2015-09-09, 03:12
Medlem
LéKrisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Men bevisen för chemtrails lyser med sin frånvaro. Ge oss bevis! Annars skrattar vi bara åt er och era dumma idéer.

Hur ska beviset se ut? Ett antal regeringar har efter påtryck medgett att de pysslar med geoengineering genom att maniopulera vad som finns i atmosfären.
Hur vore det om du tog och läste in dig lite innan du kastar dig in i ett ämne?

"aaah, bevisa att man kan få glas genom att smälta sand!"

Googla skiten själv och kom tillbaka.
Citera
2015-09-09, 03:31
Medlem
LéKrisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Vad har du för svar på varför det blir färre strimmor på vintern?

Bra fråga, får jag lov att säga.

Tror inte att någon som engagerar sig i ämnet på FB vet exakt hur och varför det går till. Skulle kunna dra några vilda spekulationer ur röven som skulle kunna förklara saken, men det är ju inte så jävla värt.

Bara för att det är mindre synligt på vintern betyder inte att det inte pågår.
Citera
2015-09-09, 07:35
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LéKriss
Hur ska beviset se ut? Ett antal regeringar har efter påtryck medgett att de pysslar med geoengineering genom att maniopulera vad som finns i atmosfären.
Hur vore det om du tog och läste in dig lite innan du kastar dig in i ett ämne?

"aaah, bevisa att man kan få glas genom att smälta sand!"

Ja, för det är ju precis så det funkar när man ska bevisa något. Om jag påstår att jorden är fyrkantig och solen är en frukt och du vill ha bevis för det så kan jag bara säga "googla skiten själv och kom tillbaka".

Om man påstår att någon sprider kemikalier i luften, visa mig prover på dessa påstådda kemikalier. Ska det vara så svårt?
Citera
2015-09-09, 07:39
Medlem
Kobolds avatar
Citat:

Tror inte att någon som engagerar sig i ämnet på FB vet exakt hur och varför det går till. Skulle kunna dra några vilda spekulationer ur röven som skulle kunna förklara saken, men det är ju inte så jävla värt.

Nej, och bara för att tomtarna på ditt loft inte syns så betyder det inte att de inte existerar.
Citera
2015-09-09, 07:39
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Hur ska beviset se ut?
Vad sägs om mätning av innehållet i dessa s.k. chemtrails? (med t.ex. lidar)
Vad sägs om att visa var dessa flygplan startar, landar och tankas med kemikalier, hur kemikalierna transporteras till flygplatserna, var kemikalierna tillverkas och vad de innehåller.
Det var bara några första förslag..
Citera
2015-09-09, 07:54
Medlem
LéKrisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Ja, för det är ju precis så det funkar när man ska bevisa något. Om jag påstår att jorden är fyrkantig och solen är en frukt och du vill ha bevis för det så kan jag bara säga "googla skiten själv och kom tillbaka".

Om man påstår att någon sprider kemikalier i luften, visa mig prover på dessa påstådda kemikalier. Ska det vara så svårt?

http://lmgtfy.com/?q=weather+modification
Citera
2015-09-09, 07:56
Medlem
JustBecauses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Tack!

Detta är ännu ett argument som chemtrail-förnekarna inte kan svara på!

Måste ju finnas 100 000-tals bilder från innan 90-talet med strimmor och streck på himlen, men icke...

För att inte tala om reklam och tecknat, som vi tidigare tagit upp, ingenting från 90-talet och tidigare...

Men snälla DoÅ, förklara dessa bilder. NU.
https://www.google.se/search?q=contrails+90s&safe=active&rls=com.microso ft:sv-SE:IE-Address&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAcQ_AUoAWo VChMIxZmFlKLpxwIVpetyCh05fgg9&biw=1163&bih=763#saf e=active&tbm=isch&q=contrails+ww2
Citera
2015-09-09, 08:47
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:

Det enda logiska svaret är att det i så fall chemtrailas mindre då, med tanke på att enligt fysikens lagar borde förnekarnas contrails synas mer då, eftersom deras contrails kräver minimum 40-45 minusgrader...

Chemtrails syns såväl sommar som vinter (både långvariga och kortvariga trails är chemtrails), i såväl låg som hög luftfuktighet, vilket vi får ett fett bevis för här från den torra, varma sommar-öknen i Arizona, där contrails enligt fysikens lagar omöjligt kan formas, då det krävs både minus 40 grader OCH en luftfuktighet på 70 %...

https://www.youtube.com/watch?v=eWvwaOgP564

Senast redigerad av Död o återfödd 2015-09-09 kl. 09:22.
Citera
2015-09-09, 08:58
Medlem
Död o återfödds avatar
.
En annan av de mer ihärdiga kondens-trollen här i tråden försöker med photoshoppade bilder av krigsplan från andra världskriget (av Mick West, den ökände desinfo-agenten bakom sajterna contrailscience och metabunk) få oss att tro att chemtrailandet var vanligt redan då...

Historierevisionism - Bilderna med krigsplanen från 1943 photoshoppade:

http://globalskywatch.com/stories/my-chemtrail-story/chemtrail-information/the-great-contrail-con.html#.VMus1C6rGqw

"Old photos and videos have been professionally altered to show plumes coming from jets to attempt to convince the public that jet plumes are normal and have existed for decades. In other instances, plumes are shown coming from old turboprops or water-injected Spey Series 512 Turbofans and are used to convince the public using an out-of-context deception.

Additionally, the public is not told that water-injection was used in just a couple engine types during world war II to decrease take off runway requirements. Any additional water was afterward dumped to lighten the aircraft's weight.

On the internet, paid disinformationalists are claiming to have seen contrails emitted from jets decades ago. These disinformationalists are a key part of any successful military operation, but in this case, the potential health effects of chemtrails—which includes death—make disinformationalists a party to a crime so immense, many simply cannot believe it."

Kära läsare, att dessa troll fortsätter att posta sina för sedan länge avslöjade fejk-bilder, bevisar bortom allt tvivel att de är här enkom för att desinformera!

Det riktigt skumma är ju också att de aldrig visar bilder från 1950-1995, borde ju rimligen finnas 100 000-tals med bilder med sprayade himlar - men icke...
Senast redigerad av Död o återfödd 2015-09-09 kl. 09:07.
Citera
2015-09-09, 09:12
Medlem
JustBecauses avatar
Såklart de är photoshoppade, du hittar ju alltid vägar runt bevisen.

Denna då? Från 1969? http://contrailscience.com/images/L/Fig+1-1.jpg
Och har du ens tänkt på att det "kanske" togs lite fler bilder under kriget + att det flög ganska många fler plan när det flögs kors och tvärs överallt, kontra efter kriget?

Till nutid:
Titta! De sprayar för fullt i närheten av där jag bor.

Kolla på bilden jag tog NYSS, och kolla Flightradar. Ring sedan SAS och fråga varför 2645 sprayar. Återkom sedan till tråden med deras svar.

http://sv.tinypic.com/view.php?pic=2vru79t&s=8#.Ve_a8Xkw-Hs
Citera
2015-09-09, 09:18
Medlem
Död o återfödds avatar
.
Efter att jag just påpekat desinfo-sajterna contrailscience och metabunk i inlägg #5904, så dyker ett kondens-troll fram EN KVART EFTERÅT med just en länk från dessa fejk-sajter...

KÄLLKRITIK FÖR I H-E !!!
Senast redigerad av Död o återfödd 2015-09-09 kl. 09:20.
Citera
2015-09-09, 09:25
Medlem
madtops avatar
Citat:

Citat:
http://lmgtfy.com/?q=weather+modification

Jag måste erkänna att jag inte riktigt förstår dina inlägg. Hävdar du att för att det går att söka på google är det sant? Eller är det så att du inte orkar argumentera själv utan vill att andra ska googla åt dig?

Låt oss göra om din sökning men vi byter ut sökorden:
http://lmgtfy.com/?q=chemtrail+conspiracy
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in