2015-09-08, 20:06
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adhdbarn1
satt ute en morgon o käkade, hela himlen är blå, helt plötsligt är hela himlen full av flygplan, måste varit ett 20 tal.. Sen började jag få ont i huvudet och lite senare var hela himlen helt vit.

Annars flyger det aldrig flygplan här på dagarna.

Jag tror på en potentiell sanning helt klart.

Vi får fråga våra rabiata förnekare här, hur de förklarar detta...

Seså, svara på hans fråga!

Hur kommer det sig att det plötsligt kommer en massa plan och sprutar chemtrails i ett område där det annars aldrig flyger flygplan?
Senast redigerad av Död o återfödd 2015-09-08 kl. 20:08.
Citera
2015-09-08, 20:16
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Själv så har jag märkt att nu på vintern och under hösten, har jag sett mycket färre chemtrails. Tror inte jag sett en enda, faktiskt. Kanske har detta att göra med kylan?

Kan någon förklara detta fenomen, att chemtrailsen blir färre när kylan sjunker? Det hela är ju lättare att förklara om man inte tror på chemtrails, dvs att det handlar om vanliga contrails - de kondenserar snabbare, vilket inte leder till lika stor spridning.

Eller kan det vara så att NWO helt enkelt pausat förgiftningen av vår planet?

Enligt förnekarna så ska det vara mer strimmor på himlen när det är kallare - hur ska de tackla detta?

Kan någon av er förnekare svara?
Citera
2015-09-08, 20:17
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Stämmer!

När det chemtrailas intensivt, så brukar molnen vid kvällningen lysa orange över hela himlen, pga att solen reflekterar metallpartiklarna (i nano form) från chemtrailsen!

Nej nu har du fel igen. Att molnen blir rödare på kvällen beror på att solens ljus blir rödare. Molnen blir helt enkelt belysta av ett något rödare solsken på kvällen.

Anledningen till att solen uppfattas som rödare vid solnedgång beror på att ljuset färdas längre genom atmosfären vilket i sin tur leder till blått och grönt ljus försvagas mycket mer än det röda.
Här kan du läsa mer:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Aftonrodnad

Här är en snygg bild på röda moln och röda kondensstrimmor.
https://www.flickr.com/photos/mugdock14/6365778637/lightbox/

För övrigt har även detta ämne diskuterats i tråden. Såklart.
Citera
2015-09-08, 20:18
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Nej nu har du fel igen. Att molnen blir rödare på kvällen beror på att solens ljus blir rödare. Molnen blir helt enkelt belysta av ett något rödare solsken på kvällen.

Anledningen till att solen uppfattas som rödare vid solnedgång beror på att ljuset färdas längre genom atmosfären vilket i sin tur leder till blått och grönt ljus försvagas mycket mer än det röda.
Här kan du läsa mer:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Aftonrodnad

Här är en snygg bild på röda moln och röda kondensstrimmor.
https://www.flickr.com/photos/mugdock14/6365778637/lightbox/

För övrigt har även detta ämne diskuterats i tråden. Såklart.

Då får du gärna förklara för oss hur det kommer sig att dagar då det INTE chemtrailas (som exempelvis då John McCain var på besök), så lyser inte himlens alla moln orange?

Citera
2015-09-08, 20:20
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Vi får fråga våra rabiata förnekare här, hur de förklarar detta...

Seså, svara på hans fråga!

Hur kommer det sig att det plötsligt kommer en massa plan och sprutar chemtrails i ett område där det annars aldrig flyger flygplan?

Här ser vi ytterligare vilken feg pajas du är som svarar på ett inlägg från 2010 istället för att svara på de senaste inläggen.

Du kan alltså inte svara på våra frågor, jaha du fabulerar alltså och tror inte själv ens på kemikaliestrimmor!
Citera
2015-09-08, 20:21
Medlem
madtops avatar
Citat:
Då får du gärna förklara för oss hur det kommer sig att dagar då det INTE chemtrailas (som exempelvis då John McCain var på besök), så lyser inte himlens alla moln orange?

Det är nog tvärtom, vi ser bara en fin röd solnedgång på de chemtrailsfria dagarna.
Citera
2015-09-08, 20:34
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Jag orkar inte argumentera med människor som inte har ögon att se med.

En liten utmaning är att; visa mig ett enda foto tagit av himlen innan 90-talet som visar de beständiga spår som vi som kan se idag (det måste finnas100.000-tals).

För dom som seriöst vill veta vad som händer ovanför oss rekomenderar jag Aerosol Crimes 1st Edition: http://video.google.com/videoplay?docid=-2815320198655156407&q=chemtrails&total=2704&start= 0&num=10&so=0&type=search&plindex=1
Där finns även en grundkurs i hur moln bildas

Tack!

Detta är ännu ett argument som chemtrail-förnekarna inte kan svara på!

Måste ju finnas 100 000-tals bilder från innan 90-talet med strimmor och streck på himlen, men icke...

För att inte tala om reklam och tecknat, som vi tidigare tagit upp, ingenting från 90-talet och tidigare...
Citera
2015-09-08, 20:40
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung

Ja, jag har läst att chembusters stoppar chemtrails.

Kanske du kan förklara hur det går till.

Länken är lite luddig på den punkten tycker jag.
Jag tänkte att du som är insatt kan förklara chembusters och sylphs. Sylphs är alltså goda chemtrails som stoppar de onda chemtrailsen?

KimNeilJung:

Orolig för att du själv blir sjuk av Chemtrails, eller varför så intresserad av Chembusters?
Citera
2015-09-08, 20:40
Medlem
Citat:
Tack!

Måste ju finnas 100 000-tals bilder från innan 90-talet med strimmor och streck på himlen, men icke...

För att inte tala om reklam och tecknat, som vi tidigare tagit upp, ingenting från 90-talet och tidigare...

Den du tackar skrev sitt inlägg 2007-10-11. Du är lite sen, men du famlar väl efter minsta halmstrå

Det finns säkert många bilder från innan 90-talet med strimmor och streck på himlen, men de bilderna finns på papper och sitter i fotoalbum.
Senast redigerad av CoreDump 2015-09-08 kl. 20:42.
Citera
2015-09-08, 20:42
Medlem
madtops avatar
Citat:
Tack!

Det finns massor av svar i tråden, sten.b fick ett första svar oktober 2007.
Citera
2015-09-08, 20:54
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent

Boende i Kalifornien har efter att mätt upp höga halter av barium och aluminium köpt reklamplats i en tidning för att få något gjort i den här frågan.

De är rädda för att dessa vädermodifikationer påverkar hälsan.

I Tyskland har forskare och meteorologer stämt regeringen av samma anledning.

http://www.rense.com/general84/chemad.htm

NU BÖRJAR DET HÄNDA SAKER !!!

Jag har ett glädjebesked till dig och alla andra!

Rättegång förbereds i USA mot det massiva chemtrail-sprayandet som förgiftar vår planet och allt biologiskt liv:

https://www.youtube.com/watch?v=cxA6eDTSaaU

Länken är helt färsk, några timmar gammal bara...

Frågan är om förnekarna blir så värst glada?
Senast redigerad av Död o återfödd 2015-09-08 kl. 20:57.
Citera
2015-09-08, 21:04
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
Om nu contrails alltid har sett ut på det här sättet, varför fanns det ingen som pratade om det innan typ 1996? Det var då det började och naturligt nog började "konspirationsteorierna" då också.

Enkelt:

För att det just var kring mitten av 90-talet som chemtrails började sprutas systematiskt över oss. I Sverige ska det ha börjat i större omfattning efter år 2001, då Göran Persson tydligen ska ha gett sitt medgivande till chemtrailandet:

https://www.youtube.com/watch?v=J_mxbFAcv6Q

Otroligt intressant, eller hur?

USA kuppade alltså mot Sverige efter Terrorattackerna 2001...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in