2015-09-09, 20:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Fast det är ju inte antalet siffror, utan antal paket som är problemet.

Mm, antalet paket är i alla fall en del av problemet, det är ju därför jag avrådde den andra killen från Area Damage och Pain Enhancer, men det finns ju en hel del problem med att hp lagras i 32-bit ints när vi kommer upp i så mycket högre nummer (som Ra-den i WoW då det kunde bli overflow). Men det är ju enbart vid höga grifts som det påverkar (det bekräftar ju din länk), så något konstigt har de gjort. Om du samlar upp lika många mobs i lägre grifts levels och gör likadant så laggar det inget, är det något annat som skiljer än storleken på siffrorna?

Citat:
Really? Vad krävs för att vara framgångsrik för dig? I mina ögon är syftet att ha kul, är jag då framgångsrik om jag har roligt?

Vi pratar om leaderboards om du har missat det.

Citat:
Skämt åsido, så kan du t.ex. kolla här

https://www.reddit.com/r/Diablo/comments/3k7ndd/the_troubled_state_of_competitive_diablo_3/

Lustigt, jag vet vem anDe är, har varit friend med honom länge, varit i samma clan och snackat mycket på TS. Han är lite av en idiot, han var officer i en stor clan (Juice) till slutet av season 3 då han och den andra officern (Salk) lämnade clanen utan att säga något för att de hellre ville spela med "personer de ville spela med", som resulterade i att de startade en ny clan med ett fåtal spelare, och därmed lämnade Juice (100+ medlemmar) utan officers, endast en clan leader som hade varit offline i flera veckor. Det ledde såklart till att clanen gick sönder.

Förresten så hamnade jag högre än honom på leadeboards.

Däremot har han rätt angående botting, och det är ett ännu större problem nu i season 4, i season 3 påverkade det faktiskt inte alls så mycket.

Jag vet inte riktigt varför du postade hans rant, säger han emot mig på något sätt? Jag säger ju att en spelare som no-lifer har ett övertag på kanske 5 grifts-levlar över casuals, och där håller han ju med mig (både jag och han hamnade inom 5 grift-levlar inom rank1, och vi båda var runt plvl 1000).

Citat:
Sådär börjar det, och sen fortsätter det i tonen att det tyvärr tagit bort skicklighet ur spelet, men jag antar även han är kass, eftersom man aldrig ser uttalanden från framgångsrika personer i spel.

Vad sägs som att hoppa ner från din höga häst?

Skicklighet har inte alls försvunnit, det är ju skitsnack från din sida, om det beror på okunskap eller ej vet jag inte. Däremot har den inte lika stor effekt som på många andra spel. D3 är ett grinding-spel.

Han (och jag) hamnade ju topp20 utan att fuska eller spela mycket (han hade ett uppehåll på 1-2 månader btw), så det bevisar ju bara att jag har rätt...

Nej, jag sitter bra här uppe.
Senast redigerad av Illsuionist 2015-09-09 kl. 21:56.
Citera
2015-09-10, 21:16
Medlem
Fan vad jag tappade motivationen nu. Jag som många andra spelar och grindar paragons för att framåt slutet av säsongen kunna pusha leaderboardsen.
En vän till mig klev upp i top 3 solo barbs ikväll, jag gratulerade honom, för att sedan få höra om de exploits han och alla andra top clears använder sig av. De stackar alla passiva, de snapshottar bane of the stricken på bossen etc.
Hur jävla kul kommer resten av säsongen vara nu, man kommer ju aldrig kunna komma ikapp folk som blir mer eller mindre odödliga med hjälp av alla passives och dessutom exploitar gems för att få en annars omöjligt hög skada VS rift guardians. Och känner man Blizzard rätt så kommer det väl inte göras mkt åt detta.
Citera
2015-09-10, 21:57
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Fan vad jag tappade motivationen nu. Jag som många andra spelar och grindar paragons för att framåt slutet av säsongen kunna pusha leaderboardsen.
En vän till mig klev upp i top 3 solo barbs ikväll, jag gratulerade honom, för att sedan få höra om de exploits han och alla andra top clears använder sig av. De stackar alla passiva, de snapshottar bane of the stricken på bossen etc.
Hur jävla kul kommer resten av säsongen vara nu, man kommer ju aldrig kunna komma ikapp folk som blir mer eller mindre odödliga med hjälp av alla passives och dessutom exploitar gems för att få en annars omöjligt hög skada VS rift guardians. Och känner man Blizzard rätt så kommer det väl inte göras mkt åt detta.

Skrev om den tidigare.

Jag känner verkligen för er som pressar leaderboards när sådana här saker händer.

Redan 2 veckor in i ny säsong så är faktiskt leaderboards förstörda.
Citera
2015-09-11, 13:06
Medlem
Opilus5500s avatar
Jag tycker DH suger så sjukt hårt i denna säsong! Vad gör jag för fel? jag kan inte ens rubba ett elite pack när kör greater rift med 4 pers på level 43, de som att jag skulle behöva en pilbåge med 5000 i dps för ligga i samma nivå som de andra klasserna.

Munkar och Barbar och wizard dominerar som vanligt.. Jag sitter med 1,5 miljoner dps och har 30% dps emot elite, (paragon 389) men ändå gör jag inte ens närheten av dessa 3 klasser dps.... Troligen har jag fel build och spelar klassen sjukt dåligt...

Finns någon riktigt tung DH här på FB som kan ge tips och råd, nej ingen länk till min profil vill inte outa mig dessvärre..
Senast redigerad av Opilus5500 2015-09-11 kl. 13:08.
Citera
2015-09-11, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Jag tycker DH suger så sjukt hårt i denna säsong! Vad gör jag för fel? jag kan inte ens rubba ett elite pack när kör greater rift med 4 pers på level 43, de som att jag skulle behöva en pilbåge med 5000 i dps för ligga i samma nivå som de andra klasserna.

Munkar och Barbar och wizard dominerar som vanligt.. Jag sitter med 1,5 miljoner dps och har 30% dps emot elite, (paragon 389) men ändå gör jag inte ens närheten av dessa 3 klasser dps.... Troligen har jag fel build och spelar klassen sjukt dåligt...

Finns någon riktigt tung DH här på FB som kan ge tips och råd, nej ingen länk till min profil vill inte outa mig dessvärre..

Provat Natalyas, som alla andra DH kör med?

När har Wizard någonsin dominerat i RoS?
Citera
2015-09-11, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinslaughterer
Provat Natalyas, som alla andra DH kör med?

När har Wizard någonsin dominerat i RoS?

Eller hur, wizard dominerar knappast den här patchen, de har precis som alla utom barb/monk ingen plats i höga grifts och är väl inte speciellt bra på något annat heller. Förra patchen fick de väl vara med i en och annan push, men knappast någon dominans.
Citera
2015-09-11, 14:50
Medlem
AquaRegias avatar
Citat:

Om du inte berättar vad du har för gear osv. så är det såklart omöjligt för någon att säga vad du gör fel.
Citera
2015-09-11, 15:50
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik

Kan du snapshotta bane of the stricken på samma sätt?

Men jag beklagar verkligen, det verkar som att varje säsong haft problem med fusk. Bloodshards var på något sätt en sak, nu är det istället saker som gör att man plockar bort skill som en del av pushandet. Det gör det extremt tvåkigt precis som du säger.

:/

Blizz måste förbättra det här, annars finns risk att det dödar spelet så som det är nu.

Citat:

D3 är intressant, det handlar om multiplikatorer. Saknar du några stycken sjunker din skada något otroligt. Så antagligen är det någon av dessa som gör att du tappar.

För DHs må vara sämsta klassen i spelet just nu, men jag klarar ~50 utan ancientvapen nu. De ligger egentligen en bit efter, men vid 45 går inte gränsen.

Så då är frågan, kör du focus/restraint och en cubad convention of elements? Utöver det, vilka gems spelar du med och vilka levels har du på dessa?

Kör du UE eller Nats? Båda är viable, men Nats kommer lite längre.
Senast redigerad av N3ss3 2015-09-11 kl. 15:53.
Citera
2015-09-11, 16:05
Moderator
^Eazs avatar
Citat:

Men jag beklagar verkligen, det verkar som att varje säsong haft problem med fusk. Bloodshards var på något sätt en sak, nu är det istället saker som gör att man plockar bort skill som en del av pushandet. Det gör det extremt tvåkigt precis som du säger.

Blizz måste förbättra det här, annars finns risk att det dödar spelet så som det är nu.

Jupp, googlade lite snabbt och du kan stacka t.ex Archon till max stacks, sen dricka en potion och då tar bane of the stricken den dmg'n du har då i sina beräkningar och snapshotar sin skada där.

Fråga:
Citat:
From what I gathered, you get as many stacks as you can on archon and then use a potion and it snapshots the BotS proc internal cooldown to match your attack speed when you had all the stacks of archon.
If that's true, what happens if you use your potion again when you have 0 stacks?

Svar:
Citat:
Using a potion or entering a new area (rift floors, etc.) recalculates your stats more or less. The best time to use your potion if you don't need it is inside of a lot of mobs with as many archon stacks as possible, along with Pain Enhancer bleeding on them.
The updated APS w/ sticken will last until you move to the next floor/area or use your potion again
Citera
2015-09-11, 16:39
Medlem
Andersson93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Togren
En polare till mig hade samma problem. Det visade sig att han nyligen hade uppdaterat drivrutiner och det var det som skapade problemet. Han sökte runt på google och det var fel som upplevde samma problem. Där hittade han även en lösning och nu fungerar det.
Aha okej. Nu var det några dagar sedan visserligen men problemet kvarstår fortfarande. Jag har reparerat spelet en gång hittills och funderar på att ominstallera spelet för att se om det hjälper. Om inte det hjälper lär jag nog inte spela det alls.
Citera
2015-09-11, 17:37
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:

D3 är intressant, det handlar om multiplikatorer. Saknar du några stycken sjunker din skada något otroligt. Så antagligen är det någon av dessa som gör att du tappar.

För DHs må vara sämsta klassen i spelet just nu, men jag klarar ~50 utan ancientvapen nu. De ligger egentligen en bit efter, men vid 45 går inte gränsen.

Så då är frågan, kör du focus/restraint och en cubad convention of elements? Utöver det, vilka gems spelar du med och vilka levels har du på dessa?

Kör du UE eller Nats? Båda är viable, men Nats kommer lite längre.

Kör med hela Maruader settet och Sentry och en enhands crossbow med 3,2 dps och sockad med gröna gemen. Kör med Bane of Trapped, och den som ger en 35000 i life per sekund...
Kör inte med någon focus ring dessvärre, kanske man borde se på, och Natalya settet har jag faktiskt fått par delar av, möjligen att byter bort de då.. Jag lever kanske i DHs gamla Build ifrån season2, så antar att jag gör något galet fel just nu! Man lär sig av sina misstag och skall byta builds och gear ikväll
Citera
2015-09-11, 19:00
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Kör med hela Maruader settet och Sentry och en enhands crossbow med 3,2 dps och sockad med gröna gemen. Kör med Bane of Trapped, och den som ger en 35000 i life per sekund...
Kör inte med någon focus ring dessvärre, kanske man borde se på, och Natalya settet har jag faktiskt fått par delar av, möjligen att byter bort de då.. Jag lever kanske i DHs gamla Build ifrån season2, så antar att jag gör något galet fel just nu! Man lär sig av sina misstag och skall byta builds och gear ikväll
Du kan absolut köra M6.

Det som är viktigt då är att du kör med rätt passiva och bombardier's rucksack, annars gör du betydligt sämre skada än du borde.

Bort med wilderbeast, DH är en glaskanon och du skall inte tanka skada alls. Jag gör skitmycket skada men dör mer eller mindre om en vit mob tittar på mig och tyvärr är det så du måste spela klassen just nu.

Natalyas är en helt annan spelstil, den är kul men svår att vänja sig vid så gå inte över till den specen/gearen om du inte vet vad du gör.

Så för att prata m6(marauder). Du måste se till att köra custom engineering, se alltid till att ha fem sentries (tre om du inte har rucksack) uppe. Jag skulle rekommendera dig att köra med cindercoat i kuben. Sedan skulle jag också rekommendera dig att köra med fire multishot (arsenal) som spender till en början. Du skall inte heller köra med en enhandsxbow om du kör M6. Så slöa vapen som möjligt är bra, även om de har lägre DPS. Så crafta Arcane Barbs (som vanligt) tills du får en bra. De gems du bör köra är Zei's, bane of the trapped och bane of the strikken i mina ögon, en del byter stricken mot iceblink.

Annars skulle jag rekommendera dig att testa UE, men det kan vi kolla lite närmare på om du får dem delarna.

Hoppas i alla fall lite klarnar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in