2015-09-09, 09:34
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
.
Efter att jag just påpekat desinfo-sajterna contrailscience och metabunk i inlägg #5904, så dyker ett kondens-troll fram EN KVART EFTERÅT med just en länk från dessa fejk-sajter...

KÄLLKRITIK FÖR I H-E !!!

Men snälla lilla du bara för att du anser att det är "desinfo" så betyder det inte att det är desinformation.

Du efterfrågar äldre foton på contrails och när några visar dig sådana foton blir din reaktion att hålla för ögon och öron och skrika "nej, fel, hjälp, photoshop".
Citera
2015-09-09, 09:42
Medlem
madtops avatar
Citat:
både långvariga och kortvariga trails är chemtrails, i såväl låg som hög luftfuktighet, vilket vi får ett fett bevis för här från den torra, varma sommar-öknen i Arizona, där contrails enligt fysikens lagar omöjligt kan formas, då det krävs både minus 40 grader OCH en luftfuktighet på 70 %...

https://www.youtube.com/watch?v=eWvwaOgP564

Vad var det för temperatur och luftfuktighet där planet färdas?

Jag har ingen aning och det har inte du heller. Men eftersom det skapas kondensationsstrimmor är det sannolikt att det var kallare än -40 och med hög luftfuktighet.

Och bara för att vara extra tydlig: Att det är varmt och torrt på marken betyder inte att det är varmt och torrt på 10km höjd.

Kan det möjligen vara så knasigt att du tror att temperaturen är lika över hela jorden? Tror du att det är samma temperatur vid foten av Mount Everest som vid dess topp?

Edit: Här har du ett verktyg för att beräkna temperatur på olika höjder. Som du kan se så är det ganska kallt på 10km höjd.
http://www.digitaldutch.com/atmoscalc/table.htm
Senast redigerad av madtop 2015-09-09 kl. 09:53.
Citera
2015-09-09, 10:26
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LéKriss
Å du då!!! Bara för att du har byxor betyder det inte att du inte har celluliter, fetto!

Way to ho ad hominem...
Troll.

Dy förstår uppenbarligen inte vad som utgör ett ad hominem-argument. http://lmgtfy.com/?q=ad+hominem
Du är säkert dum i huvudet, men det är inte därför jag inte tror på chemtrails. Jag tror inte på chemtrails för att det inte finns några belägg för dem. Jag skulle ju kunna påstå att Hitler lever och har en osynlig militärbas på månen. Att den inte syns betyder ju inte att den inte finns, men det betyder ju inget. Jag har likväl inga belägg för Hitlers månbas. Synliga chemtrails eller osynliga chemtrails spelar ingen roll. Var är bevisen?
Citera
2015-09-09, 10:28
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
.
Efter att jag just påpekat desinfo-sajterna contrailscience och metabunk i inlägg #5904, så dyker ett kondens-troll fram EN KVART EFTERÅT med just en länk från dessa fejk-sajter...

KÄLLKRITIK FÖR I H-E !!!

Snubben som använder Veda-skrifterna som vetenskaplig källa klagar på källkritik.

Vad säger din Veda om chemtrails?
Citera
2015-09-09, 11:11
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Vad är då detta?
https://youtu.be/wPaH8mb2lRQ?t=37

Du vet väl skillnaden mellan chemtrails och contrails? Chemtrails ligger kvar en kvart eller mer. Contrails försvinner direkt. Det har absolut ingenting med temperatur och fuktighet att göra. Fysik är inte något som är applicerbart på chemtrails. De lever i ett helt annat universum där NWO har lyckats upphäva fysikens lagar.
Citera
2015-09-09, 11:19
Medlem
erp.bs avatar
Död o återfödd, kan du svara på #5894
Citera
2015-09-09, 11:20
Medlem
JustBecauses avatar
Citat:
.
En annan av de mer ihärdiga kondens-trollen här i tråden försöker med photoshoppade bilder av krigsplan från andra världskriget (av Mick West, den ökände desinfo-agenten bakom sajterna contrailscience och metabunk) få oss att tro att chemtrailandet var vanligt redan då...

Historierevisionism - Bilderna med krigsplanen från 1943 photoshoppade:

http://globalskywatch.com/stories/my-chemtrail-story/chemtrail-information/the-great-contrail-con.html#.VMus1C6rGqw

"Old photos and videos have been professionally altered to show plumes coming from jets to attempt to convince the public that jet plumes are normal and have existed for decades. In other instances, plumes are shown coming from old turboprops or water-injected Spey Series 512 Turbofans and are used to convince the public using an out-of-context deception.

Additionally, the public is not told that water-injection was used in just a couple engine types during world war II to decrease take off runway requirements. Any additional water was afterward dumped to lighten the aircraft's weight.

On the internet, paid disinformationalists are claiming to have seen contrails emitted from jets decades ago. These disinformationalists are a key part of any successful military operation, but in this case, the potential health effects of chemtrails—which includes death—make disinformationalists a party to a crime so immense, many simply cannot believe it."

Kära läsare, att dessa troll fortsätter att posta sina för sedan länge avslöjade fejk-bilder, bevisar bortom allt tvivel att de är här enkom för att desinformera!

Det riktigt skumma är ju också att de aldrig visar bilder från 1950-1995, borde ju rimligen finnas 100 000-tals med bilder med sprayade himlar - men icke...

Ja, du kom på mig. Oh no.
Citat:
On the internet, paid disinformationalists are claiming to have seen contrails emitted from jets decades ago. These disinformationalists are a key part of any successful military operation, but in this case, the potential health effects of chemtrails—which includes death—make disinformationalists a party to a crime so immense, many simply cannot believe it.

Tror du VERKLIGEN på detta själv? Herrejävlagud. Tror du att JAG är betald av "de onda" för att sprida desinformation?
Citera
2015-09-09, 11:34
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustBecause
Tror du VERKLIGEN på detta själv? Herrejävlagud. Tror du att JAG är betald av "de onda" för att sprida desinformation?
Gäller inte bara dig utan DoÅ tror att alla som inte tror på chemtrails är betalda NWO agenter. Det gäller även SMHI, luftfartsverket, piloter, tankbilsförare, bagagestuvare, fysiker, NATO, kineser, ryssar, Greenpeace, WHO och i princip alla andra.

DoÅ räknar nog även i mig eftersom jag har sett contrails långt innan mitten på 90-talet samt att jag vid upprepade tillfällen såväl sett som dokumenterat kvardröjande kondensstrimmor som skapats av vanliga kommersiella flygplan.
Citera
2015-09-09, 12:48
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
.
En annan av de mer ihärdiga kondens-trollen här i tråden försöker med photoshoppade bilder av krigsplan från andra världskriget (av Mick West, den ökände desinfo-agenten bakom sajterna contrailscience och metabunk) få oss att tro att chemtrailandet var vanligt redan då...

Historierevisionism - Bilderna med krigsplanen från 1943 photoshoppade:

http://globalskywatch.com/stories/my-chemtrail-story/chemtrail-information/the-great-contrail-con.html#.VMus1C6rGqw

"Old photos and videos have been professionally altered to show plumes coming from jets to attempt to convince the public that jet plumes are normal and have existed for decades. In other instances, plumes are shown coming from old turboprops or water-injected Spey Series 512 Turbofans and are used to convince the public using an out-of-context deception.

Additionally, the public is not told that water-injection was used in just a couple engine types during world war II to decrease take off runway requirements. Any additional water was afterward dumped to lighten the aircraft's weight.

On the internet, paid disinformationalists are claiming to have seen contrails emitted from jets decades ago. These disinformationalists are a key part of any successful military operation, but in this case, the potential health effects of chemtrails—which includes death—make disinformationalists a party to a crime so immense, many simply cannot believe it."

Kära läsare, att dessa troll fortsätter att posta sina för sedan länge avslöjade fejk-bilder, bevisar bortom allt tvivel att de är här enkom för att desinformera!

Det riktigt skumma är ju också att de aldrig visar bilder från 1950-1995, borde ju rimligen finnas 100 000-tals med bilder med sprayade himlar - men icke...
Fantastiskt att Mike West kan Photoshopa bilder idag resa tillbaka i tiden och få dem tryckta i böcker före 1980 på kondenstrimmor.

Att det slagit slint i ditt huvud är inget nytt men nu blir det bara pinsamt
Citera
2015-09-09, 13:02
Medlem
madtops avatar
Citat:
Inte jag heller!
Vad är det egentligen som driver förnekarna i denna tråd, när de påstår nåt så vansinnigt som att chemtrailsen är naturliga?

Alla är väldigt överens om att chemtrails är onaturliga. Vi är även väldigt överens om att de är vansinniga.

Vad som däremot skiljer oss åt är att du är en av få som tror att de existerar. Varför tror du på något som är både vansinnigt och onaturligt?
Senast redigerad av madtop 2015-09-09 kl. 13:06.
Citera
2015-09-09, 16:06
Medlem
Död o återfödds avatar
.
DETTA ÄR DET SISTA FÖRNEKARNA VILLE HÖRA TALAS OM:

Rättegång förbereds i USA mot det massiva chemtrailandet som förgiftar jorden och allt biologiskt liv:

https://www.youtube.com/watch?v=cxA6eDTSaaU

Dråpslag för kondens-trollen...

Kan inte vara lätt att fortsätta vara chem-förnekare i dessa upplysta tider...
Senast redigerad av Död o återfödd 2015-09-09 kl. 16:09.
Citera
2015-09-09, 16:29
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
.
DETTA ÄR DET SISTA FÖRNEKARNA VILLE HÖRA TALAS OM:

Rättegång förbereds i USA mot det massiva chemtrailandet som förgiftar jorden och allt biologiskt liv:

https://www.youtube.com/watch?v=cxA6eDTSaaU

Dråpslag för kondens-trollen...

Kan inte vara lätt att fortsätta vara chem-förnekare i dessa upplysta tider...

Öh... Man kan ju stämma vemsomhelst för vadsomhelst i USA. Frågan är om stämningen kommer att gå igenom eller om domstolen bara skrattar åt det och slänger ut stämningsansökan. Även om stämningen mot förmodan skulle lyckas betyder det förstås inte att chemtrails existerar. Det är nämligen inte så att domstolar beslutar om vad som är verkligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in