

Also, the average prostitute gets physically (but non-lethally) attacked approximately once a month. "
http://www.11points.com/Dating-Sex/11_Myths_and_Facts_About_Prostitution_in_America

Så visa mig nu källan du har som tar fram ett farligare jobb i usa tack.
Jag väntar…det är inte oljeborrare, taxoichaffisar, boxare, poliser eller brandkåren…så du kan leta fram nått annat.

Citat:
Och om vi ska förbjuda något som någon anser är farligt så är det väldigt många saker som faller under den kategorin. Varför inte förbjuda livet självt? Vi vet ju vad livet leder till..

Och faran och stigmatiseringen finns på grund av att det är olagligt.

För 3000 000000 gången…Det vi förbjuder är sexköp!
sexköp är inte speciellt farligt. Det som är farligt är dock den efterfrågan som kommer av att man legaliserar att köpa sex samt det förakt och hat vissa män hyser för kvinnor, som då kommer till "lagligt" uttryck.

Säg mig vad sjutton är problemet med er gossar att ligga med kvinnor som vill för att de faktiskt vill ha sex utan att ta betalt? Vad är problemet med ömsesidighet? Vad är problemet med att respektera kvinnor?

är det en speciell manlig sexualitet som bara måste få komma till uttryck som kräver att få köpa kvinnor? Varför inte införa lite licensjakt på kvinnor också? En kvot som ska skjutas av varje år?
Stoppas upp och hängas på div. väggar? Titta-vad-jag-har-fällt?
Hade inte det varit toppen och gjort att ni känt er extra manliga med er lilla kuk , gevär och plånbok?

OM ni nu har denna drift, kan ni inte då köra med lite monopolpengar eller dylikt? om det nu är så "hett"?

För fan, var män! sluta köp kvinnor och behandla kvinnor som varor och visa lite manlig styrka för en gång skull.

Riktiga män litar på sin manlighet som den är, respekterar och gillar kvinnor och sig själva och skulle aldrig nedvärdera sig till att betala för att få sex eller delta i sexhandeln.
Riktiga män får också kvinnor. Kvinnor som inte vill något hellre än att få ligga med just dem för deras skull och inte för pengar.
Finns ett annat ord för det också:

Självrespekt.
Senast redigerad av Merapi 2015-09-13 kl. 23:37.
Citera
2015-09-14, 13:38
Medlem
Citat:

Varför skall inte människor som vill sälja sex frivilligt få göra det under säkra former? Om du är orolig för att de prostituerade blir utsatta för våld så skall du väl kämpa för att avkriminalisering av sexköp eftersom kriminaliseringen gör att de blir mer utsatta.

Sedan kan du inte jämföra lagliga och olagliga arbeten där man dessutom i princip bara tittat på gatuprostituerade, som vi redan vet är betydligt mer utsatta, och där många av dem har drogproblem och högt risktagande. Gatuprostitutionen utgör mellan 10-20 procent av den totala marknaden av prostituerade. Denna grupp jämförs sedan med befolkningen i allmänhet och vi vet ganska väl att gatuprostituerade är ganska långt ifrån "allmänhet". Hade de jämfört med vanliga prostituerade som säjer sex frivilligt, och lagligt, så hade saken varit betydligt annorlunda. Om du slumpvis skulle dela upp gruppen pundare i en prostitutionsgrupp och en som inte är det så är det inget som säger att skillnaderna i dödsfall skulle vara särskilt dramatiska där heller. Precis som vid PTS. Korrelation är som bekant inte samma sak som kausalitet. Lite högre får du lyfta ribban och inte vara helt förblindad av ideologi.

Resten är bara saker du tycker vilket inte har någon bäring i principiella- eller i faktamässiga resonemang.
Citera
2015-09-14, 15:40
Medlem
Ett inlägg fyllt med massa fördomar och gamla förlegade synsätt på könsroller.
Varför är man inte en man för att man betalar för sexet?
För jag tycker mig läsa mellan raderna att du är av skolan att riktiga män betalar notan, har jag fel?
Förstår verkligen inte vad som gör det omanligt att betala för detta.
Är det för att en riktig man måste kämpa så hårt han bara kan för att charma in sig hos kvinnor?
Så att han i slutändan måste betala ett mycket högre pris än vad han gjorde hos sexsäljaren?
Det är detta som är manlighet? Att alltid fjäska och ställa upp för kvinnor?
Och sedan kan man ju slutligen fråga sig: varför är det så viktigt för dig att man ska vara en riktig man?
Sitter värdet i manlighet? Hmmm, känns som gamla ideal. Vad många av din sort brukar kalla just patriarkala.

Citat:
Ursäkta men halvnakna bikinimodeller, porr, allmän objektifiering av kvinnors kroppar lite överallt handlar knappast om kvinnlig sexualitet utan om en marknad som länge varit styrd av mäns plånböcker och mäns subjekt och därför stryker mäns egon och sexualitet medhårs, inte kvinnors.
Hade det varit en belöning för individers sexualitet att vara kalsongmodeller så hade detta varit ett attraktivt yrke för män.

Och vad ser du hos TS? en enda mischmasch av vad han tror och påstår om olika saker.
ex. att alla prostituerade är det frivilligt pga sin sexualitet, kvinnor tycker det är så ashett att ligga med vilt främmande män för pengar, bli nedvärderad, stigmatiserad och utsatt för våld,
sexigt värre…

http://www.cosmopolitan.co.uk/reports/a32519/former-prostitute-real-life-story/
http://www.equalitynow.org/survivorstories/ayesha
http://abcnews.go.com/2020/story?id=4495721&page=1

extremt frivilligt yrke…my ass.

ok forskning:

http://aje.oxfordjournals.org/content/159/8/778.full

mordrisk för prostituerade ex: 229 av 100'

eller ta denna:

"FACT: Prostitution is one of the most dangerous professions in the country. A whole bunch of magazines like to release lists of the "most dangerous jobs" and number one is always fisherman, or logger or oil man. Well... prostitution, by the numbers, is riskier than all of those.

According to the most recent statistics, the death rate for prostitutes in the U.S. is 204 out of every 100,000. For fishermen, it's 129 out of every 100,000.

Of course, neither of those are as anecdotally deadly as being a retired WWE wrestler or U.S. president (which has a rate of 18,181 deaths for every 100,000)... and we don't know the death rate for crack whores or Norm MacDonald's favorite, assistant crack whores... but, end of the day, being a prostitute is really, really, really dangerous.

Also, the average prostitute gets physically (but non-lethally) attacked approximately once a month. "
http://www.11points.com/Dating-Sex/11_Myths_and_Facts_About_Prostitution_in_America

Så visa mig nu källan du har som tar fram ett farligare jobb i usa tack.
Jag väntar…det är inte oljeborrare, taxoichaffisar, boxare, poliser eller brandkåren…så du kan leta fram nått annat.

För 3000 000000 gången…Det vi förbjuder är sexköp!
sexköp är inte speciellt farligt. Det som är farligt är dock den efterfrågan som kommer av att man legaliserar att köpa sex samt det förakt och hat vissa män hyser för kvinnor, som då kommer till "lagligt" uttryck.

Säg mig vad sjutton är problemet med er gossar att ligga med kvinnor som vill för att de faktiskt vill ha sex utan att ta betalt? Vad är problemet med ömsesidighet? Vad är problemet med att respektera kvinnor?

är det en speciell manlig sexualitet som bara måste få komma till uttryck som kräver att få köpa kvinnor? Varför inte införa lite licensjakt på kvinnor också? En kvot som ska skjutas av varje år?
Stoppas upp och hängas på div. väggar? Titta-vad-jag-har-fällt?
Hade inte det varit toppen och gjort att ni känt er extra manliga med er lilla kuk , gevär och plånbok?

OM ni nu har denna drift, kan ni inte då köra med lite monopolpengar eller dylikt? om det nu är så "hett"?

För fan, var män! sluta köp kvinnor och behandla kvinnor som varor och visa lite manlig styrka för en gång skull.

Riktiga män litar på sin manlighet som den är, respekterar och gillar kvinnor och sig själva och skulle aldrig nedvärdera sig till att betala för att få sex eller delta i sexhandeln.
Riktiga män får också kvinnor. Kvinnor som inte vill något hellre än att få ligga med just dem för deras skull och inte för pengar.
Finns ett annat ord för det också:

Självrespekt.
Citera
2015-09-14, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oantastlig
Varför skall inte människor som vill sälja sex frivilligt få göra det under säkra former? Om du är orolig för att de prostituerade blir utsatta för våld så skall du väl kämpa för att avkriminalisering av sexköp eftersom kriminaliseringen gör att de blir mer utsatta.

Våld mot prostituerade sker bakom lykta dörrar oavsett om det är lagligt för sexkunder eller inte.
Och prostitution kommer alltid ske bakom lykta dörrar om det är lagligt eller inte, hör till saken.
bevisa för mig att våld mot prostituerade inte sker, eller sker i avsevärt mindre grad per 1000 prostituerade i legaliserade länder ( Danmark, Tyskland och Holland ex) än vad det sker i Sverige.

Grundproblemet är inte om det är lagligt att köpa sex eller inte, grundproblemet är de män som förknippar sex med våld och använder kvinnor som slagpåsar, dessa ratas av en majoritet kvinnor och hamnar därför på prostituerades lott. Lösningen där är inte att normalisera och legalisera sexköp
så dessa kan få puckla på kvinnor i lugn och ro utan att motarbeta denna kvinnosyn.

Jag har då bevis en masse för att den farliga typen dvs mest våldsutsatta prostitutionen ex. gatuprostitution och sextrafficking existerar i klart mindre omfattning i Sverige med sexköpslagen än vad den gör i dessa länder. Är inte dessa kvinnors trygghet, frihet och möjlighet slippa våld värt något?

Eller hade du tyckt det var toppen om vi nu, mitt i värsta flyktingkrisen plötsligt gör det lagligt för män köpa och handla med ex. antal barn, kvinnliga flyktingar och fler fattiga rumänskor för sexuellt ändamål? Det är ju så FRIVILLIGT och "sexigt" värre för dessa människor enligt dig.

Citat:
Sedan kan du inte jämföra lagliga och olagliga arbeten där man dessutom i princip bara tittat på gatuprostituerade, som vi redan vet är betydligt mer utsatta, och där många av dem har drogproblem och högt risktagande. Gatuprostitutionen utgör mellan 10-20 procent av den totala marknaden av prostituerade. Denna grupp jämförs sedan med befolkningen i allmänhet och vi vet ganska väl att gatuprostituerade är ganska långt ifrån "allmänhet". Hade de jämfört med vanliga prostituerade som säjer sex frivilligt, och lagligt, så hade saken varit betydligt annorlunda. Om du slumpvis skulle dela upp gruppen pundare i en prostitutionsgrupp och en som inte är det så är det inget som säger att skillnaderna i dödsfall skulle vara särskilt dramatiska där heller. Precis som vid PTS. Korrelation är som bekant inte samma sak som kausalitet. Lite högre får du lyfta ribban och inte vara helt förblindad av ideologi.
Resten är bara saker du tycker vilket inte har någon bäring i principiella- eller i faktamässiga resonemang.

Vad pratar du om nu? lagliga och olagliga arbeten? DET ÄR LAGLIGT ATT SÄLJA SEX!! Hur jävla många ggr måste jag upprepa detta? Herregud. Sexköpslagen gäller TORSKAR
Torskar = de som KÖPER sex. inte säljer. Få in detta i skallen jag orkar inte påpeka detta nån mer gång nu, hur svårt kan det vara?

Och Studien jag länkade får du nog kolla igen, den gäller prostituerade i stort, även kvinnor på bordeller och escorter blir misshandlade och mördade av sina torskar och hallickar.
http://www.foxnews.com/us/2015/07/26/escort-shoots-kills-attacker-who-may-be-responsible-for-other-deaths/
Så är inte enbart gruppen gatuprostituerade man tar upp.

Och hur gärna du än vill detta så går det liksom inte att bara räkna dina "vanliga" "sexälskande" och helt "frivilliga" alltid "kåta" och "glada" helt "trygga" sexsäljande självständiga entrerenörer som "prostituerade" och alla andra i världen som något annat som typ…inte existerar i ekvationen. Inte helt så forskning eller hederlig debatt fungerar.

Legalisering leder ovillkorligen till en ökning av både gatuprostitution och sextrafficking.
detta har jag nu dragit dig igenom så många inlägg så t.o.m du borde fatta detta vid det här laget.

Män som bevisligen skiter i sin sexuella motparts vilja oavsett om det handlar om våldtäkt, sexuellt trakassering eller som här sexköp är de som fan måste anpassa sig om världen någonsin ska bli en
vettig och trygg plats för alla att vistas i.

Och enligt din käre Pinker så är en av de största orsakerna till det minskade våldet i världen inkl. våldtäkt, som han skriver i sin senaste bok, är emancipering av kvinnor.
Ge kvinnor makt och möjligheter och de slipper använda sin kropp och sin sexualitet till att försörja sig och de slipper att alltid underkasta sig män och deras behov.
Citera
2015-09-14, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheEyeUSee
Ett inlägg fyllt med massa fördomar och gamla förlegade synsätt på könsroller.
Varför är man inte en man för att man betalar för sexet?
För jag tycker mig läsa mellan raderna att du är av skolan att riktiga män betalar notan, har jag fel?
Förstår verkligen inte vad som gör det omanligt att betala för detta.
Är det för att en riktig man måste kämpa så hårt han bara kan för att charma in sig hos kvinnor?
Så att han i slutändan måste betala ett mycket högre pris än vad han gjorde hos sexsäljaren?
Det är detta som är manlighet? Att alltid fjäska och ställa upp för kvinnor?
Och sedan kan man ju slutligen fråga sig: varför är det så viktigt för dig att man ska vara en riktig man?
Sitter värdet i manlighet? Hmmm, känns som gamla ideal. Vad många av din sort brukar kalla just patriarkala.

En människa med integritet är en människa ovasett kön som respekterar sig själv och andra.
I detta ingår att man betraktar ex. sex mellan 2 som en ömsesidig handling och inte något som JAG ska ha på, i någon annan.

Och du har fel om notan, nej jag tycker inte män ska betala notor, hyror eller dra ut stolar eller fjäska runt för kvinnor. Jag står för ömsesidigt kärleksfullt och vänskapligt fjäskande, ok?
och jag bjuder mina manliga bekanta på notor närhelst jag kan och det faller sig naturligt, jag öppnar också dörrar för män, bär matkassar och flyttar möbler och talar om för dem när de ser extra snygga ut, inga som helst problem. (dra ut stolar gör jag dock inte )

Det jag försöker här inne är att vända på hela denna stek och jag gör det faktiskt för er skull.
All denna manliga frustration över kvinnors bristande sexuella respons är nämligen lite smärtfull även för mig att läsa eftersom tro't eller ej jag gillar män.

Lösningen på dilemat kan dock inte stavas att kvinnor ska böjas, tvingas och fållas in i prostitution, tvångsäktenskap eller gammalt unket 50-tal ex. Lösningen för kärlekslöshet hos män kan heller inte vara att de ska tvingas ligga med människor som inte vill ha dem annat än mot betalning. Snacka om att kränka sig själv.
hajjar du? Ni gör er själva mest illa förutom att bidra till en massindustri som plågar kvinnor världen över.
Lösningen stavas att fortsätta öppna upp för kvinnors sexuella rättigheter världen över, att vi börjar prata mer om hur kvinnlig sexualitet ser ut, vad kvinnor vill ha och hur sex kanske kan se ut på andra sätt.
För uppenbart, om du nu inte noterat detta, ett rätt stort missnöje hos kvinnor medvetet eller omedvetet hur det funkar idag och hur sex ständigt utövas på mäns villkor och sexualitet = manlig heterosexuell dito.
Finns en stor pågående debatt om detta.

Det är min fasta övertygelse att det gör att kvinnor bara lägger ner sex, blir lesbiska, eller skiter i att skaffa ny partner efter skilsmässor. Alla faktorer som faktiskt är synliga i statistiken.

Och tips…sluta ansträng er så förbannat, ta ett steg tillbaka och umgås med tjejer som de människor de är och inte sexobjekt. Låt tjejerna komma till er.

Detta är nämligen kan jag lova er det mest attraktiva som finns för de flesta tjejer. Och de tjejer som sitter och förväntar sig få allt serverat är ju faktiskt egentligen inte så mycket att ha.
så som sagt, självrespekt.

Och en man ska vara det han är. Manlighet sitter i det fysiska och dofter m.m. saker man själv inte har kontroll över och enligt mig inte så mycket i beteenden.
En människa som betalar en annan för sex och helt enkelt betalar förbi den andres sexuella vilja är helt enkelt en dålig person man eller kvinna, hen säljer sin sexuella integritet.
Citera
2015-09-14, 17:10
Medlem
Citat:
.

Återigen, det finns ett fåtal sexköpare som beter sig illa. Dessa kommer dock köpa sex och bete sig illa oavsett om det är lagligt eller inte. Genom att förbjuda sexköp ökar du bara riskerna ännu mer för de som väljer att sälja sex. Vad i detta är det som är oklart? Vill du göra det säkrare för de som säljer sex är en avkriminalisering det enda du kan förespråka.

Sedan behöver jag inte bevisa någonting för dig, och du har givetvis inte motbevisat någonting kring ex. trafficking eftersom du fortfarande inte förstår orsakssamband. I stället kan vi läsa vad över 100 organisationer som arbetar emot trafficking skriver: "In summary, GAATW strongly opposes criminal penalties against sex workers’ clients as this approach: Has not reduced trafficking... Threatens sex workers’ income security and working conditions". I den här frågan vet vi redan att du har fel, det är därför jag har flera hundra experter och forskare på min sida, de stora människorättsorganisationerna etc. det är inte en slump.
http://www.gaatw.org/advocacy/Bill_C-36-GAATW_brief.pdf

Jaha, så studien var alltså inte från Colorado i USA där det är förbjudet att sälja sex? Vidare står det klart och tydligt i studien att "The overwhelming majority of the women worked as street prostitutes; only 126 worked in massage parlors, and most of these women also worked on the streets".

Nu får du försöka sansa dig. Du lider av något som kallas "Typical mind fallacy". Nu när du vet om det hoppas jag att du slutar projicera dina vanföreställningar på andra människor. Alla är emot prostitution som infattar tvång, ingen vill att det skall vara tillåtet att ha sex med omyndiga personer, alla är emot våldtäkt etc. Det som vi diskuterar är att människor skall kunna utnyttja sin mänskliga rättigheter och kunna ingå frivilliga avtal med varandra och genomföra överenskommelsen på ett säkert sätt.
http://wiki.lesswrong.com/wiki/Typical_mind_fallacy
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in