2015-08-26, 09:54
Medlem
Bimboankans avatar
Någon som vet vrf BTC har gått ner den sista tiden?

Vart hämtar ni er info?
Citera
2015-08-26, 15:29
Medlem
http://www.coindesk.com/what-is-the-bitcoin-block-size-debate-and-why-does-it-matter/
Citera
2015-08-27, 16:29
Medlem
Illuzionzs avatar
Säkert redan frågats men var handlar man bitcoin billigast i sverige?
Citera
2015-09-03, 22:26
Medlem
raxmouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hashflash
Tack. Argument exakt som detta letade jag efter. Visst kan det tyckas "greedy" att låta filtret vara på "default" samtidigt som ip-listan[1] hämtas centralt, men det är trots allt möjligt att flagga -disableipprio och saken är väck.

Spontant är väl just ip-listan som en eventuell attacker spånar igenom för att undvika det rätt värdelösa filtret. Skulle föredra ett mer dynamiskt prioriteringsschema med bättre data som för vilka ip:n som ska kopplas ner vid/nära maxconnections likt det som spånas på för framtiden:
"In future it may take into account things like how many blocks were relayed, etc. When a node reaches its max connection slots, it will attempt to find a peer with a lower priority than the one trying to connect and disconnect it, to stay below the max connection limit."

Jag vet inte hur pass allvarligt detta möjliga problem varit för nätverket men ser inget fel med att skydda noder från DoS-attacker. Men man kan ju filtrera sin nod genom att helt sonika till att börja med aldrig släppa igenom valda ip-adresser redan mot vilken lista som helst, alltså utan att det är en implementerad del av protokollet i sig.

[1] https://check.torproject.org/exit-addresses

Nja, greedy tyckte jag aldrig.

Det var mer att det knappt hade annonserats att detta varit ett problem, det var mest prat om storleken på blocken. Jag antar att det är en bra grej förutsatt att det sker på lika villkor, vilket det ser ut att göra. Att skydda nätverket från attacker känns logiskt och jag tror detta kan bli en bra lösning. Hoppas bara att majoriteten drar åt samma håll.
Citera
2015-09-04, 12:56
Medlem
Tja, vet inte vart jag ska fråga riktigt, men jag kan nästan ingenting om bitcoins och skulle gärna vilja läsa någon guide som lär mig hur det fungerar, MVH
Citera
2015-09-04, 17:17
Medlem
Blockchain är nere för tillfället. Hur säkert är egentligen den sidan? Finns det en risk att de sticker med ens coins?
Citera
2015-09-05, 16:04
Medlem
Hur importerar jag en plånbok till Mycelium? Jag skapade en adress på bitadress.org och skannade den med mycelium, men det är fortfarande inte den adressen som används och jag lyckas inte få fram den. Någon som vet hur man gör?
Citera
2015-09-05, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greenhatchet
Tja, vet inte vart jag ska fråga riktigt, men jag kan nästan ingenting om bitcoins och skulle gärna vilja läsa någon guide som lär mig hur det fungerar, MVH

Du kan börja med att surfa runt på bitcoin.se
Citera
2015-09-06, 11:46
Medlem
Goddag!
Är intresserad av det här med att Tumbla bitcoins. Vad är bästa tjänsten för det?
All info angående detta är mycket uppskattat
Citera
2015-09-07, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tulipa
Blockchain är nere för tillfället. Hur säkert är egentligen den sidan? Finns det en risk att de sticker med ens coins?

Blockchainen är aldrig 'nere', blockchain.info är ett privatägt företag som erbjuder bitcoin tjänster.. blockchain.info är INTE bitcoin eller bitcoins-blockchain.

testa blocktrail.com istället, blockchain.info är väldigt dåligt, om vi har tur så stannar sidan nere för alltid.

Citat:
Ursprungligen postat av Karlasson
Goddag!
Är intresserad av det här med att Tumbla bitcoins. Vad är bästa tjänsten för det?
All info angående detta är mycket uppskattat

bitmixer.io funkar men du ger dina pengar till dom när 'tumblingen' sker.. det finns decentraliserade alternativ men de är alldeles för avancerade för gemene man än så länge.
Senast redigerad av rainfeldt 2015-09-07 kl. 17:29.
Citera
2015-09-08, 13:31
Bannlyst
Hej!

Är helt färsk inom BTC världen. Växlade in 400kr via saffelo och det kom till min plånbok. Senare på kvällen betalade jag en webshop med dessa BTC. Men tre timmar senare så kom mina BTC in igen och kursen var förändrad antar jag för jag fick lite extra. Skickade in till webshoppen igen då jag trodde att jag gjort fel och ej betalat. Fick ett mail idag om att jag får dubbelt med produkter då jag betalat in två gånger. Vad hände?
Citera
2015-09-08, 17:35
Medlem
Trillskes avatar
Ger det 99% att felet uppstod hos webshopen (eller hos dig, dvs att du minns fel eller något).
Så då är det lite svårt att svara på. Men givet att du inte lyckades med någon mirakulöst märklig dubbelspend* är alltså deras databas antagligen ett clusterfuck så du bör nog inte lita på dem.

Du kan ju alltid leta upp transaktionerna och titta vad som hände på kedjan.

*Aldrig hört talas om något liknande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in