2015-09-02, 22:49
Medlem
borttaget
Citera
Medlem
Jag undrar: Hur länge till tror ni att "Julia Ceasar" lever ? Risken är ju rätt uppenbar för att vänsterextrema grupper passar på nu, och det var ju inte helt grundlöst som hon valde anonymitet..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ake.Jimmiesson666
Dagens journalister ser det uppenbarligen som sin livsuppgift att jaga och hänga ut systemkritiker och invandringskritiker. Expressen i vanlig ordning värst av alla. Om man skriver under pseudonym så finns det ju skäl att anta att personen vill vara anonym, fattar inte att dom inte bara kan respektera detta och ge fan i tanten.
Hon är ju före detta journalist själv för i h-vete och på storstadsorganet nr 1 dessutom. Hur många har hon själv "hängt ut" som journalist och nu som simpel blogg-fascist?!

Man skriver under pseudonym för att få hata ifred. Det finns absolut ingen annan anledning.

"Tanten" är en maktfaktor när det gäller att sprida rasism och allmänt hat och hot mot det svenska samhället och ska självfallet granskas som alla andra som betyder något i det fallet. Hon ska självfallet inte få hata ifred utan att granskas och synas i sömmarna.

Det är samma gamla sorgliga sekt-problem. Hon är gammal och har levt på oss arbetande svenskar i åratal och känner sig ensam och bitter och dricker förmodligen för mycket och då hatar man på någonting främmande som människor med "fel" hudfärg och liknande för fascist-fans finns det i överflöd dessvärre. Betala tillbaks vad du är skyldig mig och alla andra i det svenska samhället istället din patetiska idiot! Du kan ju uppenbarligen skriva, alltså kan du röra dig din parasit!
Senast redigerad av pickpockis 2015-09-02 kl. 22:54.
Citera
Medlem
Gdanzigsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Intressant att även bottenskrapet av alla nyttiga idioter fortfarande håller på med sin smutskastning om elallergi & liknande. Men inte en jävel har något meningsfullt att invända mot det hon har skrivit.

Hade de varit lika föraktfulla om det gällt någon annan journalist eller kåsör som varit uttalat vänster eller rättare sagt uttalat massmigrationsanhängare och som lidit av de där sjukdomarna?
Citera
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Jo det är ju bara det som är lite, lite komiskt. Att det handlar om en person som kostat skattebetalarna multum.
Nu är det väl inte elallergin och amalgambesvären eller sjukskrivningen som är mest talande, utan det här rättshaveristiska SAMHÄLLET MÖRKAR ELALLERGI o.s.v. Man känner igen typen, så att säga...

Men sprid nu inte denna historia utomlands för då kommer världens alla elallergiker hit!

Nå, nu har väl hon också jobbat sedan typ 18-år vilket ger 30 år som skattebetalare. Att då drabbas av sjukdom som gör att man pensioneras tidigare än 65 är givetvis tragiskt men det drabbar en del. Fysiska och psykiska skäl är inte helt okända.

Sedan kan man förstås håna skälen till sjukdomen i stället för att se sakfrågan. Var det i allmänhetens intresse att hänga ut JC som privatperson och påpeka att hon är en svag sjuklig person? Är det det som journalister ska ägna sig åt?

Var det för jobbigt att faktiskt bemöta hennes åsikter? Var det lättare att sänka henne som människa och slippa gå i svaromål? Frågorna är många men Exporessen med Expo-Annika kan rimligtvis inte känna någon speciell yrkesstolthet här. De har sänkt en pensionerad 70-årig kvinna genom att hänga ut henne.

Vad hände med att pressen ska granska de RIKTIGA makthavarna?

Det är så fruktansvärt fegt och vidrigt att jag skulle skämmas för att arbeta på en kvällstidning som Expo/Expressen och Aftonbladet. Ja DN ligger inte långt efter, där kan vi snacka om en tidning som har kastat sig i kloaken.
Citera
2015-09-02, 22:50
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bammerz
Har vi tur så kanske Expressen offentliggör hennes sjukjournaler i nästa nummer, så kan var och en göra sin egen lekmannabedömning av hennes besvär. Jag är även intresserad av hur många hon har haft sex med, och vilka, det skulle ju inte förvåna om denna onda hatiska multisjuka kvinna varit promiskuös av sig också. Kan hon måhända ha varit berusad offentligt vid något tillfälle ("Tydliga missbruksproblem" på reportersvenska)? Ge oss mer snask och snusk, Expressen. Det är det ni är bra på.

Ja det brukar ju vara populärt här också, snask och snusk och skvaller alltså, för att diskvalificera en eller annan skribent.
Citera
2015-09-02, 22:50
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Ok du gillar inte indirekta hot (vad det nu är). Vad tycker du om direkta hot?
Dumma frågor får dumma svar.
Citera
2015-09-02, 22:51
Medlem
HGs avatar
Jag tror att vad allt handlar om är den maktförskjutning som nu pågår mellan etablerad media och den nya alternativa median. Att hänga ut tanten är en varning till alla alternativa journalister/skribenter om att etablerad media på några sekunder kan förstöra deras sociala liv.
Citera
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Då är vi tillbaka på ruta ett i resonemanget alltså.

Som jag skrev tidigare så är det f.n. förenligt med skada att gå ut och öppet vara invandringskritisk och SD-vänlig för många medborgare. Det leder till att kollektivet i den "kollektiva kampen" som du beskriver är decimerad.

Decimeringen existerar bara så länge folk inte tänker kollektivt utan bara är själviska. Nackdelen med individualism är ju att människor blir ovilliga att offra sig själva, varför ingen offrar sig vilket leder till att de som försöker blir offrade av sina sympatisörer... sådana som håller med men som inte visar kamratskap nog att hjälpa personen. Detta är ju en ond cirkel, om du vill bryta den så få be för att dina meningsfränder att de inte agerar som egoistiska individer.

Citat:
Det är ju kanske lite sådär revolutionsromantiskt att tycka som du gör, men det är inte särskilt verklighetsförankrat.

Det är väldigt verklighetsförankrat om folk organiserar sig. Det här är kanske nackdelen med att folk inte längre får skolning i det militära, de lär sig inte disciplin eller strategi.
Citat:
Att folk skräms till tystnad är en realitet, och ett problem, i en demokrati.

Tystnadsspiralen, som bryts främst av att folk struntar i den. Så länge som folk tar hänsyn till den så fortsätter spiralen och den bryts inte.

Citat:
Om det behövs en revolution där individer måste offras, ja då har vi redan med råge passerat gränsen för vad som kan kallas en demokrati.

Vad spelar det för roll? Det handlar ju om att bryta tystnadsspiralen och inte moralisera över samhällets tillstånd. Ni moralister är lustiga, ni har så fullt upp med att moralisera och utvärdera saker o ting att ni inte vill göra särskilt mycket, rent pragmatiskt, för att förändra situationen.

Citat:
Det är ju lätt att själv sitta vid datorn och tycka att det är helt ok att "några individer offras".

Om man tror på ett politiskt värde -- låt oss säga demokrati och vad det innebär -- och att detta värde är betydligt högre en enskilda människors bekvämlighet, detta värde kommer i framtiden leda till ett bättre samhälle för de flesta, så är det fullt rimligt att några offras.

Då jag är en individualist så vill jag inte förändra samhället, mitt liv kan jag påverka betydligt mer och det är därför mer förnuftigt för mig att ägna mig åt det än politiken.
Citera
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldskool
Jag undrar: Hur länge till tror ni att "Julia Ceasar" lever ? Risken är ju rätt uppenbar för att vänsterextrema grupper passar på nu, och det var ju inte helt grundlöst som hon valde anonymitet..
Nej, vänsterextrema grupper har till skillnad från högerextrema inte mördat särskilt många i Sverige. Eller vilka mord syftar du på?
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
Personen ifråga kan ju inte tvinga vännerna att ta avstånd, det är ett val som vännerna själva gör och heller inte alltid gör -- folk är mer lojala än vad man tror, det är min erfarenhet i alla fall. Om inte: vad är det för märkliga vänner man skaffat sig?

Att något är otrevligt innebär inte att det är förbjudet, eller bör förbjudas.

Nej, inte nödvändigtvis i alla fall. Om man inte gillar skvallerbyttor så straffar man dem genom att ta avstånd från dem eller så skvallrar man tillbaka.
Just det. Men du tar skvallerbyttor i försvar, du tar deras parti. Alltså gillar du skvallerbyttor.
Citera
Medlem
Gdanzigsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pickpockis
Betala tillbaks vad du är skyldig mig och alla andra i det svenska samhället istället din patetiska idiot! Du kan ju uppenbarligen skriva, alltså kan du röra dig din parasit!

Du låter verkligen högerextrem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in