2015-09-03, 19:51
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
WW logik är alltså för att 0,02% män fattas upp till 50% som röstar att sexköpslagen ska vara kvar.
FAST de som röstar nej är en mycket klarare minoritet så ska vi ändra sexköpslagen och detta
trots att 80% av kvinnorna vill behålla den….vad kivnnor vill kan vi ju skita i eller hur WW, de är ju inte människor som ingår i nån befolkning.

Ge dig nu för fan.
Du har dribblat bort dig i vanlig ordning...lev med det.

Nej, det är du som försöker blanda bort korten. Diskussionen gällde mäns inställning, och där har jag bevisat att endast en minoritet av männen stöder sexköpslagen, och att trenden är att männens stöd minskar väldigt snabbt över tid.

Om du läst mitt inlägg så skulle du också noterat att jag påpekade att opinionsläget i frågan inte har särskilt stor betydelse som argument för förbud. Amnesty International har ju konstaterat att repressiva åtgärder mot prostitution och sexköp strider mot mänskliga rättigheter. Man kan ju inte på rimliga grunder anse att en majoritetsuppfattning som strider mot mänskliga rättigheter ska vara avgörande i frågan.

Amnesty International stödjer mänskliga rättigheter. De har alltså konstaterat att bland annat sexköpslagen strider mot dessa. Ut ur moralistgarderoben nu Merapi, stödjer du mänskliga rättigheter, eller inte?

Citat:
Laws that ban people from buying or selling sex should be scrapped because they breach their human rights, according to Amnesty International.

The criminalisation of voluntary sex between adults, whether for direct monetary gain or otherwise, threatens the rights to health, non-discrimination, equality, privacy, and security of person.
Senast redigerad av WordWarrior 2015-09-03 kl. 20:32.
Citera
2015-09-03, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Nej, det är du som försöker blanda bort korten. Diskussionen gällde mäns inställning, och där har jag bevisat att endast en minoritet av männen stöder sexköpslagen, och att trenden är att männens stöd minskar väldigt snabbt över tid.

Om du läst mitt inlägg så skulle du också noterat att jag påpekade att opinionsläget i frågan inte har särskilt stor betydelse som argument för förbud. Amnesty International har ju konstaterat att repressiva åtgärder mot prostitution och sexköp strider mot mänskliga rättigheter. Man kan ju inte på rimliga grunder anse att en majoritetsuppfattning som strider mot mänskliga rättigheter ska vara avgörande i frågan.

Amnesty International stödjer mänskliga rättigheter. De har alltså konstaterat att bland annat sexköpslagen strider mot dessa. Ut ur moralistgarderoben nu Merapi, stödjer du mänskliga rättigheter, eller inte?

nej diskussionen gäller i stort sexköpslagen med Amesty Int. rapport som grundlag i TS.

bara för att några procent män ev. har ändrat uppfattning, vilket vi inte vet för övrigt eftersom vi inte har nån rapport från 2015.
Att den ändrade från 2008-2011 säger ju ingenting om 2011-1015.

49,8 stödjer sexköpslagen och endast 34,4 stödjer den inte. det ger en majoritet som stödjer den.
resten vet inte. att de inte vet kan betyda att de lutar åt än det ena eller andra hållet, alltså kan du inte dran din slutsats.

För övrigt tror jag t.o.m att du fattar att sannolikheten för att tillräckligt många procent av "vet inte" högen män skulle rösta för ja till sexköpslagen, om de blev tvingade att avge ett svar, så att de 49,8% skulle bli ex. 51% dvs en majoritet är mer än sannolik, den är som Tage brukade säga så sannolik att den nästan är sann.

ja visst jag stödjer mänskliga rättigheter. Jag anser dock inte att sexköp ska vara en mänsklig rättighet.
Citera
2015-09-03, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oantastlig
Om ni har motbevisat det så är det ju märkligt att 300 ledande experter, ytterligare 18 ledande experter från amerikanska toppuniversitetet, en rad människorättsorganisationer inklusive Amnesty international samt 270 organisationer för prostituerade alla håller med mig.

Detta har jag och Diciplina nu bemött säkert 10 ggr vardera…och du kommer fortfarande dragandes med samma skit…att du orkar.
Börjar det inte bli pinsamt, eller har du verkligen så här taskigt minne att du måste centrifugera allt 30 ggr?

Citat:
Då misstänker jag att du inte heller köper en hantverkare, som kan vara slavarbetare, eller kläder, som kan vara sydda av slavarbetare etc. Du förstår själv att den typen av resonemang bara är trams och lämnas helt utan avseende.

Ja, det är lagligt att sälja sex men precis som Amnesty konstaterar så får det stora negativa konsekvenser för de som säljer sex bl.a. att de utsätt för mer våld som vi vill undvika.

Nej jag köper självklart inte tjänster från hantverkare som kan vara slavarbetare.
Och jag kollar faktiskt med jämna mellanrum de klädföretag som är svartlistade, precis som jag undviker fisk som är rödlistad etc.

vad trodde du?

Citat:
Det du inte vekar förstå är att det inte är en rättighet att köpa sex, det skulle nämligen innebära att någon har en skyldighet att sälja sex. En ståndpunkt som du förmodligen själv inser är helt absurd.

På ett rent principiellt plan är det flera saker, dels att vi har avtalsfrihet mellan myndiga personer i Sverige. Du har också rätt till din egen kropp och din egen sexualitet och då skall inte staten tvinga dig att utsätta dig för onödiga risker när du utnyttjar den rätten. Inskränkningar i dessa saker måste ha en extremt stark motivering eftersom du inskränker på mänskliga rättighet. Vidare är det så att staten inte skall lägga sig i med vem eller varför dess medborgare väljer att ha sex.

Och att förhindra sextrafficking skulle inte vara en tillräckligt bra och tungt vägande skäl menar du?
Och ingen som tar ifrån dig rätten till din kropp eller till din sexualitet.
Sexualitet handlar inte om pengar. Du äger din egen sexualite utan pengar. Det sexköpslagen gör är att ta ifrån folk lagligheten med att köpa sex, vilket kan ge försvårning för de som säljer sex, men då är den monetära handeln det handlar om, inte möjligheten ha sex, de kan ju ha det fullt gratis med kunderna hur mycket de vill eller hur?

Ska staten heller inte blanda sig i om vuxna väljer att ha sex med småbarn?

Citat:
Sedan är det givetvis en stor dubbelmoral att du får ha sex mot ersättning om du spelar in akten. Exakt samma argument som finns mot prostitution går att använda emot porr. Du kan således inte vara stringent i ditt resonemang och vara för betald sex framför kamera och emot betald sex utan kamera. Såvida du inte vill påskina att kameran i sig har några magiska egenskaper.

Varför skall man kunna köpa massage när man kan få det av en garanterat helt frivillig person på samma villkor? Det finns flera anledningar, ett är exempelvis att det är bekvämt, du slipper ge en massage tillbaka, eller vill få det av någon som är ett proffs. Kanske vill du prova saker du skäms för att berätta för en partner/kk. Det kan vara någon som reser mycket och inte har tid att skaffa en partner på varje ställe där denne är. Det kan vara bekvämt i den bemärkelsen att du slipper låtsas vara intresserad av någon du vill ha ha sex med, lyssna på massa meningslöst pladder, ge komplimanger etc för att få ligga. Kanske vill du ha sex med någon som är så attraktiv att du inte hade haft en chans att få till det med annars. Kanske kan du inte få till det alls om du har någon handikapp/osocial. Kanske vill du leva ut en fantasi som är svårt att lösa på annat sett ex. 3-kant eller orgie med partner av motsatt kön. Kanske vill du bara känna närhet och ömhet och detta är det enda sättet. Många av de prostituerade uppger ju att många av deras kunder är stammisar som de de har en bra relation utöver det sexuella etc. Forskning visar ju i övrigt att de som köpt sex är helt indistinguishable (Svenska?) från de som inte gjort det.

Kort och gott, det finns massor med anledningar till att någon skulle kunna tänka sig att betala för sex.

Tradigt!

samma gamla tugg och argument over and over again, satan vad tjatigt detta börjar bli.
porr och massage…ja ja.

Sexhandel har sextrafficking/ ekonomiskt tvång/ våld/ exploatering/ få valmöjligheter för vissa.
Porr har inte speciellt mycket sextrafficking vad jag vet/ ekonomiskt tvång ja kanske, inte så mycket våld vore inte så smart skaffa blåtiror eller slå ihjäl sina skådespelare/ exploatering? ja i viss mån/ större valmöjligheter. Där har du det magiska egenskaperna som gör sex framför kamera och publik som säkrare än sexförsäljning bakom en soppcontainer.

Om din partner är så totalt ointressant så kan du väl packa ner en liten uppblåstbar sak som du kan presentera i tullen och använda på dina resor? Är ju det absolut enklaste.
Den kan rengöras i hotellduschen och kostar bara en engångssumma och "pladdrar" inte ett skit och har inga som helst behov som du behöver uppfylla, jag lovar.

indistinguishable = går inte skilja från.

Nej sorry, jag tycker fortfarande inte att världens kvinnor ska behöva betala så svindyrt som de gör idag för att snubbar som du inte orkar med "pladder" etc.

Ni får faktiskt uthärda ömsesidigheten om ni ska ha sex med andra människor, det gör kvinnor och det funkar utmärkt för oss och har så gjort genom alla tusentals år.

vill ni bara ha fysisk utlösning så funkar handtralla utmärkt, det funkar också för kvinnor.
Citera
2015-09-04, 00:46
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
/.../

Ni får faktiskt uthärda ömsesidigheten om ni ska ha sex med andra människor, det gör kvinnor och det funkar utmärkt för oss och har så gjort genom alla tusentals år.

vill ni bara ha fysisk utlösning så funkar handtralla utmärkt, det funkar också för kvinnor.
Bägge fetade påståendena är trams från din sida.
Så det händer inte att kvinnor vill ha sex fast mannen inte är så sugen och sen ser till att få det?

Så du menar på fullaste allvar att kvinnor aldrig vill ha sex med en man för sexets skull? Att de aldrig känner att den egna handen inte alltid räcker till fast det "bara" är "fysisk sex" de vill ha?
Såhär beskrivs Erica Jong och hennes bok "Rädd att flyga":
"Det odödliga uttrycket "det knapplösa knullet" myntades i Erica Jongs feministbibel från 1973 (på svenska 1975). Den slog ner som en bomb i sin samtid, på grund av sin frispråkighet och sin öppenhet kring sex och framför allt kvinnlig sexualitet."
Notera uttrycket det knapplösa knullet...

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Rädd_att_flyga
Citera
2015-09-04, 09:07
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
ja visst jag stödjer mänskliga rättigheter. Jag anser dock inte att sexköp ska vara en mänsklig rättighet.

Återigen ägnar du dig åt intellektuell ohederlighet och fulspel. Det är ingen som påstått att sexköp ska vara en mänsklig rättighet. Däremot har Amnesty International efter noggranna studier fastslagit att lagar som hindrar samtyckande vuxna från att köpa, sälja och förmedla sexuella tjänster bryter mot grundläggande mänskliga rättigheter som exempelvis finns stipulerade i Europeiska deklarationen för mänskliga rättigheter. Jag har redan förklarat skillnaden mellan positiva och negativa rättigheter för dig, och jag tänker inte göra det igen.

När det gäller grundläggande mänskliga rättigheter så kan man inte ägna sig åt cherrypicking. Det är inget smörgåsbord där du kan välja och vraka. Antingen står du för dem eller inte. Vill du ha förbud mot sexköp mellan samtyckande och vuxna, så stödjer du inte mänskliga rättigheter. Punkt och slut.

Att förbjuda sexköp, sexförsäljning, och förmedling av sextjänster för alla samtyckande vuxna, för att skydda ett fåtal, uppfyller inte proportionalitetskriteriet. Skydda den utsatta minoriteten kan man göra med annat lagrum som är avsett för just detta (misshandel, människohandel, människorov, våldtäkt, etc.) Lagstiftning som inriktar sig på brott mot person ska vara avsedd för just detta, och det ska finnas ett identifierbart brottsoffer.

Citat:
Proportionalitetsprincipen är inom juridiken en princip som säger att åtgärder inte skall gå utöver det som är nödvändigt med hänsyn till ändamålet. Enligt denna princip vägs olika intressen mot varandra, till exempel samhällets krav på säkerhet mot individens rätt till integritet.

Proportionalitetsprincipen är en rättssäkerhetsprincip som innebär att det skall råda balans mellan mål och medel.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Proportionalitetsprincipen

Enligt Amnesty international bryter alltså repressiva prostitutionslagar mot flera viktiga människorättsprinciper:

Citat:
The criminalisation of voluntary sex between adults, whether for direct monetary gain or otherwise, threatens the rights to health, non-discrimination, equality, privacy, and security of person.

Europeiska konventionen för mänskliga rättigheter:

http://www.echr.coe.int/Documents/Convention_ENG.pdf

Här kan man direkt se vilka mänskliga rättigheter som repressiva prostitutionslagar kränker.

Artikel 5: Rätten till frihet och säkerhet.
Artikel 8: Rätt till respekt för privatlivet
Artikel 14: Rätten till ickediskriminering
Artikel 17: Förbud mot att kränka rättigheter
Senast redigerad av WordWarrior 2015-09-04 kl. 09:42.
Citera
2015-09-04, 09:28
Medlem
Citat:

Haha, bemött? Jag vet inte om du lever under villfarelsen att någonting ni skrivit överhuvudtaget haft någon bäring på vad de eller jag skrivit. Bara för att du skriver något betyder det inte att det är relevant. Om du fick välja ut en enda punkt där du tycker dig haft en relevant invändning, vilken skulle det vara? Jag kan inte komma på någon men det skulle vara kul att veta var du tror att du haft det.

Bra, då faller ju ditt argument att människor i allmänhet skulle köpa sexuella tjänster av slavarbetare. Var ju inte så svårt.

Ja, porr och massage. Det behöver ju repeteras för du verkar ju inte förstår att dina argument faller eftersom du inte kan bemöta dem. Hade du tagit till dig det första gången så hade det inte behövts upprepas.

Den mesta av sexhandeln handlar heller inte om tvång så då faller ju ditt argument även där. Precis som jag skrev innan, du kan inte vara intellektuellt hederlig och vara emot den ena men inte den andra formen. Om det är säkert på en inspelningsplats så är det säkert på ex. ett bordell.

Vad sägs om att du provar och ta en massage av en plastdocka ; ) Du vet mycket väl att det inte finns något stöd för att varken trafficking eller sexarbete minskar med sexköpslagen. Den har i princip bara negativa konsekvenser. Kring detta är det inte ens någon diskussion bland riktiga forskare. Att du tycker olika i dina kvinnogrupper är totalt ointressant. Ni är ändå inte övertygad av forskning utan ideologi. Märker även att du helt undvek att svara på de principiella skälen och varför vi skall inskränka i människor rättigheter.
Citera
2015-09-05, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oantastlig
Haha, bemött? Jag vet inte om du lever under villfarelsen att någonting ni skrivit överhuvudtaget haft någon bäring på vad de eller jag skrivit. Bara för att du skriver något betyder det inte att det är relevant. Om du fick välja ut en enda punkt där du tycker dig haft en relevant invändning, vilken skulle det vara? Jag kan inte komma på någon men det skulle vara kul att veta var du tror att du haft det.

Ditt Open letter på 300 har ett svars brev på 800 som försvarar sexköpslagen.
http://www.straight.com/news/74235/open-letter-calls-nordic-approach-prostitution-canada

Vilket för länge länge sen Diciplina täppte till din trut med..men som du sitter och inte låtsas om.
Precis som du ignorerar alla andra ggr folk har motbevisat dig.
Relevant har jag varit så gott som alltid, eftersom jag i regel håller mig till ämnet, istället för att falla ut i personpåhopp stup i kvarten.

MIn strösta relevanta invändning mot att vi ska legalisera sexköp är att de med största sannolikhet , enligt jämförande statistisk med andra länder, forskare, skulle öka sextrafficking, gatuprostituion i Sverige. Båda former av prostituion som är direkt skadliga för kvinnor.
Vi skulle få den danska gatuprostitutionsscenen till Sverige. Danmark med sina 800 enbart utländska kvinnor från extremt fattiga nationer, som står på danska gator enbart för att tjäna pengar och där över hälften blivit våldsutsatta samma år och kraftig PTSD, avsevärt värre än hemvändande soldater från Afghansistan, depressioner och narkotika är vardag.
Detta finns att läsa i den danska rapporten i din gamla tråd.

Där har du ett fett skäl för att vi inte ska spä på efterfrågan i Sverige så fler kvinnor tvingas in i denna skit. Jag tycker nämligen kvinnor kan få slippa förvandla sin kropp och sexualitet till försäljningsvara. Är inte speciellt sexigt för fem öre.

Citat:
Bra, då faller ju ditt argument att människor i allmänhet skulle köpa sexuella tjänster av slavarbetare. Var ju inte så svårt.

Vilket är en idiotisk jämförelse.

Citat:
Ja, porr och massage. Det behöver ju repeteras för du verkar ju inte förstår att dina argument faller eftersom du inte kan bemöta dem. Hade du tagit till dig det första gången så hade det inte behövts upprepas.

Den mesta av sexhandeln handlar heller inte om tvång så då faller ju ditt argument även där. Precis som jag skrev innan, du kan inte vara intellektuellt hederlig och vara emot den ena men inte den andra formen. Om det är säkert på en inspelningsplats så är det säkert på ex. ett bordell.

Vad sägs om att du provar och ta en massage av en plastdocka ; ) Du vet mycket väl att det inte finns något stöd för att varken trafficking eller sexarbete minskar med sexköpslagen. Den har i princip bara negativa konsekvenser. Kring detta är det inte ens någon diskussion bland riktiga forskare. Att du tycker olika i dina kvinnogrupper är totalt ointressant. Ni är ändå inte övertygad av forskning utan ideologi. Märker även att du helt undvek att svara på de principiella skälen och varför vi skall inskränka i människor rättigheter.

Jag bemöter dina argument hela tiden, du bemöter däremot mer sällan mina. Det hjälper inte att sitta och ideligen påstå något som för alla och envar är uppenbart felaktigt för att göra det sant? Ok?
Inte heller är det ett speciellt hederligt sätt att debattera på. Utan exakt så barnsligt som det förefaller. Om du vill måna om ditt namn Oantastlig kanske du bör sluta bete dig som en 5-åring

Och vad är tvång i din värld? ( tror detta är 4:e gången jag nu bemöter ditt påståendet med detta argument som du sen inte svarar på)
Är det tvång att ha prostitution som sin enda möjlighet att försörja sig och ev. barn?
Är det tvång om man blivit hitlurad för andra typer av jobb och sen hamnar i denna bransch via övertalning, tjat och det faktum att man inte har pengar till biljetter hem?
Var Nora tvingad?
Om du inte tycker ovan är tvång, så har vi helt enkelt väldigt olika syn på vad tvång är.

Och stön….!!!!

inget stöd för att Sverige idag med sin sexköpslag inte har mindre sextrafficking än ex. Tyskland, Danmark och Holland….VERKLIGEN???????
Hur många ggr tycker du jag ska behöva sitta och dra fram ALLA de rapporter, forskare och statitisk
som existerar i denna sak igen, igen, igen och igen?

För att en sån som du verkar ha minne som en guldfisk eller saknar intellektuell hederlighet för att inse att du är rejält överbevisad härvidlag?

Fjant.
Citera
2015-09-05, 14:38
Medlem
Citat:

Som jag redan svarade då. Om jag har 300 geologer som skriver att jorden är 4,5 miljarder år gammal och så kommer du med 800 kreationister som säger att den är 6 000 år gammal så har det ju ingen betydelse. Det måste väl till och med du förstå? De 800 börjar till och med sitt brev med att säga att de tycker det är orättvist att bara experter skall få uttala sig i frågan. Ridå!
Det var alltså ditt bästa motbevis? Något som var så uppenbart felaktigt att det var skrattretande.

Suck, ibland glömmer jag av att du är helt obildad. Hur som, vi gör det lätt här, jag hänvisar till "Global Alliance Against Traffic in Women" som består över 100 NGO:s som arbetar emot trafficking. Deras slutsats "In summary, GAATW strongly opposes criminal penalties against sex workers’ clients as this approach... Has not reduced trafficking". Vad du sedan tycker dig se i statistiken, med dumstruten nerdragen över ögonen, kunde inte vara mer ointressant. Jag har redan motbevisat dig så många gånger så har det inte gått in nu så lär det aldrig göra det.
http://www.gaatw.org/advocacy/Bill_C-36-GAATW_brief.pdf

Så du menar att bara för att ett större antal gått under jorden, så du slipper se dem, så är det värt att utsätta alla andra prostituerade för större risker? Minst risk att bli utsatt för våld har ju de som jobbar på bordeller. Då borde du förespråka att de i så fall jobbar där. Om du nu hade brytt dig om dessa människor men det gör du ju knappast.

Bemöta mina argument? Se punkt 1.

Jag vet inte riktigt hur du tänker här men om du känner dig "tvingad" att prostituera dig så gör du ju det oavsett om det är lagligt att köpa eller inte. Men oavsett så skall du väl få göra det så säkert som möjligt? Och varför skall alla andra få sämre arbetsmiljö? Vi förbjuder inte vanligt byggarbete för att det finns enstaka människor som utnyttjas i byggbranschen. Du har inte tänkt igenom dessa argument, det märks rätt tydligt.

Så för att summera, när du fick välja ditt bästa argument så hänvisade du ett brev till 800 aktivister som svar på vad över 300 experter säger? Ok, då vet vi vad din standard är. Då kanske du även förstår varför inga intellektuellt hederliga människor håller med dig. Vill du få chansen att välja ut ett ytterligare argument där du känner att du har starkt stöd? Du kan ju inte misslyckas lika fatalt ytterligare en gång, eller kan du? Spänningen är olidlig.
Senast redigerad av Oantastlig 2015-09-05 kl. 15:06.
Citera
2015-09-07, 11:51
Medlem
Eftersom den är diskussionen redan är vunnen, både moraliskt och faktamässigt, tänkte jag bara bjuda på en ytterligare gedigen källa.

The Global Alliance Against Traffic in Women, som är en organisationen bestående av över 100 NGO som arbetar emot trafficking, skriver:

The Global Alliance Against Traffic in Women, International Secretariat (GAATW - IS) strongly opposes introducing criminal penalties against the clients of sex workers. This conclusion is based on our 20 years of working with and learning from sex workers and specifically, our 2011 research of client criminalisation or ‘end demand for prostitution’ approaches, Moving Beyond ‘Supply and Demand’ Catchphrases : Assessing the uses and limitations of demand-based approaches in anti-trafficking. 1 We found that criminalising sex workers’ clients does not reduce sex work or trafficking. Instead, it infringes on sex workers’ rights and obstructs anti-trafficking efforts.

In summary, GAATW strongly opposes criminal penalties against sex workers’ clients as this approach:
Has not reduced trafficking;
Threatens sex workers’ income security and working conditions, by increasing competition amongst sex workers, and decreasing opportunities for safe screening procedures;
• Has not stopped violent or abusive clients who are more experienced at evading law enforcement, but has ended up impacting less experienced clients;
• Dismisses and silences the concerns, priorities and knowledge of sex workers;
• Increases law enforcement power over sex workers; and
• Increases stigma against sex workers

www.gaatw.org/advocacy/Bill_C-36-GAATW_brief.pdf

Förutom detta så skriver Amnesty international: "We would like to claim to be the first to address this issue. But we are not. Other groups which support or are calling for the decriminalization of sex work include the World Health Organization, UNAIDS, International Labour Organization, the Global Alliance Against Trafficking in Women, the Global Network of Sex Work Projects, the Global Commission on HIV and the Law, Human Rights Watch, the Open Society Foundations and Anti-Slavery International."
Citera
2015-09-07, 18:19
Medlem
Varför bry sig när det inte är ni kvinnor som ska hyra ut era arslen? Prostituerade som inte ingår i trafficingnätverk gillar sitt yrke och vill slippa bli betraktade som samhällets avskräde men det vill inte ni. Ni gillar att stämpla kvinnor som hur lätt som helst skulle kunna få era mäns intresse - dessutom under betydligt mindre kravlösa förutsättningar. Ni vill heller inte att dessa kvinnor ska få känna någon trygghet och därmed tvingas umgås med sina klienter under osäkra förhållanden. Ni är direkt ansvariga för varje död, misshandlad eller våldtagen prostituerad kvinna i Sverige.

Akta så att ni inte trillar ner från piedestalen så att ert utseende matchar era inre kvaliteter.
Citera
2015-09-09, 20:36
Medlem
Bystskuggas avatar
En sansad artikel om det hela.

http://www.sn.se/asikter/opinion/1.3383408

Citat:
Traditionellt sett har staten och samhället många gånger valt att bemöta sådant beteende med straff. Straffa den individ som utför det, trots att personen ifråga främst skadar sig själv. Det verkar inte fungera något vidare, människor som gör sig själva illa mår inte bättre fortare för att de dessutom straffas av samhället för det.

Vi i sverige borde skaka av oss våra fördomar, och hjälpa.
Citera
2015-09-10, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
En sansad artikel om det hela.

http://www.sn.se/asikter/opinion/1.3383408

Vi i sverige borde skaka av oss våra fördomar, och hjälpa.

Ja, det är ganska självklart. Vad de kunde tryck på i artikeln är att de flesta som säljer sex gör det frivilligt, ofta som en del i sin egen sexualitet. Precis som de som spelar in porr.

Vidare, även droger borde legaliseras. Det är bara att erkänna att förbud har varit ett enormt misslyckande. Förutom att de inte verkar leda till fler som använder droger, tvärtom, så skulle man även i ett svep slå undan fötterna på en av de största inkomstkällorna hos kriminella. Dessutom, så skulle priserna kraftigt fall vilket gör att de som är beroende av droger inte skulle behöva begå like mycket brott för att försörja sitt missbruk. För att inte tala om hur mkt resurser detta skulle frigöra hos polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in