2015-09-11, 16:57
Bannlyst
Ja, då är namnet och bilden på GM ute på fejjan.

https://www.facebook.com/ariiita/posts/10153088724226969
Citera
2015-09-11, 16:58
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Många vuxna med AS lallade säkert runt på de stora mentalsjukhusen förr i tiden, men idag ska ju alla klara sig själva med "stöd av öppenvården" och då går det som det går eftersom öppenvården inte fungerar.

AS-ungarna ska numera slippa OBS-klasserna och istället "integreras" i den vanliga skolan för att inte känna sig utstötta och annorlunda och eftersom de beter sig knepigt blir de just utstötta och det underlättar säkert inte vid diagnosen.
AS ungar gick sällan i obs-klass. Där gick vi med ADHD. Men annars har du rätt. De skall leva ensamma och isolerade.....och med allt vad det leder till.
Citera
2015-09-11, 16:58
Medlem
Steff83s avatar
Det va som fan..Vilken utveckling! Polisen måste ha mörkat bra? Dom hade bättre koll än vad dom gav sken av.
Citera
2015-09-11, 16:59
Medlem
Citat:
Många vuxna med AS lallade säkert runt på de stora mentalsjukhusen förr i tiden, men idag ska ju alla klara sig själva med "stöd av öppenvården" och då går det som det går eftersom öppenvården inte fungerar.

AS-ungarna ska numera slippa OBS-klasserna och istället "integreras" i den vanliga skolan för att inte känna sig utstötta och annorlunda och eftersom de beter sig knepigt blir de just utstötta och det underlättar säkert inte vid diagnosen.

Förr var det lättare för litet udda typer att få jobb, kanske t o m efter grundskolan.

Sen ska vi inte glömma att på landets tekniska högskolor hittar du många med lindrig autism/mild asperger.
Citera
2015-09-11, 17:00
Medlem
AussieRedMans avatar
Bekräftat att han har aschberger?
Citera
2015-09-11, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Ja, och han som helt plötsligt styckmördade sin tjejkompis, han som dödade sina styvsyskon och deras far, han som mördade och styckade Vachareeya i Umeå, förmodligen vietnamesen i Sundsvall, osv osv.

Skulle inte bli ett dugg förvånad om denne Kristoffer har plågat djur som yngre. Snarare blir jag förvånad om han INTE gjort det.

Inte om asperger stämmer. Det hänger mer ihop med psykopati.
Lägg märke till att killen är ostraffad. En psykopat/sociopat i den åldern har sannolikt varit känd av polisen för ett och annat.
Citera
2015-09-11, 17:02
Medlem
hippykillers avatar
Någon måste ju känna snubben online. Har hittat lite spelprofiler jag kan tänka mig tillhöra honom men inget roligt
Citera
2015-09-11, 17:03
Medlem
godhetsapostelns avatar
haha...ja det skulle vara ted bundy. Men alla övriga på 10-listan har as inte psykopati utan as. Innebär inte att diagnoserna är rätt ställda.
Citera
2015-09-11, 17:07
Medlem
sprithitlers avatar
Citat:

De flesta med asperger har inte varit aktuella för obsklass eller psykvård då de ju klarat sig hyggligt.
Asperger handlar just om högfungerande autism. Ofta höga betyg i vissa ämnen och lågt godkänt i många andra.
De är sällan direkt utstötta, men ofta definitivt i utkanten socialt då de inte har verktygen att hitta in. Lösningen för att hantera de flesta diagnoser i skolan är mindre klasser, högre lärartäthet och större elevvårdsteam så att de som har ngn problematik eller funktionsnedsättning blir sedda och kan få den hjälp de behöver. Vidare är en bra del i att undvika att personer flippar att se till att vi har full sysselsättning så att även den som är udda kan hitta ett arbete och en plats. De flesta med asperger (och många andra) är väldigt nöjda med att ha ett jobb att gå till, vara inkluderade i utkanten av en grupp och i övrigt bli lämnade ifred.

Jag håller inte för osannolikt att mgm har asperger, även om det inte i sig är orsak till brottet, däremot kanske orsak till att problematik orsakande brottet inte uppmärksammats. Vad jag håller för sannolikt är att en mer påkostad svensk grund och gymnasieskola samt en mindre sönderslagen psykvård kunnat identifiera problem och åtgärda dem i tid, eller helt förebygga uppkomsten av problem.
Citera
2015-09-11, 17:09
Medlem
niceanddices avatar
Jepp, nu förstår jag varför polisen inte hörde av sig till mig då mitt mobilnummer som jag har privat och finns på nätet är avstängd samt att jag aldrig använt den. Tömde postlådan idag
och ta mig fan. Polismyndigheten "Du kallas till förhör" samt topsning. Ring samt boka tid, men nu kan man bortse ifrån detta.

Skönt! Att rätt person åkte in till slut, tragedi tycker jag, tyvärr tycker det är verkligen synd
att det gick så långt att en kille som växt upp i Väsby samt hade oturen att inte ha rätt utseende samt
bli överviktig och sitta ensam på sitt rum och spela spel samt gå ut med hunden.
Tragedi för Idas familj på ett ännu värre plan.

Funderar och tycker att föräldrarna borde ägnat mer tid åt sin son samt varit lite mer aktiva samt fått in han på något spår, någon träning eller kampsport så att han fick ett utåtriktat intresse än att sitta hemma och spela FarmVille då man är 19. Tragiskt.
Citera
2015-09-11, 17:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Ja välkommen till för typ 6 timmar sen?
Sorry, har inte tid att sitta på Flashback hela dagarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Det va som fan..Vilken utveckling! Polisen måste ha mörkat bra? Dom hade bättre koll än vad dom gav sken av.
Mörkat vad? Dom fick ett tips igår, topsade honom och ställde lite frågor. Samma kväll får dom ok från Linköping. Tjommens DNA matchar.

Vad har polisen mörkat menar du?
Citera
2015-09-11, 17:10
Medlem
Hendraxs avatar
Tycker ett sådanthär mord inte kan "förklaras" med psykiska störningar eller nationalitet.
Hoppas han får det straff han förtjänar. Eftersom han inte är känd sen tidigare hos polisen, vit och ung/tyst man så blir det nog ganska kort straff och han är ute före han är 25.
Alla som förmår att döda en annan människa har ingen plats i ett västerländsk samhälle, oavsett vart du kommer ifrån!

återstår att se!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in