2015-06-08, 09:35
Medlem
noremlacs avatar
32 eller 64Gb minneskort, är det omöjligt att få tag i Sverige?
Alla jag hittat via Google är i de mindre storlekarna (4/8Gb), hittar knappt 16Gb ens, iallafall ingen som har på lager.
Citera
2015-06-08, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noremlac
32 eller 64Gb minneskort, är det omöjligt att få tag i Sverige?
Alla jag hittat via Google är i de mindre storlekarna (4/8Gb), hittar knappt 16Gb ens, iallafall ingen som har på lager.

Det är ju inte omöjligt att få tag på bara för att man bor i Sverige, men det är svårt att hitta i svensk butik.
Som tur är är det i stort sett samma prisbild i Europa på dessa minneskort och frakten är låg för ett brev.
Jag köpte 32Gb-kortet till PSTV för £ 54 +£2 i porto på ebay. Tog mindre än en vecka att få det.
Citera
2015-06-29, 06:04
Medlem
Funderar på att köpa ett Vita men osäker på om man ska ta och köpa med gamla OLED skärmen eller ta den nya varianten med LCD. Kollade på lite YT-klipp och skillnaden är enligt mig väldigt märkbar.

Vad tycker ni? Vita slim kommer ju med andra uppgraderingar, men skärmen är ju ett rejält tillbakakliv.

Går det att jailbreaka PS Vita? (Både den nya och den äldre modellen)

SidnoteringFunderar också på New Nintendo 3DS XL, fel tråd för det men om någon råkar äga en så skriv gärna
Citera
2015-06-29, 08:55
Medlem
Detvarenolyckas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meil
Funderar på att köpa ett Vita men osäker på om man ska ta och köpa med gamla OLED skärmen eller ta den nya varianten med LCD. Kollade på lite YT-klipp och skillnaden är enligt mig väldigt märkbar.

Vad tycker ni? Vita slim kommer ju med andra uppgraderingar, men skärmen är ju ett rejält tillbakakliv.

Går det att jailbreaka PS Vita? (Både den nya och den äldre modellen)

SidnoteringFunderar också på New Nintendo 3DS XL, fel tråd för det men om någon råkar äga en så skriv gärna
Äger en Vita med OLED skärm och kan inte säga så mycket om Vita Slim (och jailbreak har jag ingen koll på). Vad jag hört är dock att originalmodellen känns lite robustare och inte lika "plastig" som den slimade. Vet inte hur mycket sanning det ligger i det.

Det jag tror du får tänka mest på är hur du är tänkt att använda din Vita. Om du är som jag och helst bara sitter hemma och spelar så är nog den gamla modellen att rekommendera, batteritiden blir inte lika viktig samtidigt som man får en väldigt trevlig spelupplevelse med OLED-skärmen.

Om du däremot hade tänkt använda Vitan mest när du reser så kan nog den slimade varianten vara bättre, med längre batteritid och mindre tyngd.

Jag äger en New 3DS XL också som jag köpte på releasedagen. Väldigt trevlig konsol. För närvarande spelar jag mest på den och min Vita har samlat damm ett längre tag.

Förresten så pågår det en rea just nu, Big in Japan fram till 2/7, gott om JRPGs om man är intresserad av det. Jag har shoppat loss så pass mycket att jag kände mig tvungen att beställa ett 64GB minneskort, för att byta ut mitt 32GB. Så snart kommer jag damma av min Vita igen.

https://store.playstation.com/#!/en-se/big-in-japan/cid=STORE-MSF75508-BIGINJAPAN
Citera
2015-09-11, 12:26
Medlem
behöver man använda kreditkort för att köpa spel på psn?
Citera
2015-09-11, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AJ.1

Ja det är exakt samma som på ps3 och ps4, psn är samma för alla 3, men du kan även köpa psn koder på ebay,amazon, elgiganten gamestop, ja lite överallt i electron butiker
Citera
2015-09-11, 18:10
Medlem
nihilverums avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av pappana
Ja det är exakt samma som på ps3 och ps4, psn är samma för alla 3, men du kan även köpa psn koder på ebay,amazon, elgiganten gamestop, ja lite överallt i electron butiker

För att förtydliga så behöver man alltså inte registrera något kreditkort på sitt PSN-konto om man använder koder som man köpt i andra butiker. Dessa koder blir till ett tillgodosaldo på ditt PSN-konto och du kan betala för saker på PSN med detta tillgodosaldo.
Citera
2015-09-11, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
För att förtydliga så behöver man alltså inte registrera något kreditkort på sitt PSN-konto om man använder koder som man köpt i andra butiker. Dessa koder blir till ett tillgodosaldo på ditt PSN-konto och du kan betala för saker på PSN med detta tillgodosaldo.

Ok.

Vet du ifall det är komplicerat att göra ett PSN-konto?

Citera
2015-09-11, 21:07
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ok.

Vet du ifall det är komplicerat att göra ett PSN-konto?

Nej, inte så speciellt svårt. Du kan skapa ett konto via datorn på den här sidan (klicka på "Logga in och anslut" och sedan "Gå med i PSN idag") och sedan bara logga in på din Vita/PS3/PS4 med det användarnamn och lösenord som du valt.
Citera
2015-09-21, 04:36
Medlem
h4xors avatar
Har en PS4 och funderar på att köpa en PS Vita. Mest för att det verkar vara trevligt att kunna spela sina PS4 spel på PS Vita. Funkar detta bra för det låter iaf väldigt trevligt.
Citera
2015-11-16, 04:47
Medlem
SpasiboDrugs avatar
Hoppas tråden lever för jag har en snabbt fråga jag behöver svar på;

Tänkte beställa ett sticker skin till mitt PS vita slim, passar skinet till slim fast
den kanske skulle vara gjord för att passa det tidigare tjocka ps vita? Tänkte på skärmstorlekar
och placeringen av knappar osv.

Tacksam för svar!

Edit: skitsamma dem kostade bara en tjuga på ebay så jag får testa helt enkelt.
Senast redigerad av SpasiboDrug 2015-11-16 kl. 05:02.
Citera
2015-11-19, 22:06
Medlem
Sha R'Taes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h4xor
Har en PS4 och funderar på att köpa en PS Vita. Mest för att det verkar vara trevligt att kunna spela sina PS4 spel på PS Vita. Funkar detta bra för det låter iaf väldigt trevligt.
Det funkar helt okej men kanske ingen bra idé om du kör typ Guacamelee eller något FPS som kräver blixtsnabba reflexer för lite lagg får du nog räkna med. Dock så är Vitan helt fantastisk alldeles utan någon PS4, det är en ljuvlig maskin helt enkelt! Otroligt prisvärd i mitt tycke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in