2015-09-04, 22:39
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XoXo1010
Har det någonsin skett att en Mod blivit "avsatt" ?
Ganska enkel fråga,eller hur ?
Eller är det nått som inte får diskuteras som vanligt när det gäller mods,och ska tas med berörd mod mm ,mm ?

Ja, det har hänt.

admin5
Citera
2015-09-04, 22:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Ja, det har hänt.

admin5
Ok, Tack Admin,
Antar ni inte går ut med vem,men får JAG gissa på ett namn?
Eller är det icke tillåtet?
Och ifall jag gissar rätt, blir det varning/avstängning/bannlysning i så fall
Citera
2015-09-04, 22:52
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XoXo1010
Ok, Tack Admin,
Antar ni inte går ut med vem,men får JAG gissa på ett namn?
Eller är det icke tillåtet?
Och ifall jag gissar rätt, blir det varning/avstängning/bannlysning i så fall

Det är helt riktigt att vi inte går ut med några namn. Gissningar kommer att ses som OT och raderas med tillhörande varning.

admin5
Citera
2015-09-05, 03:35
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Men man kan ju kolla på det svenska systemet, tror du att det fungerar såsom lobengula säger när han påstår att han aldrig har sett minsta tecken på att det någonsin gjorts fel?

Say what?

Hörrdu Haschpundaren, jag bemöter dig respektfullt men du väljer att påstå att jag säger saker som jag aldrig har sagt. Det är inte speciellt schysst.

Det är klart att det kan begås fel, jag har aldrig påstått något annat. Däremot så är nästan allting loggat så fel kan rättas till. Oftast sker det med en enkel pm-konversation.

Men om du ni vill ha en seriös diskussion så får du nog sluta anklaga andra för något de aldrig har sagt. Lite jävla respekt måste man ge varandra för att det ska bli en diskussion.
Citera
2015-09-05, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Say what?

Hörrdu Haschpundaren, jag bemöter dig respektfullt men du väljer att påstå att jag säger saker som jag aldrig har sagt. Det är inte speciellt schysst.

Det är klart att det kan begås fel, jag har aldrig påstått något annat. Däremot så är nästan allting loggat så fel kan rättas till. Oftast sker det med en enkel pm-konversation.

Men om du ni vill ha en seriös diskussion så får du nog sluta anklaga andra för något de aldrig har sagt. Lite jävla respekt måste man ge varandra för att det ska bli en diskussion.
För det första, om du har något problem med debattklimatet här på flashback så är du välkommen att starta ett eget forum.

För det andra skrev du:
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Risken finns och den ska man vara uppmärksam på, konstigt vore det annars. Däremot så har jag aldrig sett den, snarare att moderatorer är väldigt snabba på att uppmärksamma när de ser något som inte ser normalt ut.
[...]
Så att "kårandan" skulle korrumpera är helt enkelt inte realistiskt.

Neksnor jämför med svenska systemet som också har transparens och jag överförde ditt resonemang för att visa hur bizarrt det var.

Det du säger är alltså att "om det finns öppenhet i ett system är det inte realistiskt med korruption".
Och det påståendet är felaktigt, det var det jag ville belysa.

Vidare så är det ju jävligt magstarkt av dig som moderator att tala om seriositet när ni och administrationen upprepade gånger ljuger i denna tråd och talar om en transparens som inte finns i chatten bland annat.

Ni ljuger för medlemmarna och lovar dyrt och heligt att allt går rätt till, men under ytan så är det totalt regelvidrigt.

Och ni vet det. Ni vet exakt hur den där jävla chatten fungerar så det handlar knappast om ovetskap utan ren och skär mörkläggning.
Citera
2015-09-05, 10:54
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
För det första, om du har något problem med debattklimatet här på flashback så är du välkommen att starta ett eget forum.

För det andra skrev du:

Neksnor jämför med svenska systemet som också har transparens och jag överförde ditt resonemang för att visa hur bizarrt det var.

Det du säger är alltså att "om det finns öppenhet i ett system är det inte realistiskt med korruption".
Och det påståendet är felaktigt, det var det jag ville belysa.

Vidare så är det ju jävligt magstarkt av dig som moderator att tala om seriositet när ni och administrationen upprepade gånger ljuger i denna tråd och talar om en transparens som inte finns i chatten bland annat.

Ni ljuger för medlemmarna och lovar dyrt och heligt att allt går rätt till, men under ytan så är det totalt regelvidrigt.

Och ni vet det. Ni vet exakt hur den där jävla chatten fungerar så det handlar knappast om ovetskap utan ren och skär mörkläggning.
Det verkar svårt för mänskligheten att skapa helt idiotsäkra system, ett exempel på det kan beskådas vid kusten 25 mil norr om Tokyo. Så att tro att ett litet diskussionsforum på nätet fungerar perfekt verkar aningen utopiskt. Men jag antar att administrationen är öppen för förslag till förbättringar.

Jag har inte sett några lögner, baserat på min kunskap och inte på någon objektiv sanning, från moderatorer eller administratörer i den här tråden. Jag vill dessutom klargöra att jag inte har en aning om hur den där jävla chatten fungerar, sådant intresserar mig inte. För övrigt hann du gapa om lögner (sanna eller falska, vad vet jag?) en hel del innan det framgick att det var den himmelska chatten som det gapades om, inte särskilt konstruktivt.
Citera
2015-09-05, 11:56
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Lobengula hävdar då lögnaktigt att rp:s kan ses av alla, vilket inte stämmer i chatten.
Det är i allra högsta grad sant. Däremot finns det ju ingen koppling mellan IRC och vår rapporteringsfunktion.

Personligen så anser jag att chatten bör läggas ner. Det är ingenting som FB behöver syssla med.
Citera
2015-09-05, 12:00
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Citat:
Precis. Och då ska man inte sitta och säga det heller.
Nä, v arken du eller dina kollegor eller någon admin verkar ha någon som helst koll, ändå lovar man dyrt och heligt att allt går rätt till.

Här ser du mitt inlägg:

Där jag säger att regelbrott inte ens tas upp. Jag syftar mycket riktigt på chatten, som är en del an flashback. Den är inte fristående på något sätt och omfattas av forumet som helhet.

Lobengula hävdar då lögnaktigt att rp:s kan ses av alla, vilket inte stämmer i chatten.

Jag påtalar det, varpå admin backar upp Lobengulas skitsnack.

Lögner och mörkläggning.

Jag ser det som ett stort jäkla missförstånd.
Lobengula och admin5 har pratat om forumet och inte chatten som du pratat om.

Dock så håller jag med dig om att rättssäkerheten på chatten inte är någon höjdare.
Jag har vid ett flertalet tillfällen loggat in på chatten och konstaterat att det inte funnits några mods inloggade förutom Eavilbot (osäker på stavning )som inte ens finns i listan bland moderatorer och admins.
Som jag ser det så skulle oseriösa medlemmar kunna ösa på med brott mot 1.06 och 1.08 hur mycket som helst utan att det händer något.
Citera
2015-09-05, 12:12
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonsterMagnus
Jag ser det som ett stort jäkla missförstånd.
Lobengula och admin5 har pratat om forumet och inte chatten som du pratat om.

Dock så håller jag med dig om att rättssäkerheten på chatten inte är någon höjdare.
Jag har vid ett flertalet tillfällen loggat in på chatten och konstaterat att det inte funnits några mods inloggade förutom Eavilbot (osäker på stavning )som inte ens finns i listan bland moderatorer och admins.
Som jag ser det så skulle oseriösa medlemmar kunna ösa på med brott mot 1.06 och 1.08 hur mycket som helst utan att det händer något.
Jag ser inte ens att det kan vara ett missförstånd. När Haschpundaren dök in i tråden 1 september skrevs inte ett ord om chatten. Det dök istället upp tre dagar senare och är därför inget annat än en efterkonstruktion när han upptäckt att han hade fel och inte kom längre när det gäller forumet.

Det är så genomskinligt så det inte ens finns mer att diskutera om det.
Citera
2015-09-05, 18:06
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
När man har klagomål om ett beslut ska man som bekant först ta upp det med moderatorn. Detta hjälper i princip aldrig.

Steg två är att kontakta en admin, men för mig känns det väldigt mycket som att man hela tiden kontaktar ett etablissemang - moddarna och admins håller varandra om ryggen och stöttar varandras subjektiva definitioner av vad som anses rätt och fel.

Är det fler FB-medlemmar som känner igen sig i detta, eller är det bara jag?

Har funkat för mig. Moderatorerna är individer, inte cyborgs.
Citera
2015-09-10, 11:07
Medlem
najass avatar
OT raderat och diskussioner om chatten har flyttats till tråden för detta: (FB) Dags att utöka regelverket till att omfatta chatten?

Släpp chatt-tjafset i denna tråden nu.

/mod
Citera
2015-09-15, 17:33
Medlem
Finns det några fall/trådar där mods/admins INTE håller med varandra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in