2015-09-11, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Undrar om det där om att han verkligen hade hundar stämmer, eller om det bara är en "trådsanning"...och om han i så fall hade med sig hundarna i motionsspåret...sånt kan ju "spåra ur" rejält...speciellt om hundarna är okopplade.

Oj, missförstod dig totalt, när du skrev "rastar hundar...utan koppel" trodde jag du menade att han " lekte katt o råtta utan katten" , " Skakade banan" (runka)
Citera
2015-09-11, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JAV1897
I.J har inte gått på Runby skolan, så det ryktet kan nu droppas. K.A hade inte heller något ryckte för att vara aggressiv.
Kan säga att K.A är världens lugnaste kille och som gillade att vara för sig själv. Pratade när han blev tilltalad men höll sig annars tyst och för sig själv.
Citera
2015-09-11, 19:03
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonPengstrom
Enligt uppgifter från Facebook har K.A och hans mor två hundar. En mindre och en större ras, det finns bilder på mammans Facebookprofil.
Framgår även i denna artikel

http://www.expressen.se/nyheter/en-har-gripits-for-joggingmordet/

Edit: Nej, nu har jag länkat till fel artikel. Återkommer med rätt när jag hittat.
Edit 2: Nepp, den artikel jag läste tidigare idag verkar som bortblåst. Där hade dom i alla fall intervjuat en granne som talade om GM's familjs hundar och hur han brukade passa dom ibland. Förstår inte varför jag lägger ner så mycket tid på detta, men ja, hans mor och GM hade hundar.
Senast redigerad av 5549 2015-09-11 kl. 19:11.
Citera
2015-09-11, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Förlåt min dumhet nu, men hur långt ifrån joggingspåret hittades BO? Om mongot nu lekt rituella saker och stoppat pinnar här och där, borde det inte tagit ganska lång tid att genomföra? Risken för upptäckt torde väl varit massiv. Kanske dessa pinnar användes istället för en "vanlig" våldtäkt? Nasty om det är True Detective-vibbar. Kanske hade han lämna nåt skumt meddelande. Nåväl, det kommer väl fram förr eller senare

Om man jämför fotot med Fb måste han gått upp väldigt mycket i vikt det senaste året eller två. Har varit lönnfet själv, man kan knäckas saftigt av det. Och om dåren redan balanserade på en egg så. Fast det är naturligtvis ett pussel av händelser som ligger bakom ett psykbryt. Hoppas vi får svaren så fort som möjligt men det lär väl dröja ett tag till.

Vid mordet i Boden för något år sedan hade GM placerat kroppen på "ett rituellt sätt" kan ju vara något liknande här, kanske att han korsfäst henne med pinnar eller liknande. Det stämmer ju med någon obekräftad polisuppgift om pinnar och att en spritt språngande galen person är skyldig.
Citera
2015-09-11, 19:07
Moderator
blomvattnares avatar
Ändrad rubrik:

"Ida Johansson försvunnen, hittad död vid motionsspår *Uppland-Väsby* [2015-08-05]"-► "Upplands Väsby 2015-08-05: Ida Johansson mördad vid motionsspår, GM gripen".

/Mod
Citera
2015-09-11, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fradju
Kan säga att K.A är världens lugnaste kille och som gillade att vara för sig själv. Pratade när han blev tilltalad men höll sig annars tyst och för sig själv.

Ja, i de lugnaste vatten....

Hur hade han det med tjejer då? Förhållanden?
Citera
2015-09-11, 19:09
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juliusdread
Det gäller väll nästan alla som muckar, känns inte som att "vårdenbiten" fungerar särskilt bra, dom låses in och samhället slipper oroa sig i några år till en ännu mer avtrubbad individ släpps ut som är ännu mer förbannad på allt och samhället än vad den var innan. Lägg där till att om personen inte redan var utanför samhället innan så lär den bli det när den kommer ut. Inte lätt att fixa jobb och komma tillbaka in i matchen, men vem fan vill jobba med en sadistmördare? Sen är det ett bra tillfälle för en dåre att knyta fler osunda kontakter till att man kommer ut. Håller tummarna för att grabben döms till psykisk långvård.

Då är vi två som håller tummarna!
Citera
2015-09-11, 19:14
Medlem
Ja dem har hundar, han rastade hundarna utanför sin port igår eftermiddag
Citera
2015-09-11, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VonPengstrom
Enligt uppgifter från Facebook har K.A och hans mor två hundar. En mindre och en större ras, det finns bilder på mammans Facebookprofil.

Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
Oj, missförstod dig totalt, när du skrev "rastar hundar...utan koppel" trodde jag du menade att han " lekte katt o råtta utan katten" , " Skakade banan" (runka)

..öh..nej.....ibland kan det som står menas ordagrant....han hade tydligen hundar....och undrar om han rastade dom i motionsspåret...vilket kan få ev. motionärer att protestera...och så blir det bråk...
men om man verkligen aktivt lurpassar på tjejer bakom någon gran är det väl inte lämpligt att ta med hundarna i så fall.
Citera
2015-09-11, 19:15
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bepost
Bra inlägg.

Jag tror också att det är en psyksjuk, men kanske har han försökt eller tänkt våldta men det hela har gått snett. Men oavsett, om han inte är ifrån väsby så måste han rekat innan eftersom platsen där hon hittades inte är jätteenkel att försvinna ifrån osedd.
Visst, han kan ha blivit sedd, och avfärdats som motionär.
Men jag tror mer på att han bor i Väsby, har spenderat mycket tid i området av andra skäl, och hittar bra. Jag tror också att han är kvar i Väsby och går igång på att många är rädda.

Men en sak, mordet var våldsamt, pinnryktet är fel, det finns ingen sanning i det, men det var våldsamt och skrämmande (det är direkt info från polisen, inga omvägar). Någonstans går det inte ihop med en klantig psyksjuk, om man tar mobiltelefonen som exempel. (nu har jag inte fått mer info som påvisar varför det var våldsamt och skrämmande mer än att polisen sa så)

Har du möjlighet att få mer konkret information nu?
Citera
2015-09-11, 19:16
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wgacae
Ja dem har hundar, han rastade hundarna utanför sin port igår eftermiddag
Berätta mer om killen. Har du sett honom ofta i området?
Citera
2015-09-11, 19:20
Medlem
såg en bild på gm ,han ser ganska snäll ut, men i dom lungnaste vatten....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in