Citat:
Ursprungligen postat av
Meil
Funderar på att köpa ett Vita men osäker på om man ska ta och köpa med gamla OLED skärmen eller ta den nya varianten med LCD. Kollade på lite YT-klipp och skillnaden är enligt mig väldigt märkbar.
Vad tycker ni? Vita slim kommer ju med andra uppgraderingar, men skärmen är ju ett rejält tillbakakliv.
Går det att jailbreaka PS Vita? (Både den nya och den äldre modellen)
SidnoteringFunderar också på New Nintendo 3DS XL, fel tråd för det men om någon råkar äga en så skriv gärna
Äger en Vita med OLED skärm och kan inte säga så mycket om Vita Slim (och jailbreak har jag ingen koll på). Vad jag hört är dock att originalmodellen känns lite robustare och inte lika "plastig" som den slimade. Vet inte hur mycket sanning det ligger i det.
Det jag tror du får tänka mest på är hur du är tänkt att använda din Vita. Om du är som jag och helst bara sitter hemma och spelar så är nog den gamla modellen att rekommendera, batteritiden blir inte lika viktig samtidigt som man får en väldigt trevlig spelupplevelse med OLED-skärmen.
Om du däremot hade tänkt använda Vitan mest när du reser så kan nog den slimade varianten vara bättre, med längre batteritid och mindre tyngd.
Jag äger en New 3DS XL också som jag köpte på releasedagen. Väldigt trevlig konsol. För närvarande spelar jag mest på den och min Vita har samlat damm ett längre tag.
Förresten så pågår det en rea just nu, Big in Japan fram till 2/7, gott om JRPGs om man är intresserad av det. Jag har shoppat loss så pass mycket att jag kände mig tvungen att beställa ett 64GB minneskort, för att byta ut mitt 32GB. Så snart kommer jag damma av min Vita igen.
https://store.playstation.com/#!/en-se/big-in-japan/cid=STORE-MSF75508-BIGINJAPAN