2015-09-11, 22:33
Medlem
NirvanAs avatar
Något jag funderat på, borde inte föräldrarna sett blodspår i löpspåret om de sprang förbi exakt där? För han lär ju inte ha gjort första attacken de där 20 metrarna från spåret? Måste ju varit nåt synligt på själva spåret?

Kan det varit så kusligt att han var de där 20 metrarna inåt i skogen medan föräldrarna sprang förbi, med kroppen liggandes där med sig? Menar, hon lär ju ha vägt mellan 50-60kg, det är ju inte det lättaste att släpa på i sådan terräng, och bara 15min hade han på sig
Citera
2015-09-11, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Han ser ju inte direkt intelligent ut, så asperger ligger väl nära till hands. Dom är ju ganska korkade.

Efter 25 år inom psykiatrin, så måste jag säga att du är helt fel ute! Finns en diagnos för dig också om du är sugen..
Citera
2015-09-11, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av i.trollskogen
Ah jag hittade. Ser definitivt inte speciellt läskig ut, snarare lite dumsnäll. Nu blev jag besviken.

Kanske jag har fel länk. Kan du länka är du snäll?

Hans FB är släckt
Citera
2015-09-11, 22:36
Medlem
5549s avatar
Föräldrarna sprang i ett motionsspår. Ida blev funnen i ett motionsspår som inte hörde till det som föräldrarna sprang i. Det tog trots allt ett par timmar innan hennes kropp hittades.
Citera
2015-09-11, 22:36
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
Hans FB är släckt
Hans FB är synlig för mig iaf, 127 vänner nu, hade 134 tidigare idag...
Citera
2015-09-11, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythiae
Här kom äntligen svaret på varför föräldrarna hade blivit oroliga såpass tidigt. Det spekulerades en hel del om det i början av tråden.

När hon inte kom hem efter ett tag körde de dit igen och letade.

GM beräknas ha haft 15 min på sig.
Med tanke på att fyndplatsen låg så synlig från slingan ställer jag mig frågande till hur skändad kroppen kan ha varit.
Han har uppenbarligen inte haft gott om tid eller lugn och ro att hantera kroppen utan risk för upptäckt. Särskilt inte nu när vi vet att föräldrarna sprang förbi på slingan 15 min senare.
Hur vet ni att också föräldrarna sprang upp i öglan? Förmodligen sprang de bara i det vanliga spåret. Hon mördades i öglan.
Citera
2015-09-11, 22:39
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VirginiaW
Hur vet ni att också föräldrarna sprang upp i öglan? Förmodligen sprang de bara i det vanliga spåret. Hon mördades i öglan.
Varför fick hon för sig att springa i "öglan" då? Hon sa ju själv att hon var en dålig löpare (om hon nu inte var ironisk)
Citera
2015-09-11, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Föräldrarna sprang i ett motionsspår. Ida blev funnen i ett motionsspår som inte hörde till det som föräldrarna sprang i. Det tog trots allt ett par timmar innan hennes kropp hittades.
Exakt, förmodligen hade han tyvärr mycket tid. Det är inte många som springer i öglan.
Citera
2015-09-11, 22:40
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
Hans FB är släckt

Icke.
Citera
2015-09-11, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Intressant om det är en ung pursvensk kille med psykiska besvär.

Då "sammankopplar jag detta med invandringen" så som allt annat. Ett normalt nordeuropeiskt I-land med nästan världens högsta skattetryck hade nämligen kunnat ta hand om sina ungdomar med psykiska besvär. Om inte ...

Om inte det var så viktigt att hela tiden dalta med rikemän och banker där de flesta pengarna finns. Dessutom är det så att psykiatrin är en pseudovetenskap och de har ju uppenbart inte gjort rätt bedömning när denna GM sökte flera gånger. Han var alltså där flera gånger och psykiatrin fattade ingenting. Det är ju inte så att de bara skickat iväg honom, säkert har han träffat folk på psyket och de har gjort en bedömning, en bedömning som uppenbart var helt åt helvete fel.
Citera
2015-09-11, 22:41
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythiae
Många med asperger är högintelligenta rent IQ mässigt och de kan även vara högt empatiska, för empatiska för att kunna hantera sociala kontakter på ett `vanligt` sätt.
De kan vara en stor tillgång i olika områden eftersom de ofta blir experter inom sina specialintressen.
Finns dock många inom autismspektrat som kanske också får diagnosen asperger som inte är lika intelligenta eller empatiska.
Så vi ska nog vara väldigt försiktiga med att dra några slutsatser om GM för att det går rykten om Asperger.

Länk med myter om Asperger: http://www.vetallt.se/2015/03/10/11-vanliga-myter-om-aspergers-syndrom/

Aspie - kriterier : http://www.autismforum.se/gn/opencms/web/AF/Leva_med_autism/styrkor_och_utmaningar/aspie_kriterierna/aspie-originaltext/index.html

Men att ens kalla det för "högintelligent". Antingen är man väl intelligent eller så är man normalbegåvad eller så är man korkad. "Högintelligent"? "Stor tillgång"... jag hade mycket bra betyg i skolan men det är aldrig någon som har sagt att jag är en "stor tillgång". Och jag sliter som ett djur. Varför är inte jag en "stor tillgång" då?
Citera
2015-09-11, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Varför fick hon för sig att springa i "öglan" då? Hon sa ju själv att hon var en dålig löpare (om hon nu inte var ironisk)
förmodligen var hon ironisk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in