2015-09-11, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Klasskamrat beskriver mördaren som tyst och snäll.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21401334.ab

Icke oväntat att han var en dataintresserad loner, hela hans uppenbarelse skriker datanörd.

Inget ont om datanördar.
Citera
2015-09-11, 17:13
Medlem
UKFDs avatar
Är det bara jag som tänkt tanken att GM kan vara nån som huserar på forumet som har gjort de här? Har ett svagt minne att det var nån mupp som pratade om att gå ut och våldta nån för han inte fick brudar på relations avdelningarna om minnet inte sviker mig.

Spekulationer såklart men kan det vara en möjlighet? Varit intressant om de var så men lär dröja långt fram innan man får veta de svaret.

Fotnot: För att undvika regelbrott så säg inte namnet på denna användare för det är ju regelbrott att koppla ihop en person med ett konto vilket ni alla borde veta!
Citera
2015-09-11, 17:14
Medlem
Klasskamrater beskriver honom bland annat som följande:
* Tystlåten dataintresserad kille som höll sig för sig själv i skolan.
* Han var snäll och trevlig men valde själv att hålla sig på sin kant.
* Han var lugn och snäll men han var inte så social.
* Han var trevlig mot alla men han gillade inte att umgås med folk och när skolan var slut så gick han direkt hem och gick inte ut för att träffa någon.

Enligt klasskamrater så var han borta från skolan i perioder och när han kom tillbaka så gav han allt för att ta igen det han missat.

Någon som vet varför han var borta ifrån skolan längre perioder?
Citera
2015-09-11, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Klasskamrater beskriver honom bland annat som följande:
* Tystlåten dataintresserad kille som höll sig för sig själv i skolan.
* Han var snäll och trevlig men valde själv att hålla sig på sin kant.
* Han var lugn och snäll men han var inte så social.
* Han var trevlig mot alla men han gillade inte att umgås med folk och när skolan var slut så gick han direkt hem och gick inte ut för att träffa någon.

Enligt klasskamrater så var han borta från skolan i perioder och när han kom tillbaka så gav han allt för att ta igen det han missat.

Någon som vet varför han var borta ifrån skolan längre perioder?

Deppig eller insnöad i dataspel/program etc. Jag hade en kille i klassen på gymnasiet som i praktiken gick i ide på vintern. Han satt bara hemma och grejade med datorn. Inget fel på honom egentligen, men han var ju inte direkt som "alla andra".
Citera
2015-09-11, 17:19
Medlem
VaginalFiss avatar
Efter att ha läste lite om vårdtäktsmördaren verkar det som att vi nu har med ännu en tyst, trevlig, omtänksam, underbar och snäll kille med att göra.

Man kan se ett mönster i det här. De flesta mördare, våldtäktsmän, och andra som begår grova brott verkar vara underbara människor egentligen. Kanske måste vi tänka om i gärningsmannaprofiler framöver?
Senast redigerad av VaginalFis 2015-09-11 kl. 17:29.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koyak
eftersom gm är en vit svensk man så kommer dom väl inte säga något där

Vad menar du, tror du Avpixlat är lika falska som PK-media?

Hör kan du läsa om fallet om du vill http://avpixlat.info/2015/09/11/kristoffer-andersson-erkanner-att-han-mordade-21-ariga-ida-i-motionssparet/
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakfylla
Ja, om ryktena i tråden stämmer har vi än en gång en ensam, lättkränkt, isolerad ung man att ha och göra med.

Känns som bilderna på honom visar det mesta, förmodligen oskuld och har alltid blivit nekad av tjejer.. någon gång var han tvungen att ta ut sin frustration.

Synd att psykiatrin knappt existerar längre.

Finns visst psykiatri men inte slutenvård. För att få terapi måste man betala själv för den, eller om man gjort något mycket galet, då dyker samhället upp. Man kan säga att han överträtt gränsen när samhället ser till att han får vård. Det man kan beklaga är att det är så ont om resurser i samhället att labila människor inte får hjälp i tid.

En och annan mördar för att få det, men det tror jag inte i detta fallet. Det var inget rop på hjälp, snarare som några gissat han är mobbad och försmådd och tog ut sin hämnd på flickor som knullar blattar men inte honom.
Sådant kommer alltid att hända om inte psykvården blir mycket mer tillgänglig och inte minst uppsökande.
Citera
2015-09-11, 17:28
Medlem
kurtkurtkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watsup
INGEN kan hållas ansvarig för ett mord förutom mördaren själv. Det är inte synd om honom. Kanske har psyket gjort fel, jag vet inte. Men det yttersta ansvaret ligger hos dig själv. Fine, ingenting funkar och ingen lyssnar buhu. Säg att du tänker mörda någon då. Ingen lyssnar, nej men ta ditt feta arsle till närmaste tågräls och få huvudet avklippt. Vafan är detta? Kan vi få fram namnet på försvararen av kvinnomördaren? Ser hans min framför mig när han skrikandes dunkar en fet sten i en halvt medvetslös kvinna. Fyfan att hitta ursäkter till detta.

Är det verkligen så enkelt förklarat att en våldsmakare, en mördare, en rånare eller kanske en riktigt girig person har sig helt själv att skylla? Är det verkligen så simpelt?

Som sagt, det kanske kan vara bra att lyssna på experter på våld, genetik och på det mänskliga psyket - och som på enkelt och bra sätt kan förklara varför vissa människor gör saker - som för oss andra verkar helt oförklarligt och sjukt.

Därför gav jag tipset att se första delen av dokumentären "Zeitgeist Moving Forward" (ca de första 45 min).

länken igen: https://www.youtube.com/watch?v=4Z9WVZddH9w
Senast redigerad av kurtkurtkurt 2015-09-11 kl. 17:41.
Citera
2015-09-11, 17:31
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurtkurtkurt
Är det verkligen så att en våldsmakare, en mördare, en rånare eller kanske en riktigt girig person har sig helt själv att skylla? Är det verkligen så enkelt?

Ja, det är så enkelt eftersom mänskligheten inte är någon social konstruktion. Social Konstruktion tror endast pseudoforskare på och pseudoforskare har fel eftersom pseudoforskare är dumma i skallen.
Citera
2015-09-11, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Om han har en psykisk störning (vilket det mesta tyder på) så lär han få sitta ett ganska bra tag på någon anstalt.
döms han till fängelse så får han straffrabatt.. man får det fram tills man fyller 21
Citera
2015-09-11, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AAA1
3-4 månader kanske. Han har ju erkänt ock så men han skall väl undersökas psykiskt också, det är ju säkert en omfattande utredning med en massa material som ska samanställas. Kan tänka mig att åtal väcks i december och att de kör några dagar innan juluppehållet och sen har en avslutande rättegångsdag efter helgerna och att stora knäckfrågan blir psykvård eller fängelse.

hahahah 3-4 månader nej mannen! Man är klar med tekniska bevisningen, man ska bara hålla förhör med killen sen så väcker man åtal inom 1 månad!
Citera
2015-09-11, 17:36
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
hahahah 3-4 månader nej mannen! Man är klar med tekniska bevisningen, man ska bara hålla förhör med killen sen så väcker man åtal inom 1 månad!

Knappast. December eller januari, skulle jag tro. Bland annat ska han ju psykundersökas, tar fyra-fem veckor bara det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in