2015-09-11, 16:41
Medlem
Enligt polisen hade IJ och KA ingen koppling till varann, och att hon skulle ha varit en gammal mobbare som uttalat sig dåligt vid ett möte i skogen känns riktigt osannolikt. Däremot att han frågade en fråga eller sa något till henne för att uppehålla henne låter troligt.

Skönt att dom fick fast honom iaf!
Som sagt, när kan man hoppas på FUPen tror ni?
Citera
2015-09-11, 16:45
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Jaha, ytterligare en aspergare som begår ett groteskt mord. Aspergare måste vara kraftigt överrepresenterade vad gäller mord. Jag kan på rak arm räkna upp flera aspiemördare.

(Jag undanber mig kommentarer om att ALLA aspies minsann inte är mördare etc.)

Visst kanske snubben har asperger men det var knappast den diagnosen som dödade Ida.

Det ligger något MYCKET djupare bakom det här.
Citera
Medlem
Det sägs att GM ska vara född i min stad i Värmland. Ingen aning om det stämmer. Lika gammal som min yngsta son så jag kanske kan få reda på det. I så fall har vi ytterligare en känd mördare från orten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajsfittkorven
Fan pratar du om?
Vem är kevin ?

Hen måste mena Kristoffer (MGM) och Ted Bundy. Lite svårt med namn vad det verkar som.
Citera
Medlem
Nu måste de nog fixa psykvården det kommer ju bli ännu fler psykiskt sjuka nu framöver med alla flyktingar som är drabbade av krig
Citera
2015-09-11, 16:49
Medlem
Citat:
Jaha, ytterligare en aspergare som begår ett groteskt mord. Aspergare måste vara kraftigt överrepresenterade vad gäller mord. Jag kan på rak arm räkna upp flera aspiemördare. Skulle vara intressant med någon slags statistik men tvivlar på att sådant "får" föras i detta land.

(Jag undanber mig kommentarer om att ALLA aspies minsann inte är mördare etc.)

Ja förr eller senare i takt med åldern verkar det ju slå över till en allvarligare diagnos. Om man inte kan integrera med samhället i unga år så inte verkar de bli bättre med åldern. Föräldrar som inte vill ta in och låtsas om som ingenting. Den 13 åriga flickan i Täby som blev mördad av grannen. Det var väl högt ljud som fick honom galen. Typiskt as drag. Gm som tog Idas liv var bAra ännu en mjuk, missförstådd kille som inte fick den hjälp han så innerligt behövde. ( ironi ) så även ni med as i tråden i te tar det sista så bokstavligt.
Citera
2015-09-11, 16:49
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajsfittkorven
Fan pratar du om?
Vem är kevin ?
Filmen "Let´s talk about Kevin/Vi måste tala om Kevin, som handlar om en aspergare som beter sig konstigt men ingen vågar tala om det.
Citera
2015-09-11, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matreo
Någon som känner honom sen tidigare skrev detta inlägg:

http://qs.lc/cr6yy

Ja, att han haft kontakt med psykiatrin har tidigare nämnts, men bra att det bekräftas.
Om han har asperger så kan det tänkas att han har sekundära problem, t ex depressioner....emotionell labilitet och liknande.

Tyvärr är psykvården inte riktigt rustad för att ta hand om sådana patienter.....det kostar ju pengar.
Citera
2015-09-11, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Ja förr eller senare i takt med åldern verkar det ju slå över till en allvarligare diagnos. Om man inte kan integrera med samhället i unga år så inte verkar de bli bättre med åldern. Föräldrar som inte vill ta in och låtsas om som ingenting. Den 13 åriga flickan i Täby som blev mördad av grannen. Det var väl högt ljud som fick honom galen. Typiskt as drag. Gm som tog Idas liv var bAra ännu en mjuk, missförstådd kille som inte fick den hjälp han så innerligt behövde. ( ironi ) så även ni med as i tråden i te tar det sista så bokstavligt.

Många vuxna med AS lallade säkert runt på de stora mentalsjukhusen förr i tiden, men idag ska ju alla klara sig själva med "stöd av öppenvården" och då går det som det går eftersom öppenvården inte fungerar.

AS-ungarna ska numera slippa OBS-klasserna och istället "integreras" i den vanliga skolan för att inte känna sig utstötta och annorlunda och eftersom de beter sig knepigt blir de just utstötta och det underlättar säkert inte vid diagnosen.
Citera
2015-09-11, 16:53
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Ja, och han som helt plötsligt styckmördade sin tjejkompis, han som dödade sina styvsyskon och deras far, han som mördade och styckade Vachareeya i Umeå, förmodligen vietnamesen i Sundsvall, osv osv.

Skulle inte bli ett dugg förvånad om denne Kristoffer har plågat djur som yngre. Snarare blir jag förvånad om han INTE gjort det.
Senast redigerad av Flor-Ida 2015-09-11 kl. 16:55.
Citera
2015-09-11, 16:55
Medlem
Citat:
Ja, och han som helt plötsligt styckmördade sin tjejkompis, han som dödade sina styvsyskon och deras far, han som mördade och styckade Vachareeya i Umeå, förmodligen vietnamesen i Sondsvall, osv osv.

Skulle inte bli ett dugg förvånad om denne Kristoffer har plågat djur som yngre. Snarare blir jag förvånad om han INTE gjort det.

Åtminstone sundsvallskillen hade ju en dubbeldiagnos eftersom han utöver AS var/är psykotisk då han är schizofren. Ingen rolig kombo, förmodligen det värsta man kan drabbas av.
Citera
2015-09-11, 16:55
Medlem
Klasskamrat beskriver mördaren som tyst och snäll.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21401334.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in