2015-09-09, 22:20
Medlem
keyboardwarri0rs avatar
Vad händer med ens pokerkonto om man skulle dö? Är det Svs som behåller pengarna på kontot eller går det på något sätt till ens familj, eller hur funkar det?
Citera
2015-09-09, 22:33
Medlem
pok?s avatar
Bara jag som inte kan logga in?
Citera
2015-09-09, 22:36
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pok?
Jag är inloggad och det flyter på bra.
Citera
2015-09-09, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keyboardwarri0r
Vad händer med ens pokerkonto om man skulle dö? Är det Svs som behåller pengarna på kontot eller går det på något sätt till ens familj, eller hur funkar det?
Jag skulle tro att pengarna går till ens familj, allt annat vore absurt. Men tveksamt om de betalar ut självmant, familjen måste nog kontakta SVS för att få ut pengarna tror jag.
Citera
2015-09-09, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pok?
Jag kan inte logga in. Jag var inloggad för någon timme sedan och då funkade det. Har överbelastningsattackerna återvänt? Lagom till SM i så fall...
Citera
2015-09-09, 23:03
Medlem
keyboardwarri0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sexlaxarienlaksaks
Jag kan inte logga in. Jag var inloggad för någon timme sedan och då funkade det. Har överbelastningsattackerna återvänt? Lagom till SM i så fall...

Jag kan inte heller logga in så det verkar vara fler än bara du.

Edit: tack för svaret på min tidigare fråga också!
Senast redigerad av keyboardwarri0r 2015-09-09 kl. 23:12.
Citera
2015-09-09, 23:19
Medlem
Realisten73s avatar
Kommer inte heller in. Fryser när man skrivit in sitt lösenord och klickar på logga in, står och tuggar ca 1 min, sen kommer en ruta fram med följande text:

"Anslutningen till huvudservern har brutits. Om pengarna inte har överförts måste du försöka logga in och logga ut. Om det inte går kontaktar du du support eller försöker igen senare."
Senast redigerad av Realisten73 2015-09-09 kl. 23:23.
Citera
2015-09-09, 23:58
Medlem
keyboardwarri0rs avatar
Så värdelöst av SVS att de inte kan ordna upp sånt.
Citera
2015-09-14, 11:04
Medlem
Atrocitets avatar
Haha vilken kille som kom till bordet nyss aka "moppen".

Han ballade ur totalt när jag raisade preflop efter han limpat och årets rant att man är dum i huvudet om man bluffraisar preflop. (100NL 5max)

Dagens, hoppas han läser detta, jag vill ha en förklaring
Citera
2015-09-14, 15:23
Medlem
Mer korkat att öppenlimpa i poker.

* Du lägger pengar i en prispott du aldrig kommer kunna vinna pre-flop. Jämför med om du höjer, blindsen lägger sig och du får en direkt avkastning.
* Andra spelare får stjäla dina blinds, men du försöker aldrig stjäla deras?

Och så vidare, och så vidare. Inte sällan är det ju de sämsta spelarna vid bordet som limpar på SVS med så det finns ju inte heller någon logik här att ge bättre spelare odds att spela fler potter mot dem och dessutom djupare post-flop där du kan göra de stora, kostsamma misstagen i poker.
Citera
2015-09-14, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .pimm.

* Du lägger pengar i en prispott du aldrig kommer kunna vinna pre-flop. Jämför med om du höjer, blindsen lägger sig och du får en direkt avkastning.

Och så vidare, och så vidare. Inte sällan är det ju de sämsta spelarna vid bordet som limpar på SVS med så det finns ju inte heller någon logik här att ge bättre spelare odds att spela fler potter mot dem och dessutom djupare post-flop där du kan göra de stora, kostsamma misstagen i poker.
Du har inte hört talas om pot control? Du tror det finns ett rätt drag och ett drag som är fel? Försök vinna över exempelvis Ivey med ditt ABC-pokertänk. Lycka till.
Citera
2015-09-14, 15:36
Medlem
Atrocitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .pimm.

Limpa gör jag oftast när jag har dålig position och vet att någon kommer raisa, så slipper jag bli 3bettad för att se en flop.

Men han kom till bordet, och limpade 3 gånger varav 2 första hade Jag A-K. Sista gången hade jag något skräp men tack för gratis blinds typ.

Det jag tycker är mest efterblivet är alla som minbettar typ 1kr i en 15kr pott både flop, turn och river.
Senast redigerad av Atrocitet 2015-09-14 kl. 15:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in