2015-09-01, 05:05
Medlem
Atrocitets avatar
Någon som vet ifall Jivaro fungerar ordentligt som HUD på svs?
Citera
2015-09-01, 07:13
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atrocitet
Någon som vet ifall Jivaro fungerar ordentligt som HUD på svs?
Om inget ändrats sedan sist jag hörde så fungerar Jivaro endast till Pokerstars.
Citera
2015-09-01, 08:12
Medlem
Atrocitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Om inget ändrats sedan sist jag hörde så fungerar Jivaro endast till Pokerstars.

Ok ville bara kolla. Har för mig jag hörde någon mumla om det , antagligen vart den personen inte i sitt sinnes fulla bruk.
Citera
2015-09-01, 10:54
Medlem
Citat:
Ok ville bara kolla. Har för mig jag hörde någon mumla om det , antagligen vart den personen inte i sitt sinnes fulla bruk.
Yes Jivaro funkar endast på PS och PC.
Citera
2015-09-02, 05:41
Medlem
Atrocitets avatar
Bästa fungerande HUDen på svs?

Både gratis och ickegratis versioner.
Citera
2015-09-04, 23:34
Medlem
Realisten73s avatar
Citat:
Bästa fungerande HUDen på svs?

Både gratis och ickegratis versioner.

Lär dig spela poker istället. Dessa hjälpprogram hit och dit, jag spyr. Lär dig dina motståndare istället och använd anteckningar och handhistoriken som redan finns inbyggd i programvaran. Klarar du inte av att vinna potter och spela bra poker utan dessa förbannade trackerprogram så är nog inte poker nått för dig.
Vad gör du den dagen du sätter dig på CC och lirar en turnering?
Citera
2015-09-05, 00:00
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realisten73
Lär dig spela poker istället. Dessa hjälpprogram hit och dit, jag spyr. Lär dig dina motståndare istället och använd anteckningar och handhistoriken som redan finns inbyggd i programvaran. Klarar du inte av att vinna potter och spela bra poker utan dessa förbannade trackerprogram så är nog inte poker nått för dig.
Ja för mer information är ju dåligt. Hjälpprogram läser din motståndare bättre, snabbare och utan något arbete. Varför säga nej till det? Ditt inlägg är ett kvitto på att du blivit gammal(relativt till normala medelåldern hos kompetenta spelare) och är dålig. OnT: PT4 eller HM2 är de bästa. Nyttja gratisversionerna väl.
Senast redigerad av AA-suited 2015-09-05 kl. 00:04.
Citera
2015-09-05, 00:52
Medlem
Atrocitets avatar
Citat:

Så om jag sitter på 4st bord ska jag ha koll på hur varje spelar?

Att kunna spela poker och att ha tillgång till information är inte riktigt samma. Ser inte hur det ska kunna vara negativt att ha mer information än vad man hinner utläsa själv.

Tycker du det är dumt att räkna outs och potodds också eller?
Citera
2015-09-05, 21:29
Medlem
Realisten73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Ja för mer information är ju dåligt. Hjälpprogram läser din motståndare bättre, snabbare och utan något arbete. Varför säga nej till det? Ditt inlägg är ett kvitto på att du blivit gammal(relativt till normala medelåldern hos kompetenta spelare) och är dålig. OnT: PT4 eller HM2 är de bästa. Nyttja gratisversionerna väl.

Jag förstår att majoriteten av regsen på SvS använder sig utav hjälpprogram. Visst är det inget fel med information, men en bra spelare ha det medfött i skallen.
Du har rätt i att jag inte är nån ungdom längre, men mitt IQ och kompetens inom siffror, kortspel etc. är det inget fel på. Jag är en vinnande spelare som drar in rejält med deg, utan några hjälpprogram.
Antagligen är jag väl född med gåvan
Citera
2015-09-05, 21:34
Medlem
Realisten73s avatar
Citat:
Så om jag sitter på 4st bord ska jag ha koll på hur varje spelar?

Att kunna spela poker och att ha tillgång till information är inte riktigt samma. Ser inte hur det ska kunna vara negativt att ha mer information än vad man hinner utläsa själv.

Tycker du det är dumt att räkna outs och potodds också eller?

Har man spelat i så många år som jag har gjort, och vart med om de mest osannolika händelser vid borden runt om i världen där jag spelat så sitter det i ryggraden.
Outs och pottodds flyter på som rinnande vatten för mig.
Sen kan jag instämma att en beginner omöjligt klarar spela 4 bord och hålla reda på all information. Men har man nött så länge som mig, spelat alla händer som går att spela, satt mig i alla situationer man kan tänka sig, så är det inga problem att spela 4 bord utan några hjälp program.

Men funkar det bra för dig så är det ju toppen. Det som är huvudsaken.
Citera
2015-09-05, 21:44
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Har man spelat i så många år som jag har gjort, och vart med om de mest osannolika händelser vid borden runt om i världen där jag spelat så sitter det i ryggraden.
Outs och pottodds flyter på som rinnande vatten för mig.
Sen kan jag instämma att en beginner omöjligt klarar spela 4 bord och hålla reda på all information. Men har man nött så länge som mig, spelat alla händer som går att spela, satt mig i alla situationer man kan tänka sig, så är det inga problem att spela 4 bord utan några hjälp program.

Men funkar det bra för dig så är det ju toppen. Det som är huvudsaken.

Finns ingen pokerspelare som har gjort det någonsin PUNKT.
Citera
2015-09-05, 21:45
Medlem
AA-suiteds avatar
Lagrar din hjärna hur många % alla motståndare foldar mot 4bet blind vs blind, hur många % de cbettar i en 3bet pot eller ens vad deras VPIP, PFR och AF (grundstatistiken på en spelare) är? Visst kan du vara en så kallad feel player och ha roligt på bordet men alla som är proffs eller kör på höga nivåer/många bord behöver en HUD för att maximera sin informationsupptagning och spela bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in