2015-09-06, 17:10
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K8-ta
Du måste vara en elak människa. Jag tror att du skulle må bättre av att visa lite mer vänlighet mot dina medmänniskor. Alla är vi olika men alla ska behandlas med värdighet.

Att nedvärdera en medmänniska pga att hon påstår sig lida av elallergi är bara lågt. Vad nu hennes elallergi har med saken att göra vet jag inte. Har du samman attityd mot alla med påstådda sjukdomar?

Huvudet på spiken. Agerandet kallas funkofobi och torde falla under vänsterns definition av rasism.

Så vet vi ju inte om hon fortfarande har den där elallergin heller. För det är ju 23 år sedan nu.
Citera
2015-09-06, 17:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Du ljuger. Ingen har trakasserad Julia Caesar. Att be om en intervju är inte trakasserier. Och vilka är det som vill begränsa yttrandefrihet som vill stoppa granskning av en rasistbloggerska och vill stoppa alla som inte håller med SD

Orre´n och Hamrud har aldrig bett om en intervju via telefon, mejl,, de har stalkat henne på privat mark.

I U.S.A hade dom där vänster journalisterna riskerat sina liv ( blivit nerskjutna som landstrykare ),, då det är lagligt att skjuta inkräktare som befinner sig på ens tomt..

Journalisterna utnyttjar mao bara Svensk vänlighet ( som är snart slut, förhoppningsvis ,övr.anm).
Senast redigerad av spitzbergen 2015-09-06 kl. 17:17.
Citera
2015-09-06, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
Någon som har listat ut hur JC kan tala i headset och samtidigt vara elallergiker?
Skicka ett mail till Liza Marklund och fråga, och läs:

Strålande avskärmat
"Folk som får symptom av elfält betraktas fortfarande som sinnessvaga strålkärringar som borde sluta fjanta.
Och medan alltfler blir utbrända av anledningar som ingen begriper så fortsätter vi att satsa på trådlösa nätverk, lågenergibelysning och mobiltelefoni i allt snabbare takt.
Mer om det en annan gång"
http://www.expressen.se/kronikorer/l...nde-avskarmat/
Senast redigerad av artid 2015-09-06 kl. 17:19.
Citera
2015-09-06, 17:23
Medlem
Salamiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studentroland
Detta citat är rasistiskt; ""Sedan andra världskriget har vi blivit indoktrinerade med den ideologiskt betingade myten att det inte existerar några raser och därför heller inga rasskillnader."(Snaphanen 1/9-13)".

I citatet menar hon att människoraser existerar och att den motsatta uppfattningen är en "ideologiskt betingad myt" som tillkommit genom indoktrinering... uppfattningen speglar alltså inte alls det förhållande som vetenskapen kommit fram till att människoraser inte existerar...

Problemet är väl snarare att begreppet "RASIST" har förlorat sitt värde, eller?
Som det är nu kan ju alla som bara är en smula kritiska till nedanstående kallas rasister.
Julia Caesar var (och hoppas jag fortsätter vara) en frisk fläkt i en unken samhällsdebatt.

Sverige 2015:
-Diverse skjutningar varje vecka
- Bilbränder varje vecka
- handgranatsattacker, än så länge bara i Malmö-trakten, men...
- knivdåd lite varstans
- överfalls-våldtäkter, främst i "berikade" orter
- Ökande otrygghet i förorterna (vilket främst är problem för de vettiga invandrarna)
- Ett omfattande (mörkat) fusk med bidragspengar.
- mm. mm.

I slutändan handlar det om vi vill fortsätta på denna väg. Julia Caesar var/är en röst som opponerade sig. Detta är uppenbarligen inte tillåtet. Expo-ressen och övriga slaskmedia har gjort sitt jobb genom att yla likt en vargflock mot denna enda röst i bruset.

Tyvärr verkar de lyckas med sitt uppsåt.
Citera
2015-09-06, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jepperdi
Det är väl knappast rasism i dessa uttalanden? Låter mer som sanning och dessutom med länkar till fakta i varje enskilt fall.

Det finns absolut ingen fakta till dessa rasistiska påståenden. Det är rena fördomar.
Citera
2015-09-06, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spitzbergen
Orre´n och Hamrud har aldrig bett om en intervju via telefon, mejl,, de har stalkat henne på privat mark.

I U.S.A hade dom där vänster journalisterna riskerat sina liv ( blivit nerskjutna som landstrykare ),, då det är lagligt att skjuta inkräktare som befinner sig på ens tomt..

Journalisterna utnyttjar mao bara Svensk vänlighet ( som är snart slut, förhoppningsvis ,övr.anm).

De har inte stalkat henne. De har inte trakasserat henne. Eftersom hon saknar telefon så har man åkt hem till henne och lugnt bett om en intervju. Det är inte trakasserier.
Att tro att man kan dölja sig bakom anonymitet och slippa att granskas är otroligt naivt.
Men visst, vill du tro mer på en rätthaveristisk tant med påstådd "elallergi" och som dessutom varit förtidspensionerad sedan hon var 49 år (!) så visst.
Citera
2015-09-06, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Allt är granskat av åklagare. Det finns inget att anmärka på där.

Att du "tycker" si eller så, ja det skiter vi i. Förstår du.

Jag har gett exempel på uppenbart rasistiska uttalanden. Hon är en hatbloggerska som sprider hat och rasism.
Citera
2015-09-06, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K8-ta
Du måste vara en elak människa. Jag tror att du skulle må bättre av att visa lite mer vänlighet mot dina medmänniskor. Alla är vi olika men alla ska behandlas med värdighet.

Att nedvärdera en medmänniska pga att hon påstår sig lida av elallergi är bara lågt. Vad nu hennes elallergi har med saken att göra vet jag inte. Har du samman attityd mot alla med påstådda sjukdomar?
Nej, jag är inte elak. Men de som hyllar en uppenbar rasist är snarare det.
Citera
2015-09-06, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegsack
När jag skriver "För det första skulle jag vilja ha exempel", så betyder det att jag vill ha konkreta exempel och inte kommentarer i stil med den du nyss gav mig. Det är allt annat än ett konkret exempel.

Jag har gett flera konkreta exempel på vad hon har skrivit.

Citat:
Vänta här nu...

Vart har jag tillkännagivit min politiska ståndpunkt? Har jag gett dig indikationer på att jag är en SD-anhängare? I så fall är det just en indikation och inte något faktabaserat. Så att stämpla mig utefter politiska ståndpunkter kanske du ska avstå när du inte har någon aning om vart jag står i frågan.
Det är uppenbart att du är sd-anhängare.

Citat:
Sen blir jag förvirrad. Skriver dom om MIG eller vem skriver du om? Jag har aldrig skrivit att någon människa skall hotas och trakasseras till tystnad. Jag har heller aldrig skrivit något om att inte SD skall granskas. Sen förstår både du och jag att det är milsvid skillnad mellan att granska SD och att trakassera en pensionär i hennes eget hem.

Återigen har aldrig blivit trakasserad. Att fråga om en intervju är inte hot eller trakasserier. Man har försökt ringt henne och försökt nå henne på vanliga sätt. När det inte fungerat så har man åkt hem till henne och bett vänligt om en intervju. Hon ljuger om trakasserierna och hänger ut journalisterna och uppmuntrar folk att ringa och hota dem.

Citat:
Jag skulle också hemskt gärna vilja att du plockar ur de saker ur dom citaten som faller inom ramen för att vara rasism. Det enda jag kan utläsa är ett förakt gentemot politiker och hur dessa sköter sina arbeten som folkvalda representanter. Det andra jag kan utläsa är möjligtvis en hint av kritisk ton gentemot den nuvarande invandringspolitiken.
Hon skriver att det finns "raser" och "rasskillnader". Hon sprider fördomar om muslimer. Det är rent rasistiskt.
Citera
2015-09-06, 17:30
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Jag har gett exempel på uppenbart rasistiska uttalanden. Hon är en hatbloggerska som sprider hat och rasism.

Men det som är rasism för den ene kan vara en självklar sanning för en annan. Det som det är frågan om är om det kan vara hets mot folkgrupp. Och det är det inte, enligt åklagare.

Och som sagt det spelar ingen roll att du tycker si eller så. Och apropå det så kan jag ju påpeka att ditt förakt för männskor med elallergi kallas funkofobi och sorterar in i vad ni inom vänstern kallar rasism.
Citera
2015-09-06, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spitzbergen
Vänsterliberalerna som också är ökänd som Svenskhatarna har och vill dölja allting negativt med invandringen. ( Senast ut,, IKEA, Lisa.H )

Julia Caeser lyfter fram sanningen som "mörkats" i över 30 för oss ovetande Svenskar. Det är inte rasism utan sanningen. Expressen kan bemöta henne text,,, men tar inte debatten för de vet att de har fel och Julia rätt och de kan därför inte vinna. Då övergår man till strategin att försöka smutskasta personen och ge dem epitet.

Ungefär som du gör nu

Avslutar med George Orwell´s citat " The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
Hon sprider absolut ingen sanning. Hon sprider rasistiska fördomar, helt utan verklighetsförankring. Hon sprider hat och rasism på hennes blogg. Hon är invandrarfientlig och främlingsfientlig.
Citera
2015-09-06, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Men det som är rasism för den ene kan vara en självklar sanning för en annan. Det som det är frågan om är om det kan vara hets mot folkgrupp. Och det är det inte, enligt åklagare.

Och som sagt det spelar ingen roll att du tycker si eller så. Och apropå det så kan jag ju påpeka att ditt förakt för männskor med elallergi kallas funkofobi och sorterar in i vad ni inom vänstern kallar rasism.
Nej, rasism är rasism. Det är ingen sanning. Elallergi är en myt. Det är ingen som någonsin har kunnat presentera belägg på att det överhuvudtaget existerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in