2015-09-11, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Icke.

länka eller pm då ? kmr fan inte in på dom jag ser på tråden
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Han ser ju inte direkt intelligent ut, så asperger ligger väl nära till hands. Dom är ju ganska korkade.

Asperger har ofta högt IQ särskilt när det gäller logiskt tänkande. Det är på det emotionella planet det brister.

För din del verkar det vara lite si o så med båda delarna.
Citera
Medlem
Tycker inte man någonstans i det här fallet kan skylla på psykiatrin. Det sker några mord per år som är kopplade till folk som är psykiskt instabila och som har någon form av kontakt eller har haft med psykiatrin. Man vet att bland de hundratusentals som har någon form av psykisk ohälsa så är det en ökad risk att någon av dem kommer begå ett vansinnesdåd, men man vet inte vem av dem. Med hjälp av statistiska riskfaktorer kan man precisera det än bättre, men man kan fortfarande inte peka ut vem i en population som kommer göra vad. Alternativet är att spärra in alla psykiskt sjuka personer och dra tillbaka klockan 70 år och förflytta oss till Tyskland...
Citera
2015-09-11, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
länka eller pm då ? kmr fan inte in på dom jag ser på tråden
Du får ju ersätta alla * och vad det kan vara med riktiga bokstäver. Hur svårt kan det vara?

De där specialtecknen är till för att lura Google och hans kompisar (och tydligen dig också).
Citera
2015-09-11, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Finns inget som säger att han var klar när föräldrarna sprang förbi! Det krävdes ju ändå en hundpatrull för att hitta kroppen, så den låg väl knappast i löpspåret.

Edit: 47:a på den bollen...

Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Föräldrarna sprang i ett motionsspår. Ida blev funnen i ett motionsspår som inte hörde till det som föräldrarna sprang i. Det tog trots allt ett par timmar innan hennes kropp hittades.

Citat:
Ursprungligen postat av VirginiaW
Hur vet ni att också föräldrarna sprang upp i öglan? Förmodligen sprang de bara i det vanliga spåret. Hon mördades i öglan.

Kroppen låg i terrängen, inte i löpspåret.
Den fyndplats som pekats ut tidigare av aftonbladet på en karta och som länkats i tråden många ggr ligger ca 50 m från de båda spåren.
En användare som bor i området skrev att terrängen såg ut så att man såg platsen från de båda slingorna.
Därav min gissning om att GM inte kan ha haft tid att sitta med kroppen och skända den i lugn och ro.

Gällande vilken slinga föräldrarna sprang på så har du rätt att vi inte vet om de sprang öglan.
Jag antog att föräldrarna sprungit samma runda som sin dotter, men allt de säger är att hon inte fanns vid mållinjen.
Men oavsett vilken runda de sprang så låg den tidigare utmarkerade fyndplatsen mellan de två slingorna.

Nu sägs det dock att fyndplatsen låg 20 meter från spåret.
Någon som har länk till den informationen ?
Senast redigerad av Pythiae 2015-09-11 kl. 22:51.
Citera
2015-09-11, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythiae
Kroppen låg i terrängen, inte i löpspåret.
Den fyndplats som pekats ut tidigare av aftonbladet på en karta och som länkats i tråden många ggr ligger ca 50 m från de båda spåren.
En användare som bor i området skrev att terrängen såg ut så att man såg platsen från de båda slingorna.
Därav min gissning om att GM inte kan ha haft tid att sitta med kroppen och skända den i lugn och ro.

Gällande vilken slinga föräldrarna sprang på så har du rätt att vi inte vet om de sprang öglan.
Jag antog att föräldrarna sprungit samma runda som sin dotter, men allt de säger är att hon inte fanns vid mållinjen.
Men oavsett vilken runda de sprang så låg den tidigare utmarkerade fyndplatsen mellan de två slingorna.

Nu sägs det dock att fyndplatsen låg 20 meter från spåret.
Någon som har länk till den informationen ?
Aftonbladets markering på kartan tycks ha varit inkorrekt. Infon om 20 m tycker jag mig minnas kom från dagens presskonferens. Kolla den.
Citera
2015-09-11, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoreDump
Borta? Den finns kvar. Men antalet vänner där minskar sakta men säkert.
var är den då
Citera
2015-09-11, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Jag är helt övertygad om att du struntar fullkomligt i stackars Ida som blivit mördad i motionsspåret....du är bara ute för att provocera och förolämpa andra människor i största allmänhet...vad fan har ett yttre utseende och en aspergerpersonlighet med det här brottet att göra egentligen??? inte ett jävla dugg...däremot har psykopatiska drag och sadism med det att göra...att det var fel att döda Ida berodde inte enbart på att det var olagligt....felet berodde på att ingen hade rätt att göra så mot henne..hon hade rätt att leva...även om det hade varit lagligt så hade det varit fel..du kastar skit på folk som inte har ett dugg med det här att göra..så fånigt!!!!!

För allt vi vet var det "stackars" Ida som förnedrade och hotade tjockisen som huffade och puffade i spåret framför så till den milda grad att han till slut fick ett bryt och slog ihjäl'na. Alla tjugoåringar tror de är odödliga och bäst och snyggast i världen. Därför är de överrepresenterade i olycks- och mordstatistiken.

Kort sagt, vill du spekulera så go ahead, men vi vet inte. Utredningen får visa.

Kanske det visar sig att tjockisen och helgontjejen stämt träff för en pök deluxe i utbyte mot lite pengar eftersom helgontjejen hade drogproblem, sen gick det snett någonstans och hon dog på platsen, han fick panik och drog kroppen någon annanstans.

Kort sagt vi vet inte.
Sanningen brukar lika någonstans mitt emellan.
Senast redigerad av pagamama 2015-09-11 kl. 23:09.
Citera
2015-09-11, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Han hade 137 vänner i förmiddags, nu har han 131.

Nere i 127 nu..
Citera
2015-09-11, 22:59
Medlem
GW Persson är en äventyrlig meteorolog som slänger ur sig uttalanden, en opportunist som ibland får mer rätt än fel i sin instant-expert-roll: "GW är rätt säker på hur 19-åringen kommer att uppträda och agera i förhören framöver.
– Han kommer att vara som en öppen bok."

Vi tackar för förutsägelsen.
Citera
2015-09-11, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Men att ens kalla det för "högintelligent". Antingen är man väl intelligent eller så är man normalbegåvad eller så är man korkad. "Högintelligent"? "Stor tillgång"... jag hade mycket bra betyg i skolan men det är aldrig någon som har sagt att jag är en "stor tillgång". Och jag sliter som ett djur. Varför är inte jag en "stor tillgång" då?

Detta är väldigt OT för tråden, men:
Högintelligent är en benämning man använder för de som har en - precis som det låter - väldigt hög intelligens rent procentuellt bland befolkningen.
Ofta över 130 i IQ.
Jag menar inte att alla med asperger är högintelligenta, jag menar bara att om man ska titta på iq nivån bland olika diagnoser så är aspies den grupp där troligtvis flest högintelligenta är representerade.

Vad tråkigt att ingen sagt att du är en stor tillgång.
Med stor tillgång i det nämnda sammanhanget menar jag att de genom sin expertis/begåvning i sitt specialintresse är svåra att byta ut.
Många människor kan vara en tillgång på sin arbetsplats genom att de jobbar hårt osv, men de kan krasst sett bytas ut mot en annan som arbetar lika hårt.
En person som däremot har en speciell kunskap, begåvning eller expertis inom området är däremot svårare att byta ut och - en stor tillgång.
Så menade jag.

Tillbaka till topic nu.
Citera
2015-09-11, 23:00
Medlem
i.trollskogens avatar
Nån som kan länka till Facebook då?

För övrigt så vet vi ju inte vad han sökte för när han sökte psykvård. Kan ju ha varit sömnsvårigheter, ångest eller något annat vanligt. Har man tvångstankar som handlar om våld, sex och mord så vågar nog få prata om det. De är väl rädda för att få misstankar på sig eller så skäms de.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in