2015-09-06, 16:43
Medlem
Strossels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Några exempel på hennes rasism.

Och då kan du väl bemöta dem i sak då och förklara dels vad som är fel med dem och på vilket sätt de är rasistiska.
Citera
2015-09-06, 16:43
Medlem
studentrolands avatar
Citat:
Endast det mittersta citatet är rasistiskt...20 % rätt...långt ifrån fifty-fifty chans att ha "rätt" i frågan...
Senast redigerad av studentroland 2015-09-06 kl. 16:46.
Citera
2015-09-06, 16:46
Medlem
crusades avatar
Citat:
Det finns flera på snaphanen.dk.

Då är det väl bara att anmäla henne, eller...?
Citera
2015-09-06, 16:51
Medlem
Citat:
Jag har hängt med. Hon ljuger om trakasserierna. Journalisterna har varit där någon gång per år och bett om en intervju. Det är inte trakasserier. Det är inte att förfölja någon.
Du litar mer på en rasistisk rättshaverist med "elallergi" än på verkligheten.
Du måste vara en elak människa. Jag tror att du skulle må bättre av att visa lite mer vänlighet mot dina medmänniskor. Alla är vi olika men alla ska behandlas med värdighet.

Att nedvärdera en medmänniska pga att hon påstår sig lida av elallergi är bara lågt. Vad nu hennes elallergi har med saken att göra vet jag inte. Har du samman attityd mot alla med påstådda sjukdomar?
Citera
2015-09-06, 16:51
Medlem
Siegsacks avatar
Citat:
Hon har spridit grovt rasistiska och islamofobiska inlägg.

När jag skriver "För det första skulle jag vilja ha exempel", så betyder det att jag vill ha konkreta exempel och inte kommentarer i stil med den du nyss gav mig. Det är allt annat än ett konkret exempel.

Citat:
Det är ju snarare ni sd-anhängare som vill begränsa yttrandefriheten. Sd-förespråkarna ska få uttala sig hur som helst, men när någon journalist vill granska SD eller inte håller med om er rasism, då ska de hotas eller trakasseras till tystnad.
Ert hyckleri och dubbelmoral är otroligt uppenbar.

Vänta här nu...

Vart har jag tillkännagivit min politiska ståndpunkt? Har jag gett dig indikationer på att jag är en SD-anhängare? I så fall är det just en indikation och inte något faktabaserat. Så att stämpla mig utefter politiska ståndpunkter kanske du ska avstå när du inte har någon aning om vart jag står i frågan.

Sen blir jag förvirrad. Skriver dom om MIG eller vem skriver du om? Jag har aldrig skrivit att någon människa skall hotas och trakasseras till tystnad. Jag har heller aldrig skrivit något om att inte SD skall granskas. Sen förstår både du och jag att det är milsvid skillnad mellan att granska SD och att trakassera en pensionär i hennes eget hem.

Återigen sätter du stämplar på mig och skriver om saker jag varken sagt eller gjort.

Citat:

Jag skulle också hemskt gärna vilja att du plockar ur de saker ur dom citaten som faller inom ramen för att vara rasism. Det enda jag kan utläsa är ett förakt gentemot politiker och hur dessa sköter sina arbeten som folkvalda representanter. Det andra jag kan utläsa är möjligtvis en hint av kritisk ton gentemot den nuvarande invandringspolitiken.

Är detta att vara rasist? Som jag skrev tidigare, begreppet förvirrar mig.
Citera
2015-09-06, 16:52
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Då är det väl bara att anmäla henne, eller...?

Vänsterns smak ska tydligen vara överordnat svensk lag. Och det antingen det gäller citat från en blogg, affischer i tunnelbanan eller rätt att använda våld mot en filmande "romjudisk" journalist. Vad vänstern "tycker" är viktigare än lagen.

Men nu jävlar är det slut.
Citera
2015-09-06, 16:55
Bannlyst
Citat:
Det är ju snarare ni sd-anhängare som vill begränsa yttrandefriheten. Sd-förespråkarna ska få uttala sig hur som helst, men när någon journalist vill granska SD eller inte håller med om er rasism, då ska de hotas eller trakasseras till tystnad.
Ert hyckleri och dubbelmoral är otroligt uppenbar.

Vänsterliberalerna som också är ökänd som Svenskhatarna har och vill dölja allting negativt med invandringen. ( Senast ut,, IKEA, Lisa.H )

Julia Caeser lyfter fram sanningen som "mörkats" i över 30 för oss ovetande Svenskar. Det är inte rasism utan sanningen. Expressen kan bemöta henne text,,, men tar inte debatten för de vet att de har fel och Julia rätt och de kan därför inte vinna. Då övergår man till strategin att försöka smutskasta personen och ge dem epitet.

Ungefär som du gör nu

Avslutar med George Orwell´s citat " The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
Citera
2015-09-06, 16:56
Medlem
Citat:
Det är väl knappast rasism i dessa uttalanden? Låter mer som sanning och dessutom med länkar till fakta i varje enskilt fall.
Citera
2015-09-06, 17:01
Medlem
studentrolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegsack
---
Jag skulle också hemskt gärna vilja att du plockar ur de saker ur dom citaten som faller inom ramen för att vara rasism. Det enda jag kan utläsa är ett förakt gentemot politiker och hur dessa sköter sina arbeten som folkvalda representanter. Det andra jag kan utläsa är möjligtvis en hint av kritisk ton gentemot den nuvarande invandringspolitiken.

Är detta att vara rasist? Som jag skrev tidigare, begreppet förvirrar mig.
Detta citat är rasistiskt; ""Sedan andra världskriget har vi blivit indoktrinerade med den ideologiskt betingade myten att det inte existerar några raser och därför heller inga rasskillnader."(Snaphanen 1/9-13)".

I citatet menar hon att människoraser existerar och att den motsatta uppfattningen är en "ideologiskt betingad myt" som tillkommit genom indoktrinering... uppfattningen speglar alltså inte alls det förhållande som vetenskapen kommit fram till att människoraser inte existerar...
Citat:
...samtida forskning har visat att på ett genetiskt plan finns det inga tydliga uppdelningar i olika raser, varför begreppet ur ett taxonomiskt perspektiv inte har någon relevans.[4][5][6] Inom antropologin råder konsensus om att det inte finns människoraser, och man anser att försök till identifiering av rasskillnader mellan människor är rent ovetenskapligt.
https://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%A4nniskoraser
Citera
2015-09-06, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
fortfarande finns det en stor grupp människor som på allvar tror att man för alltid kan vara anonym på nätet.

Dessutom blir det av särskilt intresse att offentliggöra hennes verkliga identitet pga det genomslag som denne "Julia Caesar" har haft på diverse knäppgökar runt om på nätet och den inverkan som det i sin tur får IRL. Kan man inte stå för det man skriver så ska man inte skriva något alls.

Snälla Du, det är alldeles självklart att man kan och får vara anonym på nätet, eller skriva under pseudonym som i det här fallet. Julia behöver inte stå för nåt hon skriver, för övrigt. Hon kan skriva precis vad hon vill, anonymt eller inte, opinionsbildare eller inte, så länge hon inte bryter mot nån lag och det har hon inte gjort.

När träder man in i stadiet opinionsbildare förresten? Media har ju tigit ihjäl henne under alla år. Eller har Du tidigare sett några recensioner, omnämnanden, bemötanden, argumentation, insändare eller debatter om henne i Expressen/DN/Aftonbladet/SvD/m.m.? Då kan man väl inte komma från ingenstans och säga: "Ho-ho det finns en farlig person som kallar sig Julia Ceasar och hon är en stor opinionsbildare, hon måste hängas ut, det blir bäst så för demokratin". Hälften av läsarna fattar ingenting och undrar: "Vem sjutton är Julia Ceasar?"

JC:s genomslag och påverkan på folk verkar svårt att stoppa, ja. Och? Media har ju inte hjälpt till att stoppa henne iaf. De anser sig inte kunna. Du får väl jobba lite själv om Julia ska spräckas. Kavla upp ärmarna om Du har nåt att komma med i sak. Men om Du får genomslag kanske nån "offentliggör din identitet".
Citera
2015-09-06, 17:08
Medlem
Citat:
Helt rätt att hänga ut henne. Hon är inte en "vanlig person" vem som helst. Hon är journalist, van debattör, och är en av de mest tongivande på rasistbloggarna. Hon sprider en massa lögner och fördomar och det är helt rätt att man får veta vem hon egentligen är.
Eftersom du vet att hon sprider lögner och fördomar så kanske du kan motbevisa hennes lögner och fördomar, krönika för krönika?

Citat:
Och dessutom visar hon sig vara förtidspensionerad, "elallergisk", "amalgamförgiftad" och verkar vara en rättshaverist så det är helt rätt att visa namn och bild.
Varför är det ännu lite mer rätt att hänga ut henne pga det?

Citat:
Hon hängde dessutom ut journalisterna och uppmuntrade i princip till att folk skulle ringa upp och trakassera dem.
"Uppmuntrade i princip"...

Du avfärdar hennes påstående om trakasserier för att sen komma med det här?
Citera
2015-09-06, 17:09
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Helt rätt att hänga ut henne. Hon är inte en "vanlig person" vem som helst. Hon är journalist, van debattör, och är en av de mest tongivande på rasistbloggarna. Hon sprider en massa lögner och fördomar och det är helt rätt att man får veta vem hon egentligen är.
Och dessutom visar hon sig vara förtidspensionerad, "elallergisk", "amalgamförgiftad" och verkar vara en rättshaverist så det är helt rätt att visa namn och bild.
Hon sprider dessutom lögner om att hon ska ha blivit "trakasserad" vilket är en ren och skär lögn. Att en journalist frågar om en intervju är inte trakasserier. Hon hängde dessutom ut journalisterna och uppmuntrade i princip till att folk skulle ringa upp och trakassera dem.

Du är också journalist och van (om än inte vass) debattör med 6 000 inlägg här. Det är inget skäl att hänga ut dig.
Ingen aning vad du menar med "tongivande på rasistbloggarna". Hon har säkert haft en del läsare på Snaphanen, själv hade jag för några dagar sedan aldrig läst ett ord av henne. Det har ju ändrats nu, tack vare Bonniers.

Du vet nog inte själv vad som ska ha varit rättshaveristiskt i hennes karriär, men att en person är förtidspensionerad och tokig är normalt inte skäl att publicera dennes namn och bild. Det är också svårt att se hur det skulle göra någon skillnad för möjligheten att bemöta de här lögnerna du anser att hon spridit, om det inte är så att innehållet i dem gör dig mer intresserad av hennes person än att bemöta själva påståendena.

Att hon själv skulle ha "hängt ut" Orrenius & Hamrud genom att återge sin version av deras mellanhavanden är svårt att se. Det låter som snack på skolgårdsnivå för att skyla över verkliga skäl till det här beslutet. Anklagelsen verkar enbart baseras på att hon återgav samma jobbnummer som Orrenius själv sprider i sociala media. Givetvis hade hon gjort klokare i att inte återge det i sin egen krönika, och tydligt uppmana alla läsare att inte reagera idiotiskt. Att slarva med det är knappast att uppmuntra till brott.
Senast redigerad av Finisterre 2015-09-06 kl. 17:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in