2015-09-09, 16:18
Medlem
Japp alla fuskar. Iaf alla som ligger över mig på leaderboardsen, varenda jävel, enda förklaring jag kan ge, hur skulle de annars kunna slå mina supreme skills?

EDIT: Speciellt DeatX, han fuskar som fan

Top 1000 behöver man absolut inte nolife'a för, det är skitsnack. Jag har slutat på rank 42(s2) och någonstans mellan 200-500 på s3. Båda säsongerna körde jag ganska mkt (kanske 4-5h efter jobbet) de tre första veckorna för att sen sluta mer eller mindre helt. Skulle säga att top 1000 är hur lätt som helst om man spelar någorlunda effektivt de timmar man lägger på spelet. Men många verkar mest stå i stan och städa i stashen istället för att pumpa grifts, så då är det klart man inte kommer någonstans.
Senast redigerad av GillarKebabtallrik 2015-09-09 kl. 16:30.
Citera
2015-09-09, 16:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Japp alla fuskar. Iaf alla som ligger över mig på leaderboardsen, varenda jävel, enda förklaring jag kan ge, hur skulle de annars kunna slå mina supreme skills?

EDIT: Speciellt DeatX, han fuskar som fan

Ni som har lite mer koll, någon som hört hur det ligger till med en fix på helltooth lagget?
Citera
2015-09-09, 16:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillarmat

Ni som har lite mer koll, någon som hört hur det ligger till med en fix på helltooth lagget?

Ser inte alls ljust ut, det du kan göra är att ta ur paragon points ur area damage (och även se till att inte ha det på gear) för att minimera belastning. Carnevil hade ju lagget genom hela season 3, vilket var synd då de absolut konkurrerade med DHs och Wizards i dmg output. Pain Enhancer och liknande ska du också undvika. Jävla skitspel som inte klarar av sånt här egentligen.

De borde kanske göra som i wow och stryka några siffror...
Citera
2015-09-09, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillarmat

Ingen aning faktiskt. Dock tycker jag höga grifts har feta problem med lagg så fort det är lite density, även om det inte finns någon WD i gruppen. Sjukt irriterande.
Citera
2015-09-09, 16:29
Medlem
Lanoos avatar
Fusk hit och fusk dit.
Stör mig mer på RNGn.
En spelare matar 200h och har average gear. Nästa kör 10h och har perfekt gear.
Finns för många exempel för att ens räkna. Men när både min brud och IamWorthless får perfekta HF-amus på första craftningen och en annan nöter skiten i en vecka, så känns det inte lika kul.

Skillnaden ligger väl mer i att en duktig spelare är mer insatt och kan farma mer effektivt än vad en normal spelare gör.

Jag skulle säga att jag är en ok spelare, men det är inte ens värt för mig att börja pusha grifter utan att ha all gear på plats till mina DHs. Och eftersom skiten jag behöver VÄGRAR droppa trots allt för mycket speltid så är det ingen idé att ens försöka, resultatet blir att man tröttnar istället. *Buhu, det är så synd om mig.*
Citera
2015-09-09, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Fusk hit och fusk dit.
Stör mig mer på RNGn.
En spelare matar 200h och har average gear. Nästa kör 10h och har perfekt gear.
Finns för många exempel för att ens räkna. Men när både min brud och IamWorthless får perfekta HF-amus på första craftningen och en annan nöter skiten i en vecka, så känns det inte lika kul.

Skillnaden ligger väl mer i att en duktig spelare är mer insatt och kan farma mer effektivt än vad en normal spelare gör.

Jag skulle säga att jag är en ok spelare, men det är inte ens värt för mig att börja pusha grifter utan att ha all gear på plats till mina DHs. Och eftersom skiten jag behöver VÄGRAR droppa trots allt för mycket speltid så är det ingen idé att ens försöka, resultatet blir att man tröttnar istället. *Buhu, det är så synd om mig.*

Mmm en del är sånna as, får typ perfekt gear på några dagar. Jävla RNG
Citera
2015-09-09, 16:35
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Mmm en del är sånna as, får typ perfekt gear på några dagar. Jävla RNG

Man har ju accepterat att det bara är så det är. But still, jag tycker det är lite weird att man inte kan progressa på nåt annat sätt.
Jämför man mot andra spel så under progressionens gång så låser man upp ny gear som man kan köpa på olika sätt, här handlar "allt" om tur rakt av.

Du har ju slitit en del den här säsongen med att få ett vettigt vapen så vitt jag kan komma ihåg, så du borde lipa du också
Citera
2015-09-09, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Man har ju accepterat att det bara är så det är. But still, jag tycker det är lite weird att man inte kan progressa på nåt annat sätt.
Jämför man mot andra spel så under progressionens gång så låser man upp ny gear som man kan köpa på olika sätt, här handlar "allt" om tur rakt av.

Du har ju slitit en del den här säsongen med att få ett vettigt vapen så vitt jag kan komma ihåg, så du borde lipa du också

Mjo sant, men vapnet kom ju till slut=)
Citera
2015-09-09, 16:44
Medlem
Hur går det för alla på säsongen so far? paragon? gear? Vad tycker ni?

Jag gillart som fan so far, p70X, fullt bra rollat ancient set etc. Gött att barbs har en plats i höga grifts. Lite komiskt att det BARA är barbs och monks i höga grupper nu, de två klasser som aldrig fick vara med i höga grifts förra säsongen:P. Ser mig spela betydligt mer den här säsongen än tidigare.
Citera
2015-09-09, 17:19
Medlem
Citat:

Jag gillart som fan so far, p70X, fullt bra rollat ancient set etc. Gött att barbs har en plats i höga grifts. Lite komiskt att det BARA är barbs och monks i höga grupper nu, de två klasser som aldrig fick vara med i höga grifts förra säsongen:P. Ser mig spela betydligt mer den här säsongen än tidigare.

Ligger på p634, har i stort sett fullgearade u6Monk, supp-monk, barb och dh. en wd på gång också! Kört gr64 som högst tror jag. Nu är väl nästa steg att bara fokusera på barbaren för att få allt ancient! just nu får jag en hc gubbe boostad bara för season journey...
Citera
2015-09-09, 18:14
Medlem
Bara9s avatar
Citat:

Clearade GR 65 Solo idag efter mycket lagg (Helltooth WD). Paragon 649 än så länge Gillar verkligen witch doctors förmåga att kunna speedcleara rift hyffsat fort i varje fall, något jag störde mig på grymt förra säsongen. Istället är situationen katastrof när det kommer till 60+ Grifts som 4man och även solo över 63 typ som Helltoothspeccad, det laggar helt enkelt sönder...
Citera
2015-09-09, 18:33
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illsuionist
Ser inte alls ljust ut, det du kan göra är att ta ur paragon points ur area damage (och även se till att inte ha det på gear) för att minimera belastning. Carnevil hade ju lagget genom hela season 3, vilket var synd då de absolut konkurrerade med DHs och Wizards i dmg output. Pain Enhancer och liknande ska du också undvika. Jävla skitspel som inte klarar av sånt här egentligen.

De borde kanske göra som i wow och stryka några siffror...

Fast det är ju inte antalet siffror, utan antal paket som är problemet.

Citat:

Inte spelat mycket alls faktiskt, men para ~400 och kört en solo 50 som jag clearade runt ~8 min, inte försökt något mer. Kört 58-59 i grupp, men långt ifrån gränsen där också.

Så fixar gear sakta men säkert och kör mer för exp atm än att faktiskt pusha.

Citat:
Ursprungligen postat av Illsuionist
För att man aldrig ser såna uttalanden från personer som är framgångsrika inom spel.

Really? Vad krävs för att vara framgångsrik för dig? I mina ögon är syftet att ha kul, är jag då framgångsrik om jag har roligt?

Skämt åsido, så kan du t.ex. kolla här

https://www.reddit.com/r/Diablo/comments/3k7ndd/the_troubled_state_of_competitive_diablo_3/

Citat:
<intro>
First of let me start by saying that d3 is currently at a all-time high, and I'm having a lot of fun with the game. I really need to tip my hat at blizzard regarding some of the latest changes which include some balancing of rift progression different mobs give, down-scaling the RG fight, and the removal of trials. But this post isn't here to simply acknowledge that. I still have some major issues with the more competitive side of d3.
A lot of people say d3 isn't competitive, and to some degree they might be correct. But some of us dedicate enormous amounts of time and energy into it, and fight for the top spots on the leaderboard. We take the game seriously and therefor we get frustrated over certain aspects of the game.
Just a minor introduction of myself: I was a somewhat casual player until last season where i dedicated a lot of time and got into the more serious part of the community. I ended last season with a top 20 position on the solo dh leaderboard with a GR 62 clear in 10:47. My clan, in which i am the leader, was ranked #6 on the diablo3ladder at the end of season 3 despite having only 15 members. We are pushing hard this season as well, and i am closing in on 1k paragon.
</intro>

Sådär börjar det, och sen fortsätter det i tonen att det tyvärr tagit bort skicklighet ur spelet, men jag antar även han är kass, eftersom man aldrig ser uttalanden från framgångsrika personer i spel.

Vad sägs som att hoppa ner från din höga häst?
Senast redigerad av N3ss3 2015-09-09 kl. 18:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in