2015-09-11, 22:24
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hedobald.Braxen
Modefluga? Du tror alltså att folk kontaktar öppenvården utan anledning?
Eller menar du att brottslingar säger att de har gjort det, men det stämmer inte?
Utveckla gärna din teori.

Det har varit flera fall det senaste året där man läst i tidningarna att GM kontaktat öppenvården samma dag som han begick dådet.

Varför försöker du lägga ord i min mun?
Citera
2015-09-11, 22:25
Medlem
Här kom äntligen svaret på varför föräldrarna hade blivit oroliga såpass tidigt. Det spekulerades en hel del om det i början av tråden.
Citat:
Hon ville springa själv, utan sällskap av förädrarna.
– Hon sa: ”Då behöver jag inte känna mig så dålig om jag inte lyckas springa i samma tempo som er”, berättade hennes mamma i ”Nya Efterlyst”.
Därför startade hennes föräldrar sin runda i motionsspåret en kvart efter Ida Johansson.
20 meter in
När dottern inte fanns vid målområdet efter löprundan antog föräldrarna att hon tagit ett extravarv och körde hem igen, enligt polisområdeschef Christer Nilsson.
Men Ida Johansson kom inte tillbaka.

När hon inte kom hem efter ett tag körde de dit igen och letade.

GM beräknas ha haft 15 min på sig.
Med tanke på att fyndplatsen låg så synlig från slingan ställer jag mig frågande till hur skändad kroppen kan ha varit.
Han har uppenbarligen inte haft gott om tid eller lugn och ro att hantera kroppen utan risk för upptäckt. Särskilt inte nu när vi vet att föräldrarna sprang förbi på slingan 15 min senare.
Citera
2015-09-11, 22:25
Medlem
Fan vilket obehagligt uttalande av Näppi

Undrar vad stackars råkade ut för, uttalandet fick mig att tänka på en kniv i underlivet eller nåt sånt sjukt...
Senast redigerad av Rumpppspark 2015-09-11 kl. 22:27.
Citera
2015-09-11, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av i.trollskogen
Eftersom hans Facebook är borta, finns det bilder på honom någon annanstans?
Borta? Den finns kvar. Men antalet vänner där minskar sakta men säkert.
Citera
2015-09-11, 22:27
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Han ser ju inte direkt intelligent ut, så asperger ligger väl nära till hands. Dom är ju ganska korkade.
Visst. Aspergare är korkade. Då kan vi diskvalificera dina kunskaper i ämnet iaf.

Något nytt angående ryktena som florerade om grenar mm?
Citera
2015-09-11, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hedobald.Braxen
Modefluga? Du tror alltså att folk kontaktar öppenvården utan anledning?
Eller menar du att brottslingar säger att de har gjort det, men det stämmer inte?
Utveckla gärna din teori.

Nu är jag långt från nån gärningsman, men även jag har haft kontakt med öppenvården. Hade en livskris för några år sedan och kände att jag behövde nån form av hjälp. Så, som du skriver, så kontaktar folk öppenvården när de behöver hjälp.
Även vi, som jobbar inom psykiatrin, behöver hjälp ibland..
Så..jag håller med det du skriver
Citera
2015-09-11, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythiae
Här kom äntligen svaret på varför föräldrarna hade blivit oroliga såpass tidigt. Det spekulerades en hel del om det i början av tråden.

Med tanke på att fyndplatsen låg så synlig från slingan ställer jag mig frågande till hur skändad kroppen kan ha varit.
Han har uppenbarligen inte haft gott om tid eller lugn och ro att hantera kroppen utan risk för upptäckt. Särskilt inte nu när vi vet att föräldrarna sprang förbi på slingan 15 min senare.

Kan han inte ha gömt sig för att sedan fortsätta skända kroppen? Eller kanske han kom tillbaka och skändade kroppen senare. Eller om han slog henne medvetslös direkt och då kan han ju ha hunnit ägna sig åt sina sjuka lustar efter det även om det bara var 15 min han hade på sig.
Senast redigerad av hoaxgammon 2015-09-11 kl. 22:35.
Citera
Medlem
Citat:

Föräldrarna kan ju ha sprungit förbi medans han höll på och skändade kroppen , han kanske inte var speciellt synlig.

Usch vilken tanke.
Citera
Medlem
i.trollskogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
lite här och där , tinypic på tråden, orkar inte leta, finns nog nån vänlig själ!

Ah jag hittade. Ser definitivt inte speciellt läskig ut, snarare lite dumsnäll. Nu blev jag besviken.

Citat:
Ursprungligen postat av CoreDump
Borta? Den finns kvar. Men antalet vänner där minskar sakta men säkert.

Kanske jag har fel länk. Kan du länka är du snäll?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Intressant om det är en ung pursvensk kille med psykiska besvär.

Då "sammankopplar jag detta med invandringen" så som allt annat. Ett normalt nordeuropeiskt I-land med nästan världens högsta skattetryck hade nämligen kunnat ta hand om sina ungdomar med psykiska besvär. Om inte ...
Tyvärr är det så. Psykvården får färre och färre resurser för det finns inga pengar över och med flyktingtillströmningen som råder nu kommer det att bli ännu sämre. Men det är inte bara för pursvenskar det blir färre resurser till. Jag kan tänka mig att bland de flyktingar som kommer hit finns många som hade behövt vård inom psykiatrin för att må bra igen och inte få psykbryt och skada andra.

Jag hoppas att det kommer fram varför den här killen inte fick den hjälp han skulle behöva. Jag sätter skulden för Idas bortgång på Reinfeldt, Löfven och Sahlin. Hon är en utav många som mist livet på grund utav en hjärnlöst ogenomtänkt invandringspolitik. Och fler kommer det att bli.
Citera
2015-09-11, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Han ser ju inte direkt intelligent ut, så asperger ligger väl nära till hands. Dom är ju ganska korkade.

Många med asperger är högintelligenta rent IQ mässigt och de kan även vara högt empatiska, för empatiska för att kunna hantera sociala kontakter på ett `vanligt` sätt.
De kan vara en stor tillgång i olika områden eftersom de ofta blir experter inom sina specialintressen.
Finns dock många inom autismspektrat som kanske också får diagnosen asperger som inte är lika intelligenta eller empatiska.
Så vi ska nog vara väldigt försiktiga med att dra några slutsatser om GM för att det går rykten om Asperger.

Länk med myter om Asperger: http://www.vetallt.se/2015/03/10/11-vanliga-myter-om-aspergers-syndrom/

Aspie - kriterier : http://www.autismforum.se/gn/opencms/web/AF/Leva_med_autism/styrkor_och_utmaningar/aspie_kriterierna/aspie-originaltext/index.html
Senast redigerad av Pythiae 2015-09-11 kl. 22:34.
Citera
2015-09-11, 22:32
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:

Finns inget som säger att han var klar när föräldrarna sprang förbi! Det krävdes ju ändå en hundpatrull för att hitta kroppen, så den låg väl knappast i löpspåret.

Edit: 47:a på den bollen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in